|
|
| ½ Fulblod x ½ Fulblod? |
|
|
Er det noget der kunne give et godt resultat, hvis man f.eks. havde to heste, der begge var f.eks. ½ fulblod ½ hanoveraner, altså hvor man både holdt det indenfor samme avlsforbund og så fulbloden. Min veninde har en hest der er halv fulblod og så tænkte jeg på om det ville give et godt resultat at bruge en hingst der også var halvt fulblod til den?
Lækkert OX'er føl fra 2005 sælges, brun med flotte aftegn. Link Vi savner dig stadig Daisy
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fuldblod |
| Forfatter:  |
TrineH |
| Dato:  |
25-09-2005 17:42 |
|
Hej Johanne, Hvor meget fuldblod der er i hingsten kommer for så vidt an på, hvor forædlet en hest din veninde ønsker sig. Umiddelbart er hun fuldblodsmæssigt rigtig god at avle på, hvor hun blodsmæssigt kan vælge både en hingst helt uden forældlerblod eller en med en mindre del. Så alt efter hvor ædel en hest hun er ude efter så kan næsten alle kombinationer være god!
MVH Trine
Super dejlige hoppeføl efter A'Khan Z og Sam Sam sælges Kontakt: th@nvh.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hingstevalg |
|
|
Vi har selv en halvblodshoppe at avle på og har valgt at bruge en hingst med 25% fuldblod. En halvblodshest kan avle meget uensartet, derfor vil du kunne risikere at få alt fra en næsten ren fuldblod til en hest uden fuldblodstræk. Det bedste er at bevare lidt af blodet i hver generation. Hvis din veninde vil bruge en hingst med 50% fuldblod, så er det bedst at det kommer fra begge sider. Dvs. fx. farfar/morfar.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den hun påtænker at bruge |
|
|
Den hun gerne vil bruge har en fulblodsmor, og hoppen er efter en fulblodsmor. Er det godtnok?
Lækkert OX'er føl fra 2005 sælges, brun med flotte aftegn. Link Vi savner dig stadig Daisy
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sorry altså |
|
|
Hoppen har en fulblodsfar, det var det jeg mente
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville ikke |
|
|
...bruge en halvblodshingst på en halvblodshoppe, om det er faderen eller moderen der er fuldblod er i den sammenhæng underordnet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvorfor ikke |
|
|
nu har jeg selv leget med tanken om Cassidy på min Lauries Crusador xx hoppe
Sælges : 2 DV føl og 1 4 års Hoppe. Se min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spredning |
|
|
@Metjen: Da det efter min bedste overbevisning vil give for stor spredning på afkommene.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet