Jeg kunne godt tænke mig at høre om jeres erfaringer med at sprøjte en hoppe i brunst.
Sagen er den at min hoppe blev insemineret i maj og alt så fint ud. En uge efter sidste inseminering kommer hun imidlertid i brunst og er det i en uge - så jeg havde ikke de store forhåbninger og scanningen på 18. dagen (i fredags) viste så også, at hun var tom.
Eftersom hun endnu ikke er kommet i brunst efterfølgende, foreslog dyrlægen idag at give hende en hormon-sprøjte for at få hende i gang.
Jeg er måske lidt "gammeldags", men tænker at en naturlig brunst må være at foretrække fremfor en "kunstig". Er der nogle,der har erfaