Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

hvor længe skal de gå alene?
Forfatter: 
Dato:  31-07-2005 22:14
da jeg skal have føl til næste år, og det er min første gang vil jeg gerne høre hvor længe jeres føl og hoppe går alene før i lukker dem sammen med andre...
0
0
Svar på denne tråd

sådan gør vi
Forfatter: 
Dato:  31-07-2005 22:38
Vi har ventet alt afhængig efter hvilken hoppe der har fået føl.
Alle heste har altid gået på fold lige ved siden af hinanden.
Hvis det er den hoppe der bestemmer i flokken, så har vi efter et par uger ladet alle heste gå sammen.
I år har hoppen der er nederst i hierarkiet fået føl, så der har vi været meget mere forsigtige, og har ventet til føllet var næsten 2 måneder gammelt. De andre heste er enormt nysgerrige, og det kan hurtigt gå for vildt for sig hvis ikke hoppen kan holde de andre heste på afstand.
Vi startede med at lukke de andre heste ind en efter en med nogle dages mellemrum.

Venligst Lone

Oldenborgavl.dk

- 2 Oldenborghopper til salg - Se hjemmesiden -
0
0
Svar på denne tråd

Aldrig
Forfatter: 
Dato:  01-08-2005 06:01
Men det så sat lidt på spidsen, for vi får/venter flere føl hvert år, og når den første hoppe får føl, så kommer den på fold for sig selv. Den næste kommer så når dens føl er et par dage ud til den første hoppe. Dvs. hopper med føl kommer ikke tilbage i flokken.

Men uanset hvordan man gør, så skal man være opmærksom. Vi havde i år en unghoppe, der havde fået sit første føl, og hun mente klart at hvor der var ét, er der også plads til flere. Så hun forsøgte at hugge det næste føl der kom, hvilket så gjorde at hoppen med det lille føl måtte gå alene noget længere end normalt.

Hilsen Charlotte

Ungheste sælges
0
0
Svar på denne tråd

Mine....
Forfatter: 
Dato:  01-08-2005 10:43
Da min hoppe folede i april, der gik hun på fold alene sammen med følle i en uge. Så kom de til at gå sammen med de 2 andre heste, som min hoppe plejede at gå sammen med. Det er en 7 årig frede-vallak og en gammel fjordhoppe.

Det skal lige siges, at min hoppe er absolut fører-hoppe, og de andre skulle kun kigge på Pangaya, så jagede hun dem væk i de første 3 uger de stod sammen! :-D Men Pangaya er meget nysgerrig og ikke så nem at kue, så han ville rigtig gerne snakke med de andre! De skyndte sig bare at rende væk, fordi de vidste, at Fiona kom efter dem!

Da Pangaya var 4 uger gammel, der fik han lov til at snakke med hoppen og vallaken for Fiona, og de er lege-onkel og tante for ham! Han står på fold med dem, når jeg er ude og ride på Fiona.

Faktisk går Pangaya mere sammen med fjordhoppen end sin mor, og det er også Fjordhoppen, der står og passer på ham, når han sover.

Jeg var absolut ikke nervøs ved at sætte mine så hurtigt sammen med de 2 andre, fordi hun er så stærk, og de andre er så rolige.

Men det kommer meget an på hvilken hoppe og hvilken flok!

Mvh. Maja, Højbo's Fiona og Skov's Pangaya

HUSK; Et bid er aldrig stærkere end den hånd, der holder tøjlen! 8-)
0
0
Svar på denne tråd

med det samme
Forfatter: 
Dato:  01-08-2005 11:05
mine kom sammen med det samme, men det var også kun pga at der var 3 drægtige, som folede i den række følge som deres hieraki - dvs den "stærkeste" fik føl først...

Sælges : 2 DV føl og 1 4 års Hoppe. Se min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider