Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Araber hingst
Forfatter: 
Dato:  25-10-2001 10:56
Shah Tacho OX2590 sølvvinder ved show i Gilleleje. Efter Shah Noir. Dejlig yndefuld araber hingst med rigtig godt temperment. Bedækning 3000.-. Yderliger info. fås hos Lotte på ovenstående mail adr.
0
0
Svar på denne tråd

Re: Araber hingst
Forfatter: 
Dato:  25-10-2001 14:50
Hej Lotte !
jeg kan se at du i din præsentation har skrevet af Shah Tacho er efter den ENESTE sorte araberhingst i DK - dette er forkert. Der er indtil flere sorte ox hingste i DK. Heriblandt kan jeg bl.a. nævne Bobars (E'spar x Bita), så ved jeg at Stald Highway har en eller 2 sorte hingste stående og hmm hvem har ellers sorte stående ?!
Jeg har forøvrigt et billede af Tacho fra en gammel salgsliste. Du kan sende mig en mail hvis jeg skal scanne det ind (det er ikke ret godt da det er en fotokopi).

Mvh.

Pia H.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-10-2001 13:24
Hej
jeg går og over vejer med tiden at købe en araber, en hingst med henblik på kåring, hvad priser liger sådan en på og hvor svært er det at få dem kåret i forhold til Danskvarmblod, jeg har selvfølgelig tænk mig , når tiden kommer at sætte mig merer ind i det, vi avler i øjeblikket DV er, men intet er smukker end en araber.
susanne
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-10-2001 14:31
Ud over de hingste Pia nævner er der jo også VT Arabians Talisman - og så er der en sort hingst efter Symba også !

Shah Noir var den første sorte hingst i Danmark, men han er ikke den eneste mere.

Til Susanne :
Araberhingste findes i de fleste prisklasser. Det afhænger helt af hvad du vil have !! Både mht afstamning, farve, evner osv.
En araber hingst skal ikke kåres - den er godkendt til avl blot idet den har sin stamtavle !!
Jeg kender et par unge hingste der er til salg hvis du har interesse........
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-10-2001 20:24
En Araberhingst skal være to år før den må bedække,og den kan kun bedække sin egen race hvis der skal papire på afkommet.

Hvis den skal bedække andre racer og der skal papire på afkommet, skal den gå en matrialprøve og selvfølige bestå den.

Leder du efter en virkelig god avlshingst så skulle du prøve at kikke i udlandet først,der er mange godt og de er lidt billigere end de danske,men lige så gode hvis ikke bedre.

mvh Jani
Jani

*Min præsentation er blevet opdateret*

JP Arabians DK

Når I køber hest, så pas på "Hestekøbspolitiet" - de patruljerer ofte på Heste Nettet
0
0
Svar på denne tråd

Re: Araber hingst(Heidi G)
Forfatter: 
Dato:  26-10-2001 21:02
Hej Heidi G
Hvem er det der ejer VT Arabiens???
Jeg er skide nysgerrig for deres hjemmeside er ikke opdateret siden år 2000.

Gitte*LJ*

Hvor finder man et billede af Talisman?
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-10-2001 21:12
Jammen det lyder da fint, men jeg venter lidt ennu vi skal have skåret ned på antalet her hjemme først, men tak for oplysningerne

til jani, han er bare smuk.

mvh susanne
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-10-2001 22:04
Talisman * Kan godt være han er sort,men ikke nogen Araber efter min mening.

Jani

JP Arabians DK

Når I køber hest, så pas på "Hestekøbspolitiet" - de patruljerer ofte på Heste Nettet
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-10-2001 22:06
Billedet er her.

Jani

JP Arabians DK

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-10-2001 23:00
Man kan ikke sætte billeder ind på andre sider når de ligger på brinxster servere......
Talisman var ret smuk da jeg så ham - skøn type !!! Men det er selvfølgelig altid smag og behag.
Dommerne til de shows han har været med til, har nu delt min mening ret godt med de point de har givet ham :

Nationalt C-show
Type : 19 18 18
Hoved og hals : 19 18 19
FUndament : 17 15 13
Overline og Krop : 17 18 17
Bevægelser : 18 17 18
Total : 87,0 (guldmedalje)

Natioanlt championatsshow
Type : 17 17 17
Hoved og hals : 17 17 18
Overlinie og krop : 16 16 15
Fundament : 13 13 17
Bevægelser : 17 15 16
Total : 80,33 (sølvmedalje)

De 13 taller for fundament synes jeg (desværre) er fortjente ! Han har tydeligt paralelforskudte piber på forbenene ! Overlinien........den er ok - men kunne være bedre - jeg forstår 16-tallerne men synes så at 15 er for hårdt specielt sammenlignet med hvad visse andre heste får *S*

Man kan finde et billede af talisman her : http://www15.brinkster.com/arabians/
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-10-2001 00:29
Det må du da virkeligt undskylde, håber ikke jeg bliver sagsøgt *GGG*

Gilleleje er et show hvor man får nemme point,de point han fik i Kgs. Tisted er de point han er værd.

Jeg så ham på Vilhelmsborg og Kgs Tisted sidste år og må nok sige at jeg blev utrolig skuffet da jeg så ham, især efter at han var blevet kørt så meget op af XXXXXXXX.

Til jer der ikke kan finde ham så er der et Direkte Link til Talisman her

Det er vel ikke forbudt !!!
Jani

JP Arabians DK

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-10-2001 01:06
Det er en hingst Heidi der står hoppe på din hjemmeside.

Der er noget der undre mig, hvordan kan to Danske arabere hedde det samme, det troede jeg ikke de måtte.

Det drejer sig om:

TALISMAN DSAH*273 1979 efter (Star Crystal x Shiriba)
og
Talisman DSAH 1998 efter (Taladinn x Bajana)
Jani

JP Arabians DK

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-10-2001 13:47
Hmm - de må altså ikke hedde det samme - så enten er der tale om en fejl fra DSAH´s side eller også må der være givet disoensation !?
Underligt........
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-10-2001 13:57
Jeg synes lige jeg vil bringe et andet link......

Her kan se oplysninger om Talisman + billede !
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-10-2001 14:51
Jeg har mailet og spurgt Bodil, regner med svar i næste uge.

Det er ikke en fejl de hedder det samme begge heste.
Jani

JP Arabians DK

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  28-10-2001 18:33
Er der ikke noget med, at hvis den ene Talisman er død, må den anden godt hedde det? Der er vist bare ikke mange araber avlere, der vil opkalde deres heste efter en afdød pga. mulig forveksling.

HIlsen Louise
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  28-10-2001 18:48
Jeg mener ikke at Talisman efter Star Crystal er død.
Jani

JP Arabians DK

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  31-10-2001 13:08
Hmm jeg mener faktisk Talisman efter Star Crystal blev solgt til udlandet - men jeg er ikke sikker, ellers tror jeg faktisk han er død. Han var ejet af Calbar på et tidspunkt og var i ridning hos Ove Bisgaard og gik faktisk høje dressur klasser.

Men nej inden for x antal år efter den første hests død (jeg mener det er 20 men hæng mig ikke op på det) må du ikke opkalde 2 ox arabere det samme (i Danmark tror jeg faktisk slet ikke at du må kalde 2 ox arabere det samme heller ikke selvom den første har været død i mange år - der er i hvert fald ikke set tilfælde af det tidligere).

Mvh.

Pia H.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  31-10-2001 13:19
Jeg har fået svar fra Bodil og hun heller ikke svare på mit spørgsmål,hun ville kikke på sagen og så vende tilbage.
Jani

JP Arabians DK

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider