Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

PRE hingste
Forfatter: 
Dato:  29-08-2005 14:27

Jeg vil gerne havde bedækket min PRE hoppe uden papirer til næste år, men på PRE's hjemmeside står der ingen priser på bedækningerne.

Så var vi ude ved nogle bekendte og se deres 2 hingste.
De skulle havde 8.000 kr. for en bedækning. Selvom føllet ikke kan få papirer.

Kan det passe at det skal være så dyrt?

.
Akademisk ridekunst?

www.hesteopstaldning.dk
Opstaldning - Undervisning
Salg/udlån af DSP
0
0
Svar på denne tråd

Tja, hingsteholderen
Forfatter: 
Dato:  29-08-2005 16:01
har jo haft lige mange udgifter til køb af hingst, stillet den til kåring, uddannet den og passer og plejer den dagligt. Der er endvidere den samme risiko ved at bedække en hoppe uden papirer som en med papirer. Så jeg synes det er fair nok. For eksempel ejere af Paint og Quater heste, lader som oftest kun deres hingste bedække ren avlede hopper. Det er måske lidt det samme her. Sådan kommer man også alt den pirat avl til livs.

Hilsen Camilla
www.ac-arabians.dk
0
0
Svar på denne tråd

Camilla
Forfatter: 
Dato:  29-08-2005 16:57
ja det kan jeg godt se, men alligevel er 8.000 kr. meget mere end bedækning ved andre avlskårede hingste.
Og mange giver bedækningen billigere når der ikke kan komme papirer på føllet.
men det er en PRE jeg har, hun mangler vidst ét led i hendes afstamning og kan derfor ik få papirer alligevel. Det kunne hun for 6 år siden, men den mulighed har de desværre fjernet i Spanien.

.
Akademisk ridekunst?

www.hesteopstaldning.dk
Salg/udlån af DSP
0
0
Svar på denne tråd

mange og mange
Forfatter: 
Dato:  29-08-2005 18:33
det er vel relativt, idet at reglerne fra LU er at bedækker du med en kåret hingst SKAL du lave attest, og der er da mange hingste som koster over 8000,- jeg ville da ogås gerne have noget mere for mine men prislejet på lige min race er temlig lavt også selv om det ikke er billigere at lave hingste bare fordi bedækningsprisen ikke har fulgt med andre racer.

x...x...x...x...x...x...x

DV hoppe, 6år efter Willemoes sælges, se mere på præsentation. Hoppen står efter 1/7 på Langeland.

x...x...x...x...x...x

0
0
Svar på denne tråd

Har sendt dig
Forfatter: 
Dato:  30-08-2005 09:45
en besked. :-)

Pga. ophør sælges 4 rigtigt gode og børnevenlige ponyer. 2 små i shetlænderstørrrelse (vallakker) og to hopper på 130-135. En muligvis ifolet og en broget fjord-blandning med smukt hoppeføl ved siden. Særdeles fair priser. Passet med alt.
0
0
Svar på denne tråd

Der atår en i Nordjylland
Forfatter: 
Dato:  30-08-2005 12:42
Han hedder Attento, brun, underskøn, kåret og så koster han 1500kr

Han er værd at køre efter!

Lækkert OX'er føl fra 2005 sælges, brun med flotte aftegn.
Link

Vi savner dig stadig
Daisy

0
0
Svar på denne tråd

Johanne
Forfatter: 
Dato:  30-08-2005 19:38
okay, kan man se billeder af ham nogen steder ?

.
Akademisk ridekunst?

www.hesteopstaldning.dk
Salg/udlån af DSP
0
0
Svar på denne tråd

Atento
Forfatter: 
Dato:  30-08-2005 22:24
.. står øverst på hingstelisten

0
0
Svar på denne tråd

Ring rundt til alle avlerne..
Forfatter: 
Dato:  01-09-2005 22:50
Jeg var rundt sidste år for at finde en PRE hingst til min hoppe og havde fat i mange af avlerne.. og fik forskellige priser..

Jeg har (som du sikker ved) selv været i spanien og heste hoppe og føl og jeg ville se mig godt for hvis du gerne vil lave noget ordentligt.. Jeg syntes det vil være synd og spild at smide en "halv" god hingst på din hoppe hvis din hoppe ellers er så fin som hun ser ud..

