Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

transport af føl
Forfatter: 
Dato:  15-07-2005 15:13
om to måneder skal vi have transpoteret føl og hoppe afsted, det er kun en lille tur på ca 10km..
Men hvordan skal vi gøre.. Sakl vi binde hoppen og bare lade føllet kunne gå rundt eller skal skillevæggen sættes op og så hver i sær bindes..
føllet har aldrig kørt før og hoppen er ikke vant til..
Hvordan gør i ??
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-07-2005 15:25
Jeg binder hoppen og lader føllet gå løs.
Samtidig har jeg lavet en plade som passer foran i traileren så føllet ikke kan gå under bommen.

Husk at lukke døren foran og den øverste bagklap - så føllet stadig er der når du når frem.

Jeg kørte med mit før da det var en uge gammel på dennemåde uden problemer.

Bedækning tilbydes ved kåret miniature hingst

Se præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger skille rum
Forfatter: 
Dato:  15-07-2005 17:59
bla fordi min hoppe står uroligt under køreturen, og fordi jeg ikke kan lide tanken om at følle kan komme i evt kambolage med hoppen.
Hoppen er ikke bundet, og plastikken bag er halv lukket. Jeg bruger et par halm baller til at stille foran så følle ikke kan komme under bommmen.

Men på dette område er der lige så mange meninger som der er folk...

Sælges : 2 DV føl og 1 4 års Hoppe. Se min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

hmm ja noget at tænker over
Forfatter: 
Dato:  15-07-2005 20:34
ja okay tak.. ja jeg må lige tænke over det for jeg er heller ikke vild med det at føllet kan gå om bag moderen slet ikke når han er en lille fræk hingstebasse
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-07-2005 09:31
Mit føl kan på ingen måde komme om bagved hoppen - da en stor hest jo fylder rimeligt meget i traileren.

Jeg kører uden skillerum for at føllet kan få lov til at die hos sin mor og samtidig står hoppen roligt fordi hun kan mærke sit føl.

Har set flere grimme uheld når hoppen og føllet er adskilt fordi føllet prøver at komme over til sin mor.

Bedækning tilbydes ved kåret miniature hingst

Se præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Som MasterJ
Forfatter: 
Dato:  16-07-2005 09:39
...har jeg også føl og hoppe til stå side om side. Føllet får på den måde en meget bedre oplevelse, da den føler sig tryg ved at kunne mærke mor. Jeg har aldrig oplevet et føl der er kommet til skade på den måde. Til gengæld er alle vores ungheste meget nemme at læsse første gang de skal prøve at køre alene, og det er jeg sikker på hænger sammen med en god førstegangsoplevelse.

Vi har også et par gange kørt lange ture med hoppe og føl, og der er det nødvendigt, da føllet skal have mulighed for at patte jævnligt.

0
0
Svar på denne tråd

Vi ladet..
Forfatter: 
Dato:  16-07-2005 11:30
skillevæggen sidde i, så moren ind først (som ikke er bundet, men det er ingen af hestene) så komme følle faktisk selv op, skal måske lige skubbes helt ind..

Føllerne er aldrig kommet tilskade på den måde og de er dejlig nemme at læse senere, vi køre en del her i det første halvår (inseminering, scanning, dyrskuer og tilsidst kåring) så jeg tror det er en god måde..

Rar og godmodig Islænderhoppe sælges...

Ponyudstyr sælges, f.eks. en kombisadel...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider