|
|
| Afkom efter Cajo. |
| Forfatter:  |
Rch |
| Dato:  |
12-08-2005 15:35 |
|
Er der nogle der kender noget til afkom efter Dv-hingsten Cajo.
Såvidt jeg er informeret skulle dette år være det første hvor han skulle have nogle afkom, mener ikke at han var i avlen det første år han var avlsgodkendt.
Udfra den beskrivelse der er af ham ligger han højt på listen af mulige emner når min varmblodshoppe skal ifoles til næste år.
Vi er lige hjemvendt fra følskue i reg. 7 men der var desværre ingen afkom efter ham, ville gerne have set hvordan han avler på nogle forskellige hopper.
Jeg har kun fundet et afkom på nettet, men der må vel være andre, eller hvad??
mvh. Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmmm ...... |
|
|
Kan se din hoppe er ren hannoveraner - hvorfor ikke blive i denne race ???
Sælges : 2 DV føl og 1 4 års Hoppe. Se min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ren hannoveraner |
Rch |
12-08-2005 15:53 |
|
Havde også meget overvejet det i forbindelse med dette års ifoling.
Søgte bl.a. hjælp via DV. - Som ikke lagde den store vægt på om det var "rene" afstamninger. Men DV lagde bl.a. vægt på at hendes afstamning var spring og ikke dressur, som min hoppe ellers har været brugt til tidligere.
Men syntes ikke at der var mange "rene" hannoveraner hingste der passede lige til hende og samtidigt var "spring" - afstamning.
Meningen var ellers at vi måske ville have prøvet med noget mere dressurblod, og have hentet sæd fra Tyskland hvor jeg sagtens kunne finde nogle gode emner. Men min hoppe fik tvillinger i år, og vi var ikke sikre på om det blev et problem at ifole hende igen eller om hun blev drægtig med tvillinger igen.
Så derfor valgte vi at holde os inden for landets grænser i år, og heldigvis var det ikke et problem med tvillinger. Og hun blev drægtig efter en portion sæd - akkurat som sidste år.
Men har selv vendt det mange gange omkring at avle efter de "rene" hannoveraner.
Men det er der sikkert mange meninger om, og skal ikke begive mig ud i om hvad der er rene DV-heste eller ej.
Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har... |
|
|
Vi har fået et Cajo føl i år. En dejlig hoppe med gang og udstråling.
Det er det bedste jeg har. Hun er et par timer gammel på billedet.
Hilsen Carina
Everybody is looking for that something. One thing that makes it all complete. You will find it in the strangest places. Places you never knew it could be.
Det eneste vi aldrig får nok af er kærlighed. Og det eneste vi aldrig giver nok af er kærlighed.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hannoveraner-spring |
|
|
hvis du går ind på hannoveranernes hingsteliste, kan du finde de hann. hingste der er optaget i hann.spring program.
www.hannoveraner.com i venster side vælg zucht og herefter Hengstverteilungsplan - zum hengstverteilungsplan ... her trykker du på den mørke kasse eller enter uden at skrive noget i de overste rammer - så kommer der en lang liste og i højre side kan du se hvilke hingste der er optaget i springprogrammet...
Håber du kan følge min anvisning...
Sælges : 2 DV føl og 1 4 års Hoppe. Se min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cajo.......... |
|
|
beklager men han har ikek imponeret mig i springningen men jeg syens han går en fin dressur.
Så vil du avle en springhest ville jeg vælge anden hingst + jeg syens prisen på sæd fra ham er opskruet i forhold til feks elitehingste som man da trods alt ved hvordan avler.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cajo... |
|
|
Jeg synes nu han laver nogle fine spring. Hele familien var oppe og se ham gå i Slangerup og jeg synes han sprang godt.
Han er jo også kun 5 og ret urutineret.
Det er vel ikk uden grund at han vandt springningen i de der prøver hingstene går.
Hilsen Carina
Everybody is looking for that something. One thing that makes it all complete. You will find it in the strangest places. Places you never knew it could be.
Det eneste vi aldrig får nok af er kærlighed. Og det eneste vi aldrig giver nok af er kærlighed.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hannoveraner - link |
Rch |
12-08-2005 20:12 |
|
Hej Metjen
Tak for din henvisning til den hjemmeside.
Kendte godt hjemmesiden men ikke lige denne funktion.
Jeg vil lige prøve at se disse hingste igennem, som sagt der er jo god tid til næste folingssæson.
Jeg kan se at faderen til min også er optaget i springprogrammet.
Karinae: Ja, korrekt man ved hvordan elitehingstene avler. Men det er jo ikke nødvendigvis godt, og har man ikke lige en hoppe der passer, så er man jo også nødt til at se sig om andre steder.
Bare fordi man bruger en elitehingst, så giver det jo ingen garanti.
Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cajoafkom |
S.B. |
14-08-2005 11:21 |
|
Ved følskuet i Region I - søndag d 21 august er der obligatorisk følbedømmelse på 3 stk Cajo føl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| S B..... |
|
|
Jep... og vores er det ene og Bo Høstrup´s det andet.
Hilsen Carina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skulle jeg |
|
|
avle på min (hvilket jeg ikke skal) ville jeg kraftigt overveje Cajo. Synes han er en dejlig hest med et godt temperament og så ville han passe fint til min dame.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bedækningsprisen |
|
|
er meget pebret synes jeg...
til billigere penge er der mindst lige så gode hingste både unge og de ældre der har bevist deres værd i avlen..
men ellers synes jeg Cajo er en smuk hest
B-)
Dejlig hingsteføl med gennemavlet dressurafstamning sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|