|
|
| pinto hoppe |
| Forfatter:  |
gittemulle |
| Dato:  |
22-06-2005 21:06 |
|
Tror i denne kønne pige vil kunne kåres i pinto foreningen om 2 år når hun blir 3 år?
Jeg har hørt at de tager stort set alt ind bare de har pletter.
Der er ingen papirer på hende men der findes ingen så køn og speciel som hende.
Er der en der kan hjælpe mig med at få et billed af hande lagt ind, jeg har forgæves forsøgt at få et lagt ind men kan simpelthen ikke, der ligger flere billeder af Cassi på min præcentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg lægger da |
Lisbeth & Alex |
22-06-2005 21:17 |
|
lige billedet ind af den smukke dame;

Thorowgood Maxam 17,5" sælges. Se nærmere på præs.
† Hvil I Fred Frk. Stjerneskud † * ??-??-1999 - † 09-05-2005 Elsket og Savnet - Altid Hendes Mindeside
Regnbue broen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bumbumbum |
|
|
Er der fjordhest i hende? Det kunne godt se sådan ud. Er det tilfældet kan hun IKKE kåres i pinto foreningen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pintoforeningen |
|
|
Kårer ikke stort set alt, som du har hørt.
Du kan læse mere på www.pinto.dk.
Som Blanke skriver - ser det ud som om der er fjordhest i hende. Hvis det er tilfældet kan hun IKKE kåres!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stort set alt ind.... |
|
|
HMMMMM - ja, hos hopper skal der min. opnåes 5 point for at kunne kåres..... - og hopper med 5 point er jo ikke alt for gode igen...... - så - jo man kan da godt sige - at man på hoppesiden - tager alt ind..... Men det er jo hoppeejer der så stiller "alt det der tages ind" til kåring - og så her ved jeg ikke hvor seriøse alle er mht avl......
Hvis hoppen er med ukendt afstamning - kan hun godt stilles i DPF - også selvom der er mistanke til at hun f.eks. er halv Fjordhest.
Men hvis hoppen er registreret og der i afstamningen står oplyst Fjordhest, kan hun ikke stilles.
Mange hilsner
Celina
STALD MAROTTKårede PintohingsteÅrets Føl 1998 & 2003Dagens Pinto 1994, 1999, 2001 & 2003
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det passer ikke |
|
|
Hvis hoppen har ål eller andet der tyder på at der er fjordhest i, kan den ikke kåres.
Celina - det ved du jo også !!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hun kan |
|
|
nu altså godt bare være dunbroget.. hun er jo så hvid oppe af benene så det sorte ikke kan vises.. men det kan tyde på det hele kommer an på om hoppen har ål eller ej... det kan jo ikke ses...
men derudover findes der nu andre racer med ål end Fjordheste...
dejlig farve hoppen har iøvrig..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Celina har ret |
|
|
En anden fjordblanding gik da også igennem for et par år siden men den fik vist kun 5 fordi typen var langt fra det foreningen vil have. Den var tydeligt blanding af en fjordhest men det kunne ikke bevises derfor gik den igennem.
Bortset fra det er det en køn pony på billedet og det kan ingen jo tage fra den!
Reglerne ændres jo også fra år til år på generalforsamlingen så hvis jeg var dig, ville jeg læse reglerne grundigt det år du overvejer at stille hende og så gå ud fra det.
Mvh. Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Tidligere stod der i reglementet at "ål" afvises, men havde lige glemt at det ikke er nævnt mere.
Så ja, hun kan stilles til kåring!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tusind tak for alle de gode ting. |
gittemulle |
24-06-2005 22:34 |
|
som i kan se så er hun farvet på ryggen og der har hun ål men ikke i det hvide.
Hun er sådan en dejlig og flot tøs så vi håber at det kan lade sig gøre at kåre hende når hun blir 3 år, selvom hun lidt ligner en fjordhest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har netop |
gittemulle |
27-06-2005 19:31 |
|
modtaget en besked fra en som har snakket med formanden om vores dejlige tøs, han har set billedet af hende og siger vi godt kan kåre hende så det glædr vi os meget til.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke for at.... |
|
|
tage modet fra nogen.
Havde engang en broget hoppe efter kåret pintofar. Formanden og andre best. medlemmer mente godt den kunne kåres. Men dagens racerepræcentanter mente noget andet! Efter megen snakken frem og tilbage - mest udenom mig - endte det med at de IKKE ville kåre hoppen p.g.a. at de mente der var knapstrupper i den!
Men jeg håber virkelig for dig, at de kårer din hoppe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|