Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

I boksen op til kåring???
Forfatter: 
Dato:  01-07-2005 21:54
Nu har jeg fra flere sidder fået at vide at det vil være smart at lade Shalu blive boksehest et par dage eller 4 op til kåringen for at den rigtig kan føre sig frem...

Men hvad er jeres holdning til dette og er det noget i selv bruger op til kåringer??

Og gør det virkelig så stor en forskel???

Hilsen
-Matilde og Shalu :-D-

D.Å.H.M - S'ernes Treenighed

Uvidenhed står ikke i vejen for fremskridt, illusionen om viden gør
0
0
Svar på denne tråd

Mine.....
Forfatter: 
Dato:  01-07-2005 22:45
plejer at være inde ca et døgn, dette er nok til dem...

Tror ikke du skal mere end to dage, det skulle være nok...

Det giver lige et ekstra pift at de har den ekstra energi på selve dagen...
0
0
Svar på denne tråd

Nu kender du...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2005 00:55
... jo selv Shalu. Og hun tænder jo lige præcis når hun skal. (Jeg har vidst indtil flere gange udtrykt min beundring af hendes temperament) Så jeg er sikker på, at hun nok skal være top-geil, når det går løs i ringen! -også selvom hun ikke er burhest 4 dage op til.

Jeg glæder mig meget til at høre hvordan det går.

Mange hilsner Mette
0
0
Svar på denne tråd

Boks eller ej
Forfatter: 
Dato:  02-07-2005 12:31
Nu er det jo ikke kun for at de skal tænde lidt ekstra at nogen sætter dem i boks nogen dage før kåring.

Jeg gør det gerne 3-4 dage før. Bl.a. pga. jeg ikke vil møde op med en hest med græsvom, grønne pletter fra græsset, som kan være svære at fjerne. Plus, at jeg klart mener, at på sådan en dag skal hesten vises fra sin bedste side, og det mener jeg desværre ikke at man kan med en hest, man tager ind fra døgnfold samme dag den skal vises frem.

Karina

Stærk fortaler for organiserede avl.

Citat Kons. J. Finderup fra LR:
"Husk, at der er store chancer for at få et godt afkom på gode moderdyr, og at gode moderdyr er en afgørende forskel på succes og fiasko."
0
0
Svar på denne tråd

Mondea
Forfatter: 
Dato:  02-07-2005 18:04
går i øjeblikket i en løsdrift hvor hun selv vælger om hun vil være inde eller ude. Jeg overvejer lidt at lukke hende og den anden hest inde i læskuret natten før sadelkåringen, men kun hvis det blir regnvejr. Ellers får hun sit dækken på og får lov at gå ude som hun plejer. Jeg tror ikke det gør nogen forskel om hun går inde eller ude andet end jeg tror det er vigtigt at tingene er mest muligt som de plejer. Der er jo ingen grund til at stresse hende mere end højst nødvendigt.

Karin

Dansk varmblod - heste der vil til ryttere der kan

Medlem af SAK (snobbe-aspiranternes klub)
0
0
Svar på denne tråd

Hej Karina
Forfatter: 
Dato:  02-07-2005 19:03
Nej jeg vil give dig ret i det med døgngræs, men nu står Shalu også kun på fold fra ca. 7-15-16 stykker afhængig af hvornår jeg kommer og rider den, plus den bliver redet 1½-2 timer dagligt da vi pt genoptræner og skal trave en masse...

Jeg øvede mønstring idag efter ridningen og der var massere af skrald inden, så det bliver nok bare en nedskærring til 2-3 timers fold på fredag og så ingen eller kun en times fold lørdag hvor den skal dulles op... og efter det får den ihf ikke lov at komme på fold...

Hilsen
-Matilde og Shalu :-D-

D.Å.H.M - S'ernes Treenighed

Uvidenhed står ikke i vejen for fremskridt, illusionen om viden gør
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider