|
|
| ris og ros |
|
|
prøver lige at lægge et billede af Smirnoff ind, hun er lige sat i fol med Mazaretti, og skal stilles til kåring senere på året. Hvad synes i om hende?
 Nå det er jeg vist ikke klog nok til, men hun kan ses på min præsentation, eller hvis der er nogen kloge hoveder der gider at hjælpe mig med at lægge det ind. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sikken en |
|
|
smuk hest..
Her er billedet af hende.
Miniature hingsteplag avlsemne sælges. Dk´s mindste avlsgodkendte miniaturehingst tilbyder bedækning sommer 2005. Miniature hoppeplag sælges. Mini-knabstrupper hoppe sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mange tak |
|
|
1000 tak for hjælpen, det er dejligt med et klogt hoved, der kan hjælpe. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fin hyp... |
|
|
Hun ser fin ud...
Jeg ved ikke så meget om pinto, og på dine billeder er det lidt svært at se eventuelle fejl...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er |
|
|
absolut ikke ekspert i det med eksteriør.
Men jeg vil dog sige at jeg syntes hun ser lidt "plomb" ud hvis du forstår hvad jeg mener  Meget korte ben og en kraftig krop. Flot farvetegning dog
Det er svært at se på billederne, men har hun knabstrupper-kendetegn? Syntes at kunne spore noget lyserødt på det andet billede du har. Men jeg kan jo tage fejl
Grunden til at jeg spørger er at pinto ikke godkender heste med knabstruppertegn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til metjen |
|
|
ja det kan du have ret i jeg lægger lige nogle flere billeder ind på præsentationen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til louise |
|
|
ja jeg forstår godt hvad du mener. Hun har dog ingen knapstrupper tegn det må være billedet der snyder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rigtig flot hoppe |
| Forfatter:  |
inger christensen |
| Dato:  |
16-06-2005 14:56 |
|
billedet snyder lidt, for når man tager billeder af heste der står med hovene nede i sandet, kan det ofte virke som om hesten er meget lavbenet.
Hvis man tager billeder hvor hesten står på plant underlag. feks. beton eller asfalt, vil den virke meget højere.
det er ellers en utroligt smuk hest.
imc
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Meget lækker hoppe |
|
|
Har en skøn udstråling og er i en meget flot foderstand.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja udstråling |
|
|
det har hun, men jeg har været lidt i tvivl om hun var i lige riglig god foderstand, når hun skal stilles til kåring.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foderstand |
|
|
jo, foderstanden er nok lige rigelig til en hoppe der skal vise sig fra sin bedste side til kåring 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| som metjen |
|
|
skriver er hun i rigelig god forderstand til evt. kåring. Ellers nogle smukke aftegn hun har 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja... |
|
|
Hej...
Nu er det jo billeder vi kigger på så det er lidt svært.. Man synes bestemt hun er en fin hoppe.. hun ser ud til at være godt bygget.. flotte aftegn, udtryksfuld hoved, god overgang fra hoved til hals, makeret manke, god overlinie.. kunne godt være lidt mere højstillet og fremadgående.. gangen er jo svær at sige noget om.. dog synes jeg hun er lidt for tyk.. måtte godt tabe sig lidt inde kåringen så hun virker lidt mere let på benene.. og måske give hende lidt mere hals.. Rid nogle gode lange skridt ture på hende ikke med løse tøjler men så hun stille kan stilles til begge sidder.. og longerer hende med inspændninger..
Mange hilser christina
...godt wrap rundballer 50-60 kg ny høst 2005, passer til mindre dyrehold ca. 80 tilbage... ...billig opstaldning tilbydes hest/pony i nye og rolige omgivelser...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja jeg tænkte |
|
|
det nok, altså at hun var lidt for tyk, vi er da også godt igang med skridt træning, og så må hun have lidt mindre græs lige op til kåringen, lige nu går hun i græs til knæene.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6-8 uger |
|
|
før plejer at være nok til at gøre en hoppe klar til kåring.. græs maven gå af i løbet af en uges tid på stald... hoppen skal jo ikke over trænes, så turene er en god del af træningen.. hvis hun stadig er undhest skal hun også synes det er sjovt så hun ikke mister ginsten til kåringen..
En god ide er at købe et rigtig flot pandebånd med diamanter såm skinner til dagen..
Og søg for der ingen græs/@!#$ pletter er på hende.. alrså det hvide skal være helt hvidt..
Mange hilser christina
...godt wrap rundballer 50-60 kg ny høst 2005, passer til mindre dyrehold ca. 80 tilbage... ...billig opstaldning tilbydes hest/pony i nye og rolige omgivelser...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til christina |
|
|
ja du kan tro at vi nok skal skrue op for charmen når hun skal vises frem, med diamanter, olie og alt hvad jeg ellers kan finde på´. Dagen før kåring må blive store badedag, hun elsker desværre at være møjbeskidt, så bare det han holde hende nogenlunde ren i hverdagen kan godt være en kunst. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| j.d.h... |
|
|
et godt råd er at lade VÆRE med at vaske dagen før.. det gjorde jeg nu altid selv før i tiden.. men har sidenhen fået af vide at der er fare for afkøling med stram lænd til følge ved vask dagen før..
istedet er mit råd.. vask hende ca 3 dage før og lad hende stå med et tyndt regndækken iført showshine (så hænger skidtet ikke ved men er knap så godt hvis du skal ride ha ha).. benene tager ikke skade af at blive vasket dagen før eller på dagen for den sags skyld..
på selve dagen tører du hende over med et rent håndklæde (evt igen showshine) så har du en skinnende hest der ikke har ødelagt sin bevægelse..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lene farving |
|
|
tusind tak for rådet, det kan der godt være noget om, og jeg vil ikke se nogen stram lænd.Så puha jeg skal vist have handlet rigeligt med showshine, og spåner 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| j.d.h... |
|
|
hesten holder sig faktisk rimelig ren med et tyndt sommerdækken ude på marken... så hvis hyppen i forvejen går ude er der jo ikke nogen grund til at tage den ind... men dog skal der ikke flettes for lang tid i forvejen og ingen showshine i manen så er den umulig at flette *ggggg*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fletning |
|
|
ja så er der lige det med fletningerne, er det mest alm. at man fletter til en kåring? De gange jeg har været ude og se, har ca. halvdelen af hopperne ikke været flettet, personligt synes jeg at hesten skal være flettet for lige at give den et ekstra pift, men mange synes også at de ser mere naturlige ud uden.
Hvad synes i, skal jeg flette eller ikke flette?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pintokåring |
|
|
til pintokåring ved jeg ikke om man skal flette.. mit umiddelbart bud vil være jeg tror at hesten skal flettes...
f.eks skal palominoer ikke flettes med de andre farver f.eks rød og dun skal være flettet..
men en pinto kan jeg ikke se hvad formålet med en lang man vil have, så jeg synes du skal flette hesten så ser den også noget mere velplejet ud..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|