Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

avlshingste
Forfatter: 
Dato:  13-07-2005 15:35
jeg har nu et par gange set at avlshingste står i en anden form for stald end de andre heste?

skal de det eller er det noget man selv bestemmer... angående avlshingste....

hvis ikke der er nogle sygdomme hvad kan der så ske hvis ikke de står langt væk?

hvorfor står de i andre stalde, folde når de gerne må bruge samme ridehus og ridebane
0
0
Svar på denne tråd

nææ det
Forfatter: 
Dato:  13-07-2005 15:47
skal de ikke, men for nogle hingste giver det mere ro på dem, end hvis de står i en stald med meget trafik af både heste og mennesker.

0
0
Svar på denne tråd

Hvis hingsten
Forfatter: 
Dato:  13-07-2005 21:31
bliver tappet / kun bruger inseminering, skal den i bedæknings perioden stå på en anden matrikkel end de hopper mm der bliver tilført... EU lov

Sælges : 2 DV føl og 1 4 års Hoppe. Se min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Personligt...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2005 03:48

Synes jeg det er synd at adskille hingsten fra de andre, jeg har altid haft mine hingste i flokken og i stalden...
Dog kan der være tidspunkter på året hvor det er mest ansvarligt at skille dem ad midlertidigt.

Men der er mange hingste der aldrig er sammen med andre heste desv. - hvilket jeg synes er ret synd for hingsten !!!

Min dejlige hingst ;o)

Mvh.

-------------------------------------------------------

OX Fuldblodsaraberheste med international Multi Champion afstamning sælges !

Top kvalitet til lave priser - pt. 13 heste til salg fra 0 - 12 år og op til 165 cm. i stg. (se bl.a. billeder på min præsentation).

Mvh. The Arabian Stud Dk.
0
0
Svar på denne tråd

Enig ...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2005 13:15
Min 3-års hingst kommer aldrig til at gå alene og er pt. på sommergræs med 11 andre hingste.

Mvh.
Tinamaria

P.s. Kunne desværre ikke indsætte et billede.

0
0
Svar på denne tråd

Min går i stod
Forfatter: 
Dato:  17-07-2005 19:51
Jeg har også min sammen med hopper og føl, jeg har købt ham i år, han er 16 og havde aldrig før gået i stod, han har altid gået alene, nu nyder han at gå og nusse med damerne.
Billederne er fra april (med vinterpels) da han blev lukket ind til hopperne.
Mvh. Pia

;-)
Stutteri Fjorden

AVL OG OPDRÆT AF PINTOPONYER MED WELSHTYPE
0
0
Svar på denne tråd

Hvor er det dejligt ..
Forfatter: 
Dato:  17-07-2005 23:54
og rørende at høre :-)

Det glæder mig allermest på hingstens vegne, at han endelig har fået noget kvalificeret selskab.

Mvh.
Tinamaria
0
0
Svar på denne tråd

Export
Forfatter: 
Dato:  18-07-2005 06:05
En del af de hingste, der står i seperat stald, er hingste, hvorfra der sendes sæd over grænserne. Dvs. at hingstestationen skal være registreret som EU-hingstestation, og der mener jeg at et af kravene er at de ikke kommer i kontakt med udefra kommende hopper.

Men generelt er det godt af hensyn til evt. smittespredning og det giver også mere ro hos hingstene at de ikke hele tiden skal tænke på hopper.

Mht. smittespredning, så brugte vi sidste år en hingst, som fik ødelagt en del af bedækningssæsonen pga. en virus. Virussen var desværre årsag til at den fik ringere sædkvalitet i en måneds tid. Dette var en hingst der bedækkede naturligt, og som var opstaldet sammen med hopperne.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider