Min hoppeplag som jeg købte i februar mdr, målte vi ved ankomst til ca. 152 cm. (Hos opdrætteren var hun blevet fodret med valset havre, salvimin og olie, da dennes dyrlæge ikke tror på div. færdigblandinger, og dette havde opdrætter altså fulgt.)
Altså står jeg med en 2 års jeg ikke regner med der bliver særlig høj - maks 160 cm.
Her i forgårs synes jeg nu alligevel - knapt 5 mdr siden sidste måling - at hun var skudt pænt i vejret, og målepinden kommer igen frem: 160 cm!!! Næsten 8 cm på under ½ år.
Hun får havre, fase II, roepiller samt lucerne og 10 kg wrap om dagen. Havren har jeg bibeholdt da jeg ikke ville give 100% fase II, (ca 1/4 af rationen er havre). Har fulgt alle forskrifter og foderplaner, endda med mindre fase II end forskrevet.
Hun har på intet tidspunkt været skæv, overbygget eller lidt af (synligt) vokseværk. Hun ligner en færdig hest, dog afslører halelængden hendes alder
Bør jeg være bekymret over den fart hun skyder med? Hun er frederiksborger, og har altså ca 4 år endnu at vokse i. Min vallak lagde 5 cm på fra 4 års til 5½ års, så jeg ved der er meget mere vækst i hende.