Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Papir og kåring
Forfatter: 
Dato:  11-09-2005 09:19
Hejsa.

Jeg sad lige og tænkte, i pinto og tinker foreningerne behøver hestene ikke at have papir for at blive kåret og hingste for en avls godkendelse..

så tænkte jeg om der er andre forbund hvor man ikke behøver papir? feks knapstrupper, appalosa eller andet?

Hilsen Sheila
0
0
Svar på denne tråd

DV....
Forfatter: 
Dato:  11-09-2005 09:36
... men det er kun hopper. Det samme gælder DSP.

Hvad de andre foreninger angår, tror jeg ikke at jeg vil gøre mig klog på.

** Trine **

Den lykkelige ejer af Nydam's Mr. Milan!

Milans hjemmeside!
0
0
Svar på denne tråd

kåring - der tager du fejl
Forfatter: 
Dato:  11-09-2005 11:10
Hej stel84

Det er IKKE rigtigt at du kan få kåret en hingst uden papirer i Pintoforeningen.

Det har du kunnet engang, men det er stambogen så småt ved at lukke for.

En hingst der skal kåres i Dansk Pintoforening skal have en kåret mor og kåret far.

Og for hingste født efter 31/12-2004 skal hingstens mor have bestået en rideprøve, for at kunne være "hingstemor".

Eller hingsten skal have 2 kårede led baglæns, og så er rideprøven unødvendig.

Hvordan det er i knabstrupperforeningen, ved jeg ikke en dyt om.
venlig hilsen Lise
0
0
Svar på denne tråd

kåring igen igen
Forfatter: 
Dato:  11-09-2005 11:44
Hej stel84 og andre

Jeg har lige læst mit eget indlæg her ovenfor og har "fortrudt" at jeg har skrevet:" det er stambogen så småt ved at lukke for" -

FOR det er ikke det rigtigte ordvalg.
Dansk Pintoforenings stambog ER lukket for hingste UDEN papirer.

SOM jeg har skrevet i mit tidligere indlæg skal:

En hingst - der skal kåres i Dansk Pintoforening - have en kåret mor og kåret far.

Og for hingste født efter 31/12-2004 skal hingstens mor have bestået en rideprøve, for at kunne være "hingstemor".

Eller hingsten skal have minimum 2 kårede led baglæns, (og så er rideprøven unødvendig)

hermed skulle det være på plads.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Lise - næsten rigtig!
Forfatter: 
Dato:  11-09-2005 13:33
Reglerne er stadig lidt anderledes for kat 2 og 3 ponyer, da F1 hopper i de kategorier gerne må blive hingstemødre uden en rideprøve.
Mvh. Pia
;-)
Stutteri Fjorden

AVL OG OPDRÆT AF PINTOPONYER MED WELSHTYPE
0
0
Svar på denne tråd

okey...
Forfatter: 
Dato:  11-09-2005 14:58
Men jeg har nemlig lige været til både pinto og tinker kåring i år, og selv i pintoen, når de sagde hvem hingsten var efter osv, sagde de tit ukendt.. men det var vist også ved ponyerne...

Men er der ingen der ved med knapstrupper og appalosa foreningerne?? ?:-)
0
0
Svar på denne tråd

Knabstrupperforeningen
Forfatter: 
Dato:  14-09-2005 21:14
En hingst, der stiller til kåring i Knabstrupperforeningen skal have godkendt afstamning, og moderen skal være min. F3 hoppe. Godkendt afstamning kan for så vidt godt være oldenborg, DV og frederiksborg - men aldrig pinto og appaloosa.

For hingstenes vedkommende kan de godt være ensfarvede, men det kræver at de opnår min. 8 i helhed. Eller 7 hvis det er renavlshingste.

Hopper uden afstamning kan kåres i F1 hvis de har knabstrupperløden. Er der afstamning, som er godkendt i foreningen kan ensfarvede hopper også kåres.

Hilsen
Tina
;-)
0
0
Svar på denne tråd

Pintokåring
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 07:17
Du kan ikke have hørt ordentligt efter for ukendte hingste kan IKKE kåres og der var ifølge kataloget heller ikke tilmeldt ukendte hingst.
Det jeg skriver højere oppe er at, kat 3 og 2 ponyhingstene mindst skal have en mor der er kåret i F1 (F1 er 1 kåret led).
For at skære det ud i pap kan en ukendt hoppe der er kat 3 eller 2, godt kåres og hun kan derefter godt blive hingstemor. (dette gælder dog kun frem til 2010 hvor reglerne strammes, de er allerede strammet for heste og kat 1 ponyer)
Mvh. Pia

;-)
Stutteri Fjorden

AVL OG OPDRÆT AF PINTOPONYER MED WELSHTYPE
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider