Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Klaphingst ??
Forfatter: 
Dato:  08-08-2005 21:35
Er der nogen som har erfaringer med at bruge en klaphingst til avl? Købte en hingst for 1½ år siden med henblik på at avle og det viser sig nu at han er klaphingst >:-( Har læst mange steder at det er arveligt og er derfor nervøs med at anvende ham!

0
0
Svar på denne tråd

Det er
Forfatter: 
Dato:  08-08-2005 22:06
Arveligt! Så det skal du bestemt ikke avle videre på. Vi har netop fået vores 2-års opereret, da den var klap og skulle kastreres, og det var en betydelig merudgift. En hingst kan jo heller ikke kåres, hvis den er klap.

;-) Bianca

0
0
Svar på denne tråd

Pris på kastration??
Forfatter: 
Dato:  09-08-2005 00:51
Hvad koster det at kastrere en klaphingst?? Sådan ca??

Linda.
Krone og bølge - en selvfølge!

Medlem af Pylreklubben, FHK og HGK
0
0
Svar på denne tråd

Klaphingst.
Forfatter: 
Dato:  09-08-2005 02:24
Pris på at få en klaphings kastreret, kan være meget forskellig. afhængig af om sten er nem at få fat på eller om den ligger helt oppe i bughulen, gør den det er det meget dyrt, for så er det et større indgreb, vi havde en klaphingst hvor den lå så højt oppe, det kostede lidt under kr. 9.000,--

Hilsen Mona

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden.
Citat/Bent Branderup

:-) Stutteri Kronplet :-)

Opstaldning tilbydes: Akademiske ryttere, Western- & Horsemanshipfolk er meget velkomne!
0
0
Svar på denne tråd

Puha det var dyrt!
Forfatter: 
Dato:  09-08-2005 07:49
Hvad koster en ganske almindelig kastration så?

Hilsen Mette

send mig en mail
0
0
Svar på denne tråd

Mange penge
Forfatter: 
Dato:  09-08-2005 11:45
Puha det var godt nok mange penge! Krydser fingre for at Diablo ikke er klaphingst så!!

En almindelig kastration koster omkring 1500-2000 efter hvor i landet og hvilken dyrlæge.

Linda.
Krone og bølge - en selvfølge!

Medlem af Pylreklubben, FHK og HGK
0
0
Svar på denne tråd

pensionshest
Forfatter: 
Dato:  09-08-2005 11:53
Vi har netop en 2-års ox-hingst gående, det er en pensionshest.
Hans ene sten er ikke kommet ned og ejerne har fået oplyst at det ville koste ca. 10.000 at få ham kastreret.
Så nu går han på græs hos os. Han har fået noget hormonkur og går nu med nogle små ponyhopper og føl. Hopperne var bedækkede, inden de blev lukket sammen.
Så nu går hingsten og spiller stor førerhingst i flokken (og leger med føllene) og sammenholdt med hormonkuren, så kan det være han har en chance for selv at klare sagen.

Iøvrigt var min Turpin "klaphingst" indtil august det år han blev 2. Så kom den sidste sten alligevel.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

så dyrt behøver det altså ikke at være!
Forfatter: 
Dato:  09-08-2005 14:28
jeg kender nogle der fik en klaphingst kastereret for et par mdr siden og de gav kun 3500 kr for det.

en alm kasteration koster max 1000 kr!

nu bor jeg jo så også i det mørke nordjylland hvor alting er billigt! :-D
0
0
Svar på denne tråd

kastration..
Forfatter: 
Dato:  09-08-2005 17:12
nins88: Det kommer igen an på hvor langt oppe stenen sidder. Hos vores sad den kun oppe i lysken, og det kostede 3500,- det var den billige udgave. Men dyrlægen sagde også, at hvis den havde siddet i bughulen, så ville han have været nødt til at gå ind fra siden.. og det siger jo sig selv, at det er en stor operation.. derfor kan beløbet nærme sig 9-10.000

;-) Bianca

0
0
Svar på denne tråd

Bianca....
Forfatter: 
Dato:  10-08-2005 10:39
...den hest som blev kastereret fik de også at vide at det kunne blive en del dyrere end det. stenen sad dog rimeligt højt oppe, men når man betaler sort hjælper det altid lidt hehe
0
0
Svar på denne tråd

Sort...
Forfatter: 
Dato:  10-08-2005 16:34
ja det har du ret i, men tilgengæld er det svært at få erstatning, hvis der er noget der går galt. I vores tilfælde var hesten simpelhen for god til at vi turde tage nogle chancer.

;-) Bianca

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider