Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Forventet højde
Forfatter: 
Dato:  23-10-2001 14:52
Hejsa.
Jeg ville lige høre om der er nogen der har erfaring med ungheste og forventet højde på dem.
Jeg har en palminohoppe på der er nøjagtig halvandet år nu. Den er 155 cm. nu. Hvor høj tror i den bliver ???
Moderen er ca. 162 cm.
Faderen er Crowns´s Choice og han er vist ca. 164 cm.
Mne jeg ved at man ikke kan regne med forældrenes højde.
på forhånd tak
0
0
Svar på denne tråd

Re: Forventet højde
Forfatter: 
Dato:  24-10-2001 07:00
Nej det med højde kan være svært.

Mit Pivdyr er på plus siden. Hun skulle blive lige under 160 iflg beregningerne.

Det er der bare nogle der har glemt at fortælle hende. Hun bliver 2½ til jul og vel 162 nu. Hendes mor er 165 og hendes far er 172.

Og Knægten skulle faktisk have holdt ponymål efter målingerne men han er da hvertifald 154 idag. Og vokser efter hvad jeg kan se igen. Ellers bliver han ganske højrøvet. Hans mor er 152 og hans far er 163 Og en som jeg kender der handler og avler en del, siger at hans sluthøjde sikkert bliver lige under 160.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-10-2001 12:53
Hej

Det lyder til at hun ca følger sine forædre.
Ca 163 vil ikke være helt ved siden af afhængigt af hvor "færdig" hun er nu.
Hvis alle bedsteforældre var 161-165 er det ganske sikkert, men var de alle størrelser fra 150 cm til 178 kan din hest lettere få en afvigen højde.

Mvh Tina
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-10-2001 19:00
Det er rigtigt at det er svært at dømme deres højde, vi har en DV plag på 3 år og en måned, han er 175, moderen er 158, faderen 170, og "føllet" vokser endnu, hvor dyrlægen siger at vi kan risikere at han bliver 10 cm højere:o( grunden til han er så høj er dels at moderen avler højere, og dyr er som mennesker, de er ikke alle ens) kig evt i "fra føl til ridehest" af Janet Lorch, jeg mener der står noget om det, eller spørg din dyrlæge...

MVh Rikke Wisborg...
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  28-10-2001 00:08
Hejsa

Man kan gøre sådan noget med en snor.

Det er bare ikke så nem at forklare, men set skulle være ret sikkert.

Man tager en snor fra albuen, og ned til koden(foroven).
Og den længde snor sætter man så fra albuen og op i luften, og så høj skulle hesten så blive.

Hilsen Tina S
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  30-10-2001 21:25
Det med snoren....er det uanset alder???

Og betyder det ikke også noget om det er hoppens første føl?
Jeg har hørt at første afkom har tendens til at blive lidt mindre end "forventet"...

Mvh. Etna*

Et surt ansigt :-( kræver 65 muskler, et smil kræver 13 :-).....så hvorfor anstrenge sig??? ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-11-2001 22:37
hejsa
Det med snoren er rigtig nok. Det blir mest præcist hvis den er 1 1/2 til 2 år.

Hilsen
MH
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider