Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

valg af Frieser plag
Forfatter: 
Dato:  09-08-2005 23:18
når det nye år er kommet skal jeg på Frieser plag køb men men men hvad skal man kigge efter? hvordan skal ekstriøret på sådan en se ud??
vil gerne ha en efter Brandus.
0
0
Svar på denne tråd

jeg har selv en plag efter Brandus
Forfatter: 
Dato:  10-08-2005 11:19
han er bare dejlig :0)
Hilsen

Clara, Cici

og

Klat Mølle Perle

Hvis du har en haflinger og bor i østjylland så kontakt mig!
haflinger og friesere
0
0
Svar på denne tråd

Stramme regler!
Forfatter: 
Dato:  10-08-2005 15:44
Reglerne for godkendte hingste er meget stramme så det er kun de aller bedste som er godkendet, så de er alle gode.
Jeg vil sige det kommer meget an på hvad du skal bruge din kommende frieser til!
Hvilken type leder du efter? Den lette eller tunge type?
Det jeg kiggede på da jeg skulle købe frieser-føl var morens ekstriøre og temp., føllet/plagens temp, om den hænger sammen, har det rigtige hårpræg, holdning og bevægelser. så gik jeg hjem og læste om faren. dens karakter til kåringer, den afkom (hvor mange der var kåret). Stamtavlen er også vigtig hvis du tænker på at avle en dag. Kig på hvilken stamme den er ud af. den største stamme er den sværeste da man skal passe meget på ved valg af hingste da man hurtigt ender i indavl selv om det er laaangt ude. men jeg synes det er rigtig spændende.
Dette kan godt være svært, men man kan til hver en tid kontakte Stasevang eller Hollanske frieser forening og de er rigtig gode til at hjælpe.

Jeg ved at Jasper, Anton, Leffert og Onne bla. er rigtig kendt for tiden.

Men du kan gå ind på http://www.signaturefriesians.com/approvedstallionvideos.htm og se rigtig mange klip af de forskellige hingste.
Der er super mange lækre.

Min egen er efter F: Tsjalke, FF: Leffert, MF: Melle.

Men held og lykke med det!

Man fortryder aldrig et køb af en Frieser!!! {>
0
0
Svar på denne tråd

Vi har..
Forfatter: 
Dato:  10-08-2005 16:02
tre efter Brandus, rigtig fine heste, vi kunne have haft fem, men sådan skulle skæbnen ikke være desværre :{-(

Du skal kigge efter deres indavlsprocent, den skal være så lav som muligt, de må ikke have hvide aftegn kun lidt i hovedet er tilladt..

Ellers godt benløft, pas på med kyllingebryst og ellers er det godt og vel det samme som på normale rideheste..

Rar og godmodig Islænderhoppe sælges...

Ponyudstyr sælges, f.eks. en kombisadel...
0
0
Svar på denne tråd

annemette
Forfatter: 
Dato:  10-08-2005 16:38
du kunne vel ikke finde et billede some where af det man kalder kyllingebryst?
Jeg vil ha en kort type med høje benløft og god hårpragt lidt alla ham her som jeg rider pt. som er efter Brandus
Rouke K

ok hans hårpragt pt er ikke noget at prale af da han har været angrebet af insekter de sidste par somre og først nu er begyndt at gå med insektdækken..
0
0
Svar på denne tråd

jo, jeg tror jeg..
Forfatter: 
Dato:  10-08-2005 16:51
har et billede, skal lige tjekke efter..

0
0
Svar på denne tråd

Billeder..
Forfatter: 
Dato:  10-08-2005 17:41
her er Wiktor på det første billede står han så han har kyllingebryst og det sidste kan man så se at sådan ser han ikke ud normal..

0
0
Svar på denne tråd

ahhaaa
Forfatter: 
Dato:  10-08-2005 18:10
så ved jeg hvad i snakker om ikke så pænt godt han ikke ser sådan ud in real life bare den måde han lige stod på på det billede.
0
0
Svar på denne tråd

Svært at svare på...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2005 00:31
det kommer meget an på, hvad du vil bruge din frieser til. For mig betød temperamentet og avlsmulighederne meget, og vi fandt da også en frisk hoppe som er let at ifole. Men jeg vil så sige at føllet ikke altid overtager sin mors temperament; men hoppe er meget frisk i det hvorimod hendes seneste tre døtre (i min avlertid...) er utrolig rolige og kælne og meget tillidsfulde. Gør dig selv den tjeneste at sætte dig godt ind papirer, bedækning, afstamning, samt omkostninger til disse. Nu ved jeg ikke hvor meget du kender til friesere men man hører om utrolig mange som har fundet en frieser til spot-pris som så senere er blevet meget skuffet når de har fundet ud af hvad det egentlig er de har købt....
Tag ud og se nogle stykker. Tjek priser og udbud på salgslisten på www.danskfrieserforbund.dk Der er frieserkaring i Middelfart i weekenden med den 10. september -det plejer at være føl lørdag.
Vi skal selv have en datter af Jasper fremstillet; iøvrigt en helsøster til vores hoppeplag fra sidste år (som vi har til salg til den rigtige ; billede på præs.). :-(
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider