Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

2005 Ifoling let eller svært år ?
Forfatter: 
Dato:  17-07-2005 13:25
Hvordan ser 2005 ud for I andre mht. ifoling af hopperne ? Er det lykkedes at få hopperne i fol på nuværende tidspunkt ?

Det lyder som om der er en del, hvor det ikke lykkedes i første forsøg.

...........jeg er selv ude i 3. forsøg !!!
0
0
Svar på denne tråd

Godt år...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2005 13:30
Alle jeg har snakket med siger det er et rigtig godt år. Min blev ifol første gang men har desværre resorberet...
Dyrelægen sagde hun ingen hopper havde til inseminering mere i år da alle allerede var kommet ifol...

Så efter hvad jeg hører er det et godt år...
0
0
Svar på denne tråd

Hejza!!
Forfatter: 
Dato:  17-07-2005 13:38
Vi har 3 hopper der er blever insemineret, den ene ved vi nu er drægtig (1 gang), den anden skulle begynde på sin brunst idag ( 3 gange), og indtil nu virker det ikke som om hun kommer i brundst og den 3 blev taget i følbrundsten, og hun skal også snart i brundst ( 1 gang)!
0
0
Svar på denne tråd

Jeg havde
Forfatter: 
Dato:  17-07-2005 15:35
2 hopper til naturlig bedækning ved samme hingst, begge kom ifol ved 1. gang, så nemt år her :)

Hilsen Linda og hendes heste

0
0
Svar på denne tråd

Besværligt
Forfatter: 
Dato:  17-07-2005 16:48
Jeg har en drægtig
Én blev ins onsdag - 3. brunst
Én skal scannes i morgen (ser ud til at komme i brunst), hun er ins. 2 gange pt
Én er ved hingst i disse dage - 1. brunst

Så pt er det 50 /50

Sælges : 2 DV føl og 1 4 års Hoppe. Se min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Underligt år
Forfatter: 
Dato:  17-07-2005 19:32
Efter at have snakket med flere avlere, dyrlæger og hingsteholdere, som alle har givet samme melding, kan jeg inclusiv egen erfaring sige, at året 2005 startede rigtig godt, så kom kulden og selv hopper,der havde folet og aldrig løb om kom ikke i fol, efter varmens ankomst er der igen gang i drægtighederne, meeen mange resorberer, hvilket 3 forskellige dyrlæger tilskriver for megen varme. Selvfølgelig er der nogen det kun er gået godt for, men som helhed som nævnt. For eget vedkommende 3 første i fol i marts i første hug, næste drægtige i fol 2. gang, 3 er opgivet efter 3 gang pga tidspunkt og de sidste 2 er ikke scannet efter første gang.
www.stutteri-hjaelmsbjerg.dk
Hilsen Pia
0
0
Svar på denne tråd

svært år
Forfatter: 
Dato:  17-07-2005 20:52
Jeg har 2 hopper den ene blev godt nok ifol første gang, men den anden hoppe er på 3. insemination og jeg venter med spændning om det er lykkedes denne gang, da vi kun kan nå en gang mere inden det er for sent. hun plejer at være nem at få ifol. min dyrlæge har flere hopper inde der skal insemineres for 2. og 3. gang, hun siger også det er et svært år. der må være noget i stjernerne ;-) hvis man tror på sådan noget
0
0
Svar på denne tråd

Svært år
Forfatter: 
Dato:  17-07-2005 23:13
Det har været et underligt år. Hopper der normalt har haft en regelmæssig brunst, har ingen vist. Æg der ikke vil gå og hopper der har virket direkte vinske. Ikke engang på 30 dagen efter foling har nogle hopper vist spor tegn på brunst, noget der ellers normalt er 100% sikkert. Jo, det har været et underligt år. Jeg tilskriver det også det kolde vejr (lav nattemperatur) vi har haft i maj-juni.

0
0
Svar på denne tråd

3 forsøg - 2 ifolede
Forfatter: 
Dato:  18-07-2005 01:43
:-D Så jeg er glad.
1. brunst med olden. Og 2. med pintoen.

OLDENBORG KAN OG VIL(tror jeg)
0
0
Svar på denne tråd

Heldigvis
Forfatter: 
Dato:  18-07-2005 10:17
Jeg har heldigvis ikke haft de store problemer!

DV - hoppen blev drægtig i andet forsøg 30 dage efter foling (brunsten på 9 dagen var svag og der gik lidt kludder i brunsten efterfølgende).

Miniature - hoppen blev bedækket i en periode 1 forsøg og har ikke vist brunst tegn endnu.

Bedækning tilbydes ved kåret miniature hingst

Se præsentation
0
0
Svar på denne tråd

SVÆRT!
Forfatter: 
Dato:  18-07-2005 11:06
Min hoppe er opgivet for i år, den viste svag brunst på omk 26. dagen, men det var i en weekend og der ku jeg jo ikke bestille sæd, tror hun var i brunst i 2 dage, siden har hun bare været en sur gimpe, ingen brunst tegn overhovedet.

Og min gamle hoppe som jeg stadig har kontakt til, plejer at være abnormt nem a få i fol, og vise tydelige brunst tegn, hun har været sprøjtet flere gange, og gået hos hingsten, og den har slet ikke været i brunst.. det er bare SÆRT!

Håber det går bedre næste år, er lidt træt af det, så blir hoppen 18 inden hun får det næste føl, hvis hun kan komme i fol.. suk.

-Ariann
0
0
Svar på denne tråd

Min egen
Forfatter: 
Dato:  18-07-2005 11:48
er ifol ved første brunst. Håber på at føllet stadig er der, hun er blevet scannet to gange. Men overvejer lidt at få hende håndprøvet også. Hvornår kan man få håndprøvet sin hoppe tidligst? Hun skulle gerne være tre mdr henne nu.
Vi siger det, vi mener... og mener det, vi siger!!!
Louise
* "Dansk oldenborg kan og vil:o)
Medlem af DOA" *
0
0
Svar på denne tråd

den kan håndprøves
Forfatter: 
Dato:  18-07-2005 11:59
fra 45-dagen i følge mine kloge bøger.

tina
Med en ven deles
minderne fra i går,
glæde fra i dag,
og håbet for i morgen.

0
0
Svar på denne tråd

Håndprøve
Forfatter: 
Dato:  18-07-2005 12:21
Man kan håndprøve fra 40 dage og frem, dog vil fosteret på et tidspunkt blive så tungt at børen synker ned og bliver svær at lokalisere. Derfor kan det heller ikke gøres for sent.

0
0
Svar på denne tråd

Bedækning.
Forfatter: 
Dato:  18-07-2005 13:00

Jeg har i år valgt at "rykke" mine hopper frem, altså så de få tidligt føl, så jeg har kun bedækket en hoppe...Hun kom i fol efter et spring, men min hingst har også en virkelig god sædkvalitet...(han har før uden problemer og med få spring ifolet hopper der i årevis ikke har kunne blive ifol ved hingste på store stutterier)...

Så det er jo bare skønt :-D

Her er min dejlige hingst Genotic.

Mvh.

-------------------------------------------------------

OX Fuldblodsaraberheste med international Multi Champion afstamning sælges !

Top kvalitet til lave priser - pt. 13 heste til salg fra 0 - 12 år og op til 165 cm. i stg. (se bl.a. billeder på min præsentation).

Mvh. The Arabian Stud Dk.
0
0
Svar på denne tråd

Vores hingst
Forfatter: 
Dato:  18-07-2005 19:15
har haft 12 hopper i år..

De 2 sidste er endnu ikke afprøvet men ellers ser de alle ud til at være drægtige (i 1. forsøg)... Men nu må vi se om det holder indtil næste forår ;o)

Stutteri Bredgaard tilbyder

Bedækning ved Skäpperöds Poseidon
Lækker kåret miniature shetlænderhingst
Masser af hår og udstråling, kraftige ben
og god bevægelse - Billeder kan ses på min profil :-)
0
0
Svar på denne tråd

gået super godt
Forfatter: 
Dato:  18-07-2005 23:05
hun kom i fol i andet forsøg ...

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmm....
Forfatter: 
Dato:  19-07-2005 09:07
Vi har kun 3 ud af 10, der er blevet insemineret, der er konstateret i fol! Alle er blevet insemineret flere gange, et par stykker er vist blevet sprøjtet, og ved scanninger har der slet ikke været noget mønster! I det hele taget noget værre rod!

Dårligt år!
0
0
Svar på denne tråd

ja jeg kan kun
Forfatter: 
Dato:  19-07-2005 09:34
sige at jeg er heldig med den hoppe jeg har.
Både 1, 2 og nu her 3 føl hun venter, er hun drægtig ved 1 gang ved hingsten. Hun har været i 5 dage ved hingsten ved alle 3 gange.
Så det må siges at være ret godt syntes jeg.

- det er naturlig bedækning ved alle 3.

Mvh. Lotte

"Oldenborg heste kan og vil"

www.123hjemmeside.dk/stald_miller

Dejligt hingsteføl til salg - nærmere info på hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-07-2005 11:13
Her er det også gået let. Det er 3. gang hun er forsøgt ifolet, og alle gange er det lykkedes i 1. forsøg. Hun viste dog ingen brunst på 30. dagen, så hun blev sprøjtet i år. Heldigvis virkede det efter hensigten :-)
0
0
Svar på denne tråd

drægtig hoppe
Forfatter: 
Dato:  19-07-2005 14:07
hej,

nu spørger jeg måske lidt dumt, men hvad betyder resorberet.
Vi har en hoppe som kom i fol 2. gang, efter vi havde sendt hende på stutteriet istedet for at forsøge insiminering på rideskolen. Hun blev scannet drægtig den 27/6 og vi går så og venter på at tiden kommer og der er gået 70 dage så dyrlægen kan tjekke om hun stadig er i fol. Vi håber og krydser selvfølgelig fingre for at hun stadig er i fol, vi prøvede forgæves 3 gange sidste år men det lykkedes ikke så hvis hun ikke længere er i fol når dyrlægen tjekker efter 70 dage så er det jo allerede for sent iår at prøve igen. {>
0
0
Svar på denne tråd

resorberet
Forfatter: 
Dato:  19-07-2005 14:41
... betyder at hoppen af udskilt føllet på et meget tidligt stadie. Man snakker her om at føllet er forsvundet inden 30 dage, hvor det "sætter sig fast".

Inden da er sandsynligheden for resorbering relativ stor.

Håber det gav lidt mere mening for dig! :-D

MVH
Trine

Super dejlige hoppeføl efter A Khan og Sam Sam sælges
Kontakt: th@nvh.dk
0
0
Svar på denne tråd

3 spring
Forfatter: 
Dato:  19-07-2005 22:58
Min hoppe slog fra efter 3 spring og er både scannet og tjekket ved hånd. Godt gået taget i betragtning af alt det stress den har været udsat for. Nu håber jeg bare det bliver lige så varmt i feb og marts som det plejer så jeg kan sende hende afsted i den første eller anden brunst. Hun er nemlig sat til at fole sidst i januar. Sådan er det jo med væddeløbere.. Næste år har jeg så 2 hopper jeg skal have afsted... Hvis jeg fortsætter med 100% udvidelse af stutteriet hvert år så ender jeg med at få travlt om et par år :-P

Michelle

Indehaver af FODERGÅRDEN
Forhandler bla. HAVENS, Biofarmab,
SPORTSMAN'S PRIDE og HusdyrHelse. (y)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider