hvad er jeres holdning til det??
nu kender jeg to hvoraf den ene allerede venter føl(islænder) og hetsene r vist også ret god så vidt ejg ved, vist ikke på topplan men i hvert flad så der er noget at give videre til føllet
den anden er en 1 ponyerhoppe som har spat ibegge bagben.
er det virkelig værd at avle på sådanne heste? er de rnogen beviser for at det er arveligt??
hoppen kan ikke ret meget, hun kan springe, men stopper op ved 70 cm, hvilket er helt forståeligt med hendes bagben

men hun springer også meget højt over. kan ikke det vilde i dressur, havde afgjort NUL gang da jeg så hende første gang, nu bruger hun sig bedre
hvordan med hoppens sind og videregivning til føllet? for hende her har afgjort ikke noget godt at give videre til et føl. hun er lettere sky, ikke alle kan røre hende, det er først nu efter flere måneder at hun accepterer andre folk rør hende og kun dem fra stalden af. personligt asynes jeg hun er en træls pony, men hun er ikke min så det er ligemeget

men hun lægger tit ører af fremmede, uden at bide, men hun risikerer da at lære sit føl det samme åndsvage sind som er ret så belastende
hvordan er forskningen på dette punkt?
har I selv erfaringer?