Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Astaire
Forfatter: 
Dato:  06-07-2005 20:05
Er der nogen der ved noget om DV hingsten Astaire? Afstamning, kåringsbeskrivelser etc. Alt er en hjælp...
0
0
Svar på denne tråd

Du kan finde..
Forfatter: 
Dato:  06-07-2005 20:13
Mere om ham her Hingstenet

Hilsner fra Michelle

:-)Stjernehåb :-)
0
0
Svar på denne tråd

Mange tak
Forfatter: 
Dato:  06-07-2005 20:44
Super!!!
0
0
Svar på denne tråd

jeg har haft en
Forfatter: 
Dato:  06-07-2005 22:34
dejlig hoppe efter Astaire.

Hun blev kåret på fløjen i DS. Stor hoppe på 180 cm i stang, utrolig rar og godmodig, gjorde aldrig en kat fortræd. jeg uddannede og startede hende til middelsvær dressur og LB springning. Hun var en ærlig og lydig hest, dog uden alt for meget energi og gålyst. hun kunne godt ha brugt lidt mere tænding efter min mening. hun var nem at have med i byen, gik lige op i trailer og generelt en god og ukompliceret hest.

Nu er hun i avlen og fik sidste år et super godt føl efter esteban XX og har i år fået en lige så godt føl efter Milan.

mange astaire afkom er temmelig store endda for store, men jeg synes de generelt har et godt temperament og 3 gode og reelle gangarter, der dog godt kunne bruge lidt mere smidighed. astaire har faktisk mange gode efterkommere især når han figurerer som morfader i stamtavlen.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2005 10:26
... en Astairehoppe ( mf May Sherif) gående (hun er ikke min). Hun er kåret i DS men mangler kun et par point for at få elitestatus. Selv er hun ikke ligefrem flyvende, men hun laver nogle flinke, reelle og kønne afkom hvoraf flere er gået i DH, en er hingstemor, en kom i toårsfinalen og en selv er mor til en toårsfinalist e. Carano. Lige nu går hun med et særdeles langbenet Leandroføl som har rigtig godt styr på sine stænger :-)

Jeg var selv lige ved at købe en hest efter denne hoppe og Akinos, men den blev købt af en anden for næsen af mig. Rigtig fin hest med et roligt temperament og et kønt hovede.

Den Astairehoppe jeg har på besøg er måske lidt grovere end sine halvsøskende efter samme hoppe, men hun laver som sagt nogle dejlige føl, og er selv ufatteligt nem at omgåes.

Mvh

Julie

0
0
Svar på denne tråd

morfar
Forfatter: 
Dato:  07-07-2005 19:23
Jeg skal ud og se på en vallak med Astaire som morfar, derfor spørger jeg. Jeg kender faderen - Fanal Prydsholm, men kender egentlig ikke så meget til Astaire. Det bliver spændende. Jeg har til gengæld mødt en enkelt ret tændt Fanal Prydsholm - Astaire vallak, som er kommet godt efter det, nu hvor han er faldet ned. Den har super gangarter med tendens til at gå kandenceret og er klar til M - dressur. Så jeg er lidt spændt på at se denne vallak med en meget lignende afstamning, men de kan jo godt variere markant så det kan være at den falder helt ved siden af...
Nu må vi se...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider