|
|
| Stort yver |
| Forfatter:  |
Vibeke |
| Dato:  |
18-07-2005 10:15 |
|
Jeg har jo en hoppe som desværre skal fole sidst i oktober. Ca i hvert fald. Ved ikke lige helt præcis. Men efter dyrlægens teori er det ca der.
Men nu er hun begyndt at få større patter foran. Er det ikke meget tidligt? Hun er godt nok lidt overvægtig, og har altid været nem at holde sul på.
Og har fået af vide at tykke heste laver et slags fedtdepot tidligt. Men jeg har ikke rigtig kunne finde noget om det.
Det er helt sikker at hun ikke er længere henne, da jeg ved at hun var i brunst sidst i august. Men hun blev lånt ud i september sidste år.
MVH Vibeke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ca 2-3 mdr |
|
|
vil jeg sige at der går, det var ihvert fald ca så langtid før at min "fede" fik lidt hævelser foran yveret
Sælges : 2 DV føl og 1 4 års Hoppe. Se min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 uger |
|
|
Jeg har ført journaler over mine hopper der sidste år, og generelt begynder der at sætte yver ca. 6 uger før foling. Hvis ikke de har haft føl før, så lidt tidligere men ikke meget. Den ene begyndte først 4 uger før i år.
Men hvis hun har været lånt ud fra september, så kan hun jo også nemt risikere at fole i august. Det kan du jo ikke vide.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Milano |
|
|
var hævet foran yveret (ikke selve yveret) i mange måneder inden hun folede og jeg var vældig nervøs for om der var noget galt.
Det var der åbenbart ikke, hun folede i slutningen af juni (14 dage før tid) med et flot og velskabt hingsteføl. Hun var dog i perioder lidt trist, men vi fandt ikke noget svar på hverken hævelse eller tristhed gennem dyrlægens undersøgelser og test.
1 års hoppeplag ½ PRE ½ knabstrupper sælges. Hvid med pletter på kryds.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for svarene. |
| Forfatter:  |
Vibeke |
| Dato:  |
18-07-2005 23:27 |
|
CharlotteGC, det er selvfølgelig rigtig. Men ifølge min søster var det i november at hingsten brød ind til hopperne. Men selvfølgelig, jeg måtte jo selv finde ud af at den faktisk havde været der inde, og det var nemlig p.g.a manglene brunst fra januar af.
Så om hun tager fejl eller ikke tør sige det, det ved jeg jo ikke. Jeg blev rimelig vred da jeg opdagede det.
Men i skal i hvert fald have tak for svarene, hvis jeg får tid tager jeg lige et par billeder af hende, for hun er nemlig enorm.
MVH Vibeke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet