36 afkom han har er der kun de 3 kåret.
Ident: FR 8355
Hestens avlsforbund: Frb.
Land: Danmark
Navn: CASSANDRA AF EGENSEVANG
Bedømmelse: Eksteriørkåring
Avlsforbund: Frb.
Sted: Svendborg
Resultat: I KL
Dato: 18-08-2001
Kortvis: I KL 8778 77 787 8
Stangmål:162
Båndmål:172
Gjordmål:192
Beskrivelse:
Middelstor hoppe af god type. Passende dybde, middel bredde. Kønt hoved, kort nakke. Middellang hals. Ret god skulder. Velmarkeret, middellang manke. God overlinie. Velformet kryds. Lemmerne jævnt føre, lave dragter.
Bevægelsen ret god i skridt, snæver for. God og taktfast trav. Ret god galop.
Hestens bedømmelser
Ident: FR 8435
Hestens avlsforbund: Frb.
Land: Danmark
Navn: NICA AF NORDMARKEN
Sted: Broholm
Dato: 01-08-2004
Kortvis: I KL 8887 87 787 8
Stangmål:166
Båndmål:174
Gjordmål:191
Pibemål:21
04-08-01
Beskrivelse:
Passende stor hoppe af god type. Kun middel dybde og bredde. Kønt hoved. Velansat hals. God skulder. Markeret, middellang manke. Ret god overlinie. Middellangt kryds. Lårene ønskes dybere. Lemmerne passende føre og tørre, lidt udtået bag. Bevægelsen ret god i skridt og galop. God og taktfast i trav.
Sted: Broholm
Dato: 01-08-2004
Kortvis: I KL 8887 78 898 8
Stangmål:159
Båndmål:169
Gjordmål:184
Pibemål:20
Beskrivelse:
Middelstor hoppe af god type. Passende dybde og bredde. Kønt hoved og lidt kort nakke. Velansat, middellang hals. God skulder. Velmarkeret manke. Lidt muskelfattig overlinie. Middellangt, muskelfattigt kryds. Lemmerne passende føre og tørre. Bevægelsen god og taktfast i skridt. Let og taktfast i trav. Rummelig i galop.
Og billeder tja det har jeg såmen nok af en hel del, et eller andet sted.
Jeg har også bedømmelserne af alle de føl og plage som har været stillet på fyn. dem ken jeg finde en dag hvor jeg har noget mere tid.
Men elelrs kan de ses de de forskellige frederiksborgblade.
Bedømmelserne fra BT og Dyrskuet har jeg også når jeg finder de forskellige kataloger frem.
x...x...x...x...x...x...x
DV hoppe, 6år efter Willemoes sælges, se mere på præsentation. Hoppen står efter 1/7 på Langeland.