Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Værd at avle på en forregister hoppe?
Forfatter: 
Dato:  07-07-2005 17:12
Hej

Rent avlsmæssigt vil det så være noget værd at avle på en forregister hoppe?? hun er i f1 (far er kåret mor er ikke)

VH Rikke
0
0
Svar på denne tråd

Det kan der..
Forfatter: 
Dato:  07-07-2005 17:28
vel, hvis hun avler godt..

Hendes afkom kan jo kåres højere, mener det er DS, men det ved Charlotte i hvert fald..

Rar og godmodig Islænderhoppe sælges...

Ponyudstyr sælges, f.eks. en kombisadel...
0
0
Svar på denne tråd

forregister
Forfatter: 
Dato:  07-07-2005 17:36
Vi har en F2 hoppe vi avler på.
Hun har fuld stamtavle men hendes mormor kom aldrig til kåring, så selvom "alle" andre i stamtavlen har været kåret, så kan hun kun gå i forregisteret.
Vi har 2 hoppeafkom efter hende, og de skal også kåres når de bliver 3 år.
Det eneste "handicap" afkommene har er at de ikke kan blive hingstemødre, men det er heller ikke aktuelt for os at lave en avlshingst.

Venligst Lone

Oldenborgavl.dk

- 2 Oldenborghopper til salg - Se hjemmesiden -
0
0
Svar på denne tråd

Hej Lone
Forfatter: 
Dato:  07-07-2005 17:39
HEj Lone

Tak for informationen, hoppen jeg er blevet tilbudt hedder Lady er 15 år

F: Weltstar
M: Marianne(a) Thorhauge'

Hvis nogen kan og vil slå hende op ville det være dejligt

VH RIkke
0
0
Svar på denne tråd

det kommer
Forfatter: 
Dato:  07-07-2005 17:41
an på hvilke øjne der ser...
har jo selv en hoppe (der når hun skal til kåring kun kan komme i F2) som er ifolet, men med en kåret hingst.
Det er stadig avl vil jeg mene.. men salgsprisen vil nok ikke så længe føllet er ungt komme i nærheden af de "fuldstammede" jævnaldrede.. men hvis den klarer sig i sporten tror jeg ikke det vil ha så meget betydning..
hvis man bruger en pirathingst til hoppen er det jo ikke længere avl.. også kan det jo være ligemeget om hoppen har stamtavle eller ej
B-)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan..
Forfatter: 
Dato:  07-07-2005 17:51
ikke finde en Lady på 15 (altså fra 1990?) efter Weltstar på HesteData..

Rar og godmodig Islænderhoppe sælges...

Ponyudstyr sælges, f.eks. en kombisadel...
0
0
Svar på denne tråd

Hun er nu
Forfatter: 
Dato:  07-07-2005 17:53
...optaget i F2, men det gør det da ikke værre. :-D

Ident: FOR 93137
Avlsforbund: DV
Land: Danmark
Navn: LAIDY
Øvrige identer: 9005795 LU DK
Køn: Hoppe
Fødselsdato: 09-05-1990
Farve: sort
Forregister: Avlsforbund: DV
Bilag: F2
Opdrætter: Frank Krøjmand
Far: Ident: DH 303 DV DK
Navn: WELTSTAR
Født: 26-05-1974
Mor: Ident: FOR 17591 DV DK
Navn: MARIANNE THORHAUGE
Født: 06-07-1982

Beskrivelse Laidy
Beskrivelse: LILLE, UBETYDELIG HOPPE. GOD DYBDE OG BREDDE. KØNT HOVED. VELANSAT, MIDDELLANG HALS. STEJL SKULDER. MANKEN ØNSKES LÆNGERE. STRAM LÆND. KORT KRYDS. LEMMER-NE JÆVNT FØRE, KORTE KODER OG VINKLEDE HASER. BEVÆGELSEN KORT OG UELASTISK.
Krop: 656 Lemmer: 55 Bevægelse: 55 Helhed: 5
Resultat: FOR
Stangmål: 156
Pibemål: 20

Beskrivelse Marianne Thorhauge
Beskrivelse: KNAP MIDDELSTOR HOPPE MED GOD DYBDE OG BREDDE. VELANSAT, MIDDELLANG HALS. STEJL SKULDER. UMARKERET MANKE. MUSKELFATTIG OG STRAM LÆND. KUN MIDDELLANGT KRYDS. LEMMERNE JÆVNT FØRE, KNAP TØRRE NOK BAG. BEVÆGELSEN KORT OG UELASTISK.
Krop: 545 Lemmer: 55 Bevægelse: 5 Helhed: 5
Resultat: FOR
Stangmål: 160
Gjordmål: 200
Pibemål: 21.5

Det der måske er mere kriminelt er hendes manglende størrelse og ret lave karakterer, sammenholdt med hendes mor lave karakterer, så bliver det nok svært at avle noget meget bedre. I hvert fald på én eller to generationer.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Charlotte
Forfatter: 
Dato:  07-07-2005 18:02
hej

Tak fordi du gad finde det frem ;) ja spørgsmålet er jo om hun så "kan avle"

Ved sgi ikke om jeg tør tage chancen...

VH Rikke
0
0
Svar på denne tråd

Det kommer jo
Forfatter: 
Dato:  07-07-2005 19:56
an på hvorfor hoppen er i forregistret. Størrelse, afstamning (eller mangel på samme) kan jo være faktorer som jeg ikke synes er supervigtige hvorimod jeg da ville være mere nervøs ved at avle på en forregister hoppe med elendig bygning og elendige bevægelser :-)

Men man kan jo aldrig 100% sige om en hoppe er en god avlshoppe før man har set hendes afkom. I weekenden så jeg en gammel avlshoppe og jeg ville aldrig have valgt at avle på hende pga. hendes benstilling, men hun havde aldrig givet det videre til føllene ligesom hun også avlede meget større end hun selv var. Faktisk forelskede jeg mig i hendes hingsteføl og kunne nemt se ham som selskab for følle ude på marken her til efteråret, når de skal vænnes fra.
1 års hoppeplag ½ PRE ½ knabstrupper sælges. Hvid med pletter på kryds.
0
0
Svar på denne tråd

Hvis du
Forfatter: 
Dato:  07-07-2005 20:07
...vælger at prøve, så vil jeg mene at der er dømt Zardin eller noget lignende. ;-)

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  08-07-2005 10:22
Det er jo lidt som øjne der ser..
Jeg har selv en f1 hoppe som jeg får føl på.. hendes føl bliver meget bedre end hoppen selv og hun slår ikke selv så meget igennem..
Men det afhæninger jo af hvad man vil lave hvis man vil lave top heste skal man nok finde en lidt bedre hoppe selvom man godt kan være heldig.. :-)

men jeg ville personligt godt ture avle på den.. alt afhæning af prisen på den..

christina
PALOMONO HOPPE SØGES TIL AVLSBENYTTELSE I 2006..
SÅ HAR DU EN DU IKKE SELV ØNSKER AT IFOLE ER JEG MEGET INTERRESERET..

...godt wrap i små rundballer 50-60 kg fra ny høst 2005 sælges...

...billig opstaldning tilbydes hest/pony i gode, nye og rolige omgivelser se præ....
0
0
Svar på denne tråd

køb et føl
Forfatter: 
Dato:  08-07-2005 11:26
Jeg vil helt klart anbefale dig at købe et føl i stedet. Du kan nok få et fint føl for 25.000-30.000 og det koster det let selv at lave et. På den måde kan du både få fuld stamtavle og noget nyere blod.

Det er ikke så meget fordi hoppen er i F2, men pga. karaktererne. Ud fra bedømmelsen af både hende og hendes mor, så er der ikke rigtig nogen højdepunkter og selvom de havde fuld stamtavle så ville de stadig være forregisterhopper.

KH Camille
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider