ligenu står jeg med to hingste at vælge imellem.
meget forskellige men synes om begge hingste.
den første er palominoaraberen Shulay Faberge
han har den rigtige højde og eftersignende et rigtig godt sind, hvilket jeg går meget op i.
beskrivelse af Faberge:
Multichampion / British Supreme Champion Shulay Faberge står til avlstjeneste . Han er 87.5 % araber . Han har kanon bevægelser og super sind. Giver bevægelser, hoved og hals videre til sit afkom. Avler stort. Smuk guldfarve. Far til flere champions i UK. Registreret som EU-hingst. Alle føl får stamtavle og hestepas under LU.
jeg havde først valgt Shulay Gold Fever, men han står meget langt væk, så når Faberge står heroppe vil jeg hellere bruge ham.
men han vil give mig et sportpræget føl.
den anden hingst er P.R.E'en Atento
synes han mangler et par cm i højden, men skulle ellers være en sød og fornuftig hingst.
grunden til jeg overvejer Atento er fordi han står tæt på min hoppe, desuden er jeg begyndt at ride klassisk hvilket jeg også vil forsætte med føllet. derfor kunne det være smart med en hingst det passer til rent bygningsmæssigt.
spørgsmålet er så bare for mig om både combinationen med min DV hoppe og så Fabergé (Dv/Araber ikke ox) eller Atento (DV/P.R.E) giver mening?
Alt på min hoppe rent bygningsmæssigt kan forbedres, så det er mest hendes sind jeg vil avle videre til min næste ridehest.
jeg skal ikke avle en kommende stjerne, men en hyggehest der passer til mig. derfor vælger jeg uden skrupler en hingst af en anden type end min egen og ikke en DV

som sagt er det min drømmehest jeg skal avle og ikke det næste vidunder.
min hoppe kan ses her og på min præsentation:
på forhånd tak for hjælpen