|
|
| Føl billeder '05 - Gode el. Sjove ! |
|
|
Har du fået knipset nogle gode eller sjove billeder af dit føl i år, så vis dem frem her...
Det er også en god ide' at tilføje hvem føllet er efter.
Her er så lidt billeder af nogle af mine føl fra i år
Jibraeél Estopa of tas - Fuldblodsaraber OX hingstføl efter: Genotic (FS Bengali/Kubinec X Om El Gamala Estopa/ Estopasan) og ud af: Jaklana ( El Mokari/El Shaklan X Jamila El Shaklan/ El Shaklan).
Wisnu Estopa of tas - Fuldblodsaraber OX hingsteføl også efter: Genotic og ud af: Werifah (El Mokari X Wanda).
I kan se flere billeder på min præs.
Jeg glæder mig til at se jeres følbilleder...;o)
Mvh.
Mvh. The Arabian Stud Dk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| sikke da en krudtugle |
| Forfatter:  |
Morten Due |
| Dato:  |
04-07-2005 13:43 |
|
hende nessa- kan ikke lade være med at smile bredt.
Sådan nogle føllebasser er generelt bare dejlige, men de der arabernavne *g* daaamn altså. Hedder de ikke noget andet i daglig tale?
Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pangaya... |
|
|
Mvh. Maja, Højbo's Fiona og Skov's PangayaHUSK; Et bid er aldrig stærkere end den hånd, der holder tøjlen! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sv. til Christina |
|
|
...Johe....*ss* - de har skam kælenavne...
De to på billederne hedder i daglig tale hhv. bare Wisnu og Jibraeel el. "Ib-Rene" , da Cille på 2 år endnu ikke kan udtale Jibraeel...;o)
Det med de lidt specielle araber navne, har også noget at gøre med avlslinierne mv.
F.eks. er det god kotume at navngive føllet med samme forbokstav som hoppen (altså moderen)- der er jeg så heldig at have bl.a. W - J og Y...(suk) - Yderligere er deres linier nævnt ved "Estopa" (som er en af de mest succesfulde linier på verdensplan) disse to føl har begge 7 X Estopa i deres afstamning.
Og til sidst "of tas" - som viser hvem der har avlet dem og hvor de kommer fra (tas = The Arabian Stud - dk)
Ligesådan kan man se/læse på andre araber navne hvem hesten er efter og/eller hvilke linier den har og hvem der har avlet den mv.
Det er nu altså lidt smart, selv om det nogle gange giver nogle lange navne...*GG*
Mvh.
-------------------------------------------------------
OX Fuldblodsaraberheste med international Multi Champion afstamning sælges !
Top kvalitet til lave priser - pt. 13 heste til salg fra 0 - 12 år og op til 165 cm. i stg. (se bl.a. billeder på min præsentation).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kan godgt se det smarte |
spender |
04-07-2005 22:24 |
|
i de lange navne da man så nemt kan kende afstamning- det er fint, men synes stadig det er en anelse voldsomt g*. mangler lige et billede af den sidste, wisnu ikke?forfra så man kan se aftegnene i hovedet.
Ellers dejlige racetypiske føl, men hælder til at mene at jibrael er "dejligst" ( hvilket man dårligt kan sige om sådan et føl), men den virker som en rigtig storcharmør, med lidt "frækkere" aftegn og sind.
Tror jeg også jeg ville hælde til at kalde dem Ib og Viggo eller noget i daglig tale hvis jeg havde sådan en... men på den anden side har man nok godt af atfå vredet/ motioneret tungebåndet
De er ihvertfald dejlige!!
Mht til Pangaya vil jeg ikke kalde ham det smukkeste jeg har set, men en charmetrold er han... synes han er ret bastant af en følbasse på 6 uger- hvad "består han af"?
Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spender... |
|
|
Nej, jeg synes heller ikke, at han er den smukkeste, men han er alt for dejlig!
Hans mor er DV efter Weltloewe og med Alibi som morfar. Hans far er cremello-hingsten Crown's Blue Pearl.
Så hvis man skal tage det helt præsic i procenter, så ser det sådan her ud:
1/4 Hannoveraner
1/8 Holstener
1/8 Frederiksborger
1/4 Tjekkisk Varmblod
1/8 Fuldblod
1/8 Russisk Trakhener
Så det er jo en god blanding, der er inde under Pangaya's betegnelse som Palomino-Varmblod...
Mvh. Maja, Højbo's Fiona og Skov's PangayaHUSK; Et bid er aldrig stærkere end den hånd, der holder tøjlen! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg glæder mig |
spender |
05-07-2005 20:57 |
|
til at følge med i pangayas udvikling. Synes det er en.. spændende *g* sammensætning, som burde gøre ham lidt mere ædel af udseende med tiden- han er ihvertfald interessant i enhver sammenhæng, så lov mig da lige løbende at opdatere på hans udvikling ok?
Christina ( jeg vil osse ha en lille følbasse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spender.... |
|
|
Jeg kan slet ikke lade være med, at vise ham frem, så du slipper nok ikke med at se mere til ham...
Jeg sætter lige et billede ind, hvor han stå lidt mere normalt, her er han 8 uger...
Men han er en lille kraft-karl! Jeg regner dog også stærkt med, at han bliver kastereret tidligt, så han ikke får noget særlig hingste-præg eller volume. Jeg er selv ret spinkel, og vil helst have en spinkel ridehest... Hvornår kan man egentligt kasterere de små hingste-basser? Et eller andet siger mig ved 6 måneders-alderen, men ????
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| maja... |
|
|
synes nu det er synd hvis han bliver kastreret for tidligt... han bliver ikke mere kraftig får kun masse og lettere ved at sætte muskler... også siges der at de ikke bliver så høje, som hvis de kastreres tidligt..
tror ikke du skal være bekymret for at han bliver for kraftig.. men hellere en tidlig kastrering end han evt. skal stå alene *SS*
fin det er han ihvertilfald...
skal han til følskue???
hvordan er hans bevægelser??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lene Farving |
|
|
Jeg har heller ikke mulighed for, at have ham gående som hingst, og han skal ikke stå alene! Så han bliver kastereret tidligt...
Ja, han skal til følskue d. 31. juli i Skanderborg (DPA). Hans moar skal kåres, så han kan få logo på måsen...
Han har rigtig fine bevægelser, han er meget elastisk. Han skridtede og galopperede kun i de første 6 uger, men nu er han begyndt at vise trav, og den ser bare  ud! Med rigtig fin svæv i. Han er meget løsgjort i skridt og træder meget langt over sit eget spor. Og han har fin spring i galoppen, men er lidt i tvivl om, hvor opadgående den er, da det som regl går så hurtigt, som han kan flytte sine ben...  Og så bliver det jo noget fladt og langstrakt at se på.... Har dog fanget et billede her, hvor han kommer godt ind under sig, synes jeg:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| maja... |
|
|
jeg skal med som mønstrer til DPA kåring d. 31 juli.. så må da lige kigge nærmere på den bette der *SS*
også nyde synes af alle de gule smuksakker *gg*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min baby |
Rikke-Jasmin |
06-07-2005 16:47 |
|
Det eneste billede jeg har af mit føl på computeren er dettte hvor han er ca 3 uger

|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| min lille bandit |
|
|
det er jo desværre tit man ikke lige har kameraet i hånden når det er sjovest..
men har dog fanget ham legende med sin mors halvsøster

også er der jo lige den med spandende

en lille sjov en med tre hopper der værner om ham.. halvsøster Tanje er den han som regel putter sig ved.. Karisma er den der skal leges med... også er der mormadpakke...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gakkede følfoto´s |
S.B. |
09-07-2005 08:40 |
|
Jeg har nogle fine fotoeksembler - men jeg kan ikke finde ud af hvordan man gør - hvad menes med DEN FULDE placering ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gakket gangart |
S.B. |
09-07-2005 09:06 |
|
første tur på fold - det kan jo gå galt.
Men nu er der styr på bentøjet.
Hingsteføl Carl-Johan Bredager efter FS Champion de Luxe DR og Jáshaline Bredager SDH 204

|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil også være med... |
|
|
... men jeg har kun dette billeder, der måske lige kan mænge sig ind i gruppen "sjove". Men det er hvad jeg har lige pt.

Lidt skæv må man vel gerne være når man kun er 9-10 timer.
** Trine **
Leder du efter data på en heste eller pony? Så prøv at kontakte mig. Jeg har adgang til HesteData og hjælper gerne...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Super ! |
|
|
...Sikke nogle skønne føl(billeder), Man kan da ikke andet end blive i super godt humør når man ser dem
Jeg sidder lige og tænker på at det er mærkeligt at alle de der heste/pony blade der har små plakater i, - at de ikke også laver nogle med sjove billeder...?
Men måske er det ikke så nemt for en fotograf lige at fange hesten/føllet i sådan et øjeblik...(Hmmnnn?)
Jeg ved da at eftersom mine muler/føl kender mig, så slapper de af når jeg tuller rundt på folden, men når der er "fremmede" står de ofte (bare) og kigger...der sker jo ikke så meget på sommergræs
Nå men super dejligt med de føl billeder - og hvis her er andre der har nogle billeder, så kom da med dem..
Mvh.
-------------------------------------------------------
OX Fuldblodsaraberheste med international Multi Champion afstamning sælges !
Top kvalitet til lave priser - pt. 13 heste til salg fra 0 - 12 år og op til 165 cm. i stg. (se bl.a. billeder på min præsentation).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|