Jeg tror på det er vigtigt for racen og avlen i dk at vi IKKE går på kompromi med kvaliteten og er din hoppe forsikret bliver det hele jo dækket hvis der skulle ske noget under forløbet. Det kan godt være der ikke er papire på føllet men derfor tror jeg stadig godt det kan svare sig at putte noget godt på hende..

Er ening med dig i at det er en dyr fornøgelse at få en PRE bedækket men jeg tror de er givet godt ud. En krysning (hispano) ryger jo let for 30-35,000 kr ved fravænning og de "ægte" for mere så jeg ville vælge at putte noget godt på hende. frem for noget "billigt" (ikke sagt at billige hingste ikke kan være gode)

Jeg ville rnge rundt til alle de hingste jeg mente var interessante og høre dem ad hvad det skulle koste nu du ikke kan få papire.. i princippet går din hoppe vel under " Andre Racer" og der er mange der er helt nede i 2500 kr. hvor det er gode blodlinjer og godt avl bag det.

Skriv hvis du vil vide mere.. Mette
Stald Rohan.
0
0
Svar på denne tråd

min hoppe
Forfatter: 
Dato:  02-09-2005 14:30
er sat i fol med Atento, den brune andalusierhingst som også er nævnt tidligere. Jeg gav dog kun 1200 da min hoppe er DV. Men 1500 er MEGET billigt for så skøn en hest som han er.

Den lykkelige nye ejer af en sort fuldblodsaraber hingst.
Lauge´s E´jaaz OX 4179 {>
Mvh Anette
0
0
Svar på denne tråd

Mette har
Forfatter: 
Dato:  02-09-2005 20:05
du styr på det der med de Hispano. Har længe leget lidt med tanken om at lave sådan en :-)

Hilsen Camilla

www.ac-arabians.dk
0
0
Svar på denne tråd

Hmmnne..
Forfatter: 
Dato:  05-09-2005 14:04

Du kan da få mange rigtig gode hingste til under 2.ooo kr.

Men det kommer jo også lidt an på hvad du vil bruge afkommet til, og hvad du går efter generalt...!

Meen jeg vil stadigvæk påstå at der er mange rigtig gode OX araberhingste der forædler rigtig godt til billige penge..!

Og så har de fleste ox hingste "levende føl garanti" hvilket jo kun gør det MEGET billigere !!

Held og lykke med det !

Mvh.

-------------------------------------------------------

OX Fuldblodsaraberheste med international Multi Champion afstamning sælges !

Top kvalitet fra KUN 1o.ooo kr - pt. 13 heste til salg fra 0 - 12 år og op til 162 cm. (se bl.a. billeder på min præsentation).

Mvh. The Arabian Stud Dk.
0
0
Svar på denne tråd

Tak for det (:
Forfatter: 
Dato:  06-09-2005 12:06

Jeg synes Atento lyder meget billig når det er en kåret hingst, og han er jo vild flot Ö
Og så står han heller ik så langt væk (:

Til TAS.DK
Jeg vil ikke finde en forædler hingst til hende, da hun er meget spinkel bygget, så jeg vil faktisk hellere finde en gammeldags PRE, så føllet får noget mere krop (:

.
Akademisk ridekunst?

www.hesteopstaldning.dk
Salg/udlån af DSP
0
0
Svar på denne tråd

Attento
Forfatter: 
Dato:  08-09-2005 18:44
nogen der kender mere til Attento?
synes han ser spændende ud men er meget begrænset hvad jeg kan finde af info om ham på nettet.

-Jane

Medlem af Parelli sekten 8-) PNH-trænede mennesker er sjove mennesker

Eneste forhandler af Regulator Complete mellem Randers og Brønderslev

hjælp til trailerlæsning og andet tilbydes. se mere på præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Jane B.
Forfatter: 
Dato:  09-09-2005 00:12
YEP... - kender Atento rimeligt godt, eftersom det er min far`s :-P
Smid en privat besked ell. en mail til mig, så skal jeg sørge for at du får svar på evt. spørgsmål. :-)

Her er lige et billede af den dejlige fyr {>

Mvh Heidi :-D
\l/
(@@)
----o00o-(_)-o00o----
0
0
Svar på denne tråd

Så smuk.....
Forfatter: 
Dato:  09-09-2005 23:50
Han er kanon flot, og kan kun anbefale ham (y)

Mange Hilsner
Jani

JP Arabians DK

Professionel Hestefotograf

PAS på hvem du køber hest af, undgå dem med flere hundrede vilkår
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider