Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

krydsning, i tvivl
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 19:58
ligenu står jeg med to hingste at vælge imellem.
meget forskellige men synes om begge hingste.

den første er palominoaraberen Shulay Faberge

han har den rigtige højde og eftersignende et rigtig godt sind, hvilket jeg går meget op i.

beskrivelse af Faberge:
Multichampion / British Supreme Champion Shulay Faberge står til avlstjeneste . Han er 87.5 % araber . Han har kanon bevægelser og super sind. Giver bevægelser, hoved og hals videre til sit afkom. Avler stort. Smuk guldfarve. Far til flere champions i UK. Registreret som EU-hingst. Alle føl får stamtavle og hestepas under LU.

jeg havde først valgt Shulay Gold Fever, men han står meget langt væk, så når Faberge står heroppe vil jeg hellere bruge ham.

men han vil give mig et sportpræget føl.

den anden hingst er P.R.E'en Atento

synes han mangler et par cm i højden, men skulle ellers være en sød og fornuftig hingst.

grunden til jeg overvejer Atento er fordi han står tæt på min hoppe, desuden er jeg begyndt at ride klassisk hvilket jeg også vil forsætte med føllet. derfor kunne det være smart med en hingst det passer til rent bygningsmæssigt.

spørgsmålet er så bare for mig om både combinationen med min DV hoppe og så Fabergé (Dv/Araber ikke ox) eller Atento (DV/P.R.E) giver mening?

Alt på min hoppe rent bygningsmæssigt kan forbedres, så det er mest hendes sind jeg vil avle videre til min næste ridehest.

jeg skal ikke avle en kommende stjerne, men en hyggehest der passer til mig. derfor vælger jeg uden skrupler en hingst af en anden type end min egen og ikke en DV ;) som sagt er det min drømmehest jeg skal avle og ikke det næste vidunder.

min hoppe kan ses her og på min præsentation:

på forhånd tak for hjælpen ;)

-Jane

Medlem af Parelli sekten 8-) PNH-trænede mennesker er sjove mennesker

Eneste forhandler af Regulator Complete mellem Randers og Brønderslev

hjælp til trailerlæsning og andet tilbydes. se mere på præsentation
0
0
Svar på denne tråd

hvis jeg skulle avle
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 20:50
en kommende ridehest til det klassiske og samtidigt til hygge ridning, ja så ville jeg nok vælge den sidste hingst.

Har set et par krydsninger med sådan en hingst som far, og de faldt utroligt godt ud.

IMC
0
0
Svar på denne tråd

personligt
Forfatter: 
Dato:  16-09-2005 07:25
ville jeg vælge Faberge, men er helt enig med dig i, at Gold Fever er en "bedre" hingst, men ikke desto mindre, ser han jo lækker ud - og laver nogle flotte føl.

Men i din situation ville jeg nok vælge P.R.E'en. Din hoppe ser lidt "ranglet" ud (ku ikke lige finde et bedre ord), og ville nok ikke tage skade af at blive tilført lidt masse - især ikke, hvis du er 100% sikker på den klassiske ridning.

mvh Maria

Lysten til at kritisere er omvendt proportiornal med evnen til at gøre det bedre selv 8-)

0
0
Svar på denne tråd

også p.r.e
Forfatter: 
Dato:  16-09-2005 11:56
jeg ville også vælge p.r.e til din hoppe. for at give masse bla. desuden er arabere tit lidt svage hen over lænd/kryds og har sværere ved at sætte sig i samling end en mere barok type.

men gangarterne er nok pænere hos araberen. spanske heste stamper tit en del med forben.

jeg har set flere dv/p.r.e blandinger og de er alle blevet RET så gode og lækre.

Rid smukt
Rid Klassisk.

vi er ved at arrangere en tur til hestefestival i portugal til november (uge 45) for at se på Lusitano heste. PRIS CA 5100 KR. læs mere på min præs.
0
0
Svar på denne tråd

prehingsten
Forfatter: 
Dato:  16-09-2005 12:46
Jeg ville helt klart vælge prehingsten.
Så får du et afkom, med lidt krop og masse istedet for en lille pistling :) men det er jo smag og behag :)
Synes også palominohingsten er fin, men det er mere en barbiehest, som er for klein efter min smag.
0
0
Svar på denne tråd

tjek denne præs.
Forfatter: 
Dato:  16-09-2005 12:56
prøv at tjek : fie feldt præsentation. hun har en DV / p.r.e krydsning ( efter en hingst der hedder chiclanero, sort hingst af en mellem let type - ret lig den du har sat på).

hendes føl er meget vellykket.

har også set flere andre og de ligner hinanden ret meget. dvs en slags dv med lidt længere ben, kraftigere hals, flere muskler men med nemmere temperament.

Rid smukt
Rid Klassisk.

vi er ved at arrangere en tur til hestefestival i portugal til november (uge 45) for at se på Lusitano heste. PRIS CA 5100 KR. læs mere på min præs.
0
0
Svar på denne tråd

hvor stor
Forfatter: 
Dato:  16-09-2005 12:59
hvor stor er Attento?
0
0
Svar på denne tråd

Også PRE
Forfatter: 
Dato:  17-09-2005 17:20
idet hoppen "vender lidt forkert" i halsen og det får du ikke forbedret med en araber - du skal tænke meget på overlinien og at hesten får let ved at sætte sig bagtil. Arabere er generelt svage på begge disse punkter og PRE kan tilføre det, så derfor PRE- hingsten.
Det jeg ville være kritisk obs på er benstillingen og om den er (for) fransk i bevægelsen, samt japper/ stikker i traven - det gør mange PRE.
0
0
Svar på denne tråd

helt enig med ovenstående..
Forfatter: 
Dato:  18-09-2005 12:18
Mener helt klart du skal bruge PRE.. Men det ved du jo... *S* glæder mig til at se resultatet..
Stald Rohan.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider