Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hun er stiv i bevægelserne. Hun skal kåres i
Forfatter: 
Dato:  05-07-2005 16:37
Hej:o)
Er der nogen der måske har en idé til at gøre min hoppe meget mere smidig da jeg skal til hoppekåring her i uge 28?!?
Jeg har lige været på dyreskue hvor de sagde at hun var meget stiv(det syntes jeg ikke selv). Nogen har sagt at jeg skal gå lange ture med hende og andre har siger at jeg skal longere hende og få hende til biddet! Øhhh.... jeg kan ligesom ikke gøre beggedele, så hvad syntes i jeg skal gøre?
Det er i uge 28 så jeg har lidt travlt selvom jeg gik igang med det samme da vi kom hjem fra dyreskuet i juni.(altså med at gå ture og de sidste par dage har jeg longeret hende)
Mvh Annabell
0
0
Svar på denne tråd

Hej....
Forfatter: 
Dato:  05-07-2005 17:54
JO begge dele :-)

Tag hende på nogle lange skridt ture, hun må ikke gå for løse tøjler du skal have kontakt med hesten.. og så longere hende men evt. indspændinger.. 3 gange om uge med hver og en hvile dag.. så skulle du klare det.. :-)

Men du når nok ikke at blive klar til uge 28 og det kan ikke gøre hurtiger så du må nøjes med det resultat du får.. du er lidt sendt i gang..

sådan er det..

christina

PALOMONO HOPPE SØGES TIL AVLSBENYTTELSE I 2006..
SÅ HAR DU EN DU IKKE SELV ØNSKER AT IFOLE ER JEG MEGET INTERRESERET..

...godt wrap i små rundballer 50-60 kg fra ny høst 2005 sælges...

...billig opstaldning tilbydes hest/pony i gode, nye og rolige omgivelser se præ....
0
0
Svar på denne tråd

du skal
Forfatter: 
Dato:  05-07-2005 17:55
... vel have gang i nogle smidighedsøvelser. Sidebevægelser og trav over bomme kan sikkert hjælpe.

0
0
Svar på denne tråd

Okay tak for det men...
Forfatter: 
Dato:  05-07-2005 18:05
Hvor meget vil anbefale jeg går med hende? (altså minimum km.)?
0
0
Svar på denne tråd

øhh øhh
Forfatter: 
Dato:  05-07-2005 18:13
christina jensen.

have fadt i tøjlen for at smidigøre hende????
Man løsner hest ved at ride hesten dyb med lidt længere tøjler og ikke ved at "tvinge" den med korte tøjerm
min menning
Mvh Mieke & Malou
0
0
Svar på denne tråd

mieke....
Forfatter: 
Dato:  05-07-2005 18:58
Jeg mente bare at hun ikke skulle ride med slappe tøjler når hun rider tur som mange gør når de skridter tur.. men det kan jo som alt andet misforståes.. det er lettere at gøre end at forklare, men så er det jo godt vi har folk som dig der bedre kan forklare det.. :-)

christina
PALOMONO HOPPE SØGES TIL AVLSBENYTTELSE I 2006..
SÅ HAR DU EN DU IKKE SELV ØNSKER AT IFOLE ER JEG MEGET INTERRESERET..

...godt wrap i små rundballer 50-60 kg fra ny høst 2005 sælges...

...billig opstaldning tilbydes hest/pony i gode, nye og rolige omgivelser se præ....
0
0
Svar på denne tråd

Altså jeg kan se....
Forfatter: 
Dato:  06-07-2005 08:34
... på din præsentation at du kom hjem med 23 points - så helt ueffen kan hun jo ikke have været :)
Fjordhestedommere frådser ikke med pointene.

Hvad blev der helt nøjagtigt sagt? Var hun stiv i overlinien, stiv i bevægelserne eller stiv i "sidebenene" - selvom det jo ikke nødvendigvis afslører sig i en mønstring?

Uden at vide noget som helst, så gætter jeg på at hun var stiv i overlinien - så må du jo rette mig, hvis jeg tager fejl.

Hvornår/hvordan er hun beskåret? Er hun måske lidt ømtået? Hvis en hest er lidt ømtået, så vil den aflaste benene ved at tage mindre og mere stive skridt.
Det kan afhjælpes med sko.

Hvornår blev hun vasket - var det dagen før du tog afsted til dyrskue? Det er ikke godt. Heste skal vaskes minimum 2 døgn før de skal "præstere". Når de bliver vasket, så BLIVER de altså en anelse stive i overlinien, også selvom de bliver pakket ind i et dækken mens de tørrer. Desuden bliver de nemt kolde i kroppen de første par dage efter en vask, og så kommer de til at se stive ud.

Vask hende 2 dage før, læg et fleecedækken på hende og gå hende tør. Dagen efter skal hun trænes som sædvanligt og varmes godt igennem - og så er hun klar til kåringen.

Det kan også have noget at gøre med dig og din mønstring. Spænder du selv op, så vil din hest også let komme til det. Ret dig godt op og træk vejret i dybe, rolige drag. Hvis det hjælper dig, kan du nynne ganske stille for dig selv. Hesten skal nok mærke det, og det vil berolige hende.

Husk også, at den værste "dødssynd" i en mønstring er at gå for hurtigt i skridten. Naturligvis skal hesten ikke falde i søvn - men den skal have tid til at få bagparten ordentlig med sig.

Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

christina jensen
Forfatter: 
Dato:  06-07-2005 08:57
Ja jeg forstod det anderledes. Men er bare så kritisk ang. at ride med en "stram tøje" da jeg har dårlige erfaringer med det. Man bliver nemlig hurtigt for hård i hånden, og glemer at ride bagfra. :)
Mvh Mieke & Malou
0
0
Svar på denne tråd

De sagde at hun var
Forfatter: 
Dato:  06-07-2005 10:01
stiv i bevægelserne. Og det måske kunne skyldes hun går meget ude, kan det passe? (hun går ude 24 timer i døgnet) Men 4 dage før tror jeg hun skal ind om aften!?

Hun er meget ømtået derfor kom jeg sko på hende. Men hendes hove blev også godt slidt ned i vinters!
Det er rigtig nok jeg godt kan selv gå og spænde lidt med det er fordi jeg er så nervøs for hvad de siger om hende! Og hver gang jeg skal mønstre hende kommer jeg til at tænke på hvordan det kommer til at gå!

Men ellers tak for hjælpen:o)
Annabell
0
0
Svar på denne tråd

Hej Sif
Forfatter: 
Dato:  06-07-2005 10:01
Sikke nogle gode råd, du kommer med :-)

Jeg tyvstjæler dem straks, da jeg selv skal have min hoppe til medaljekåring på Aagerupgaard.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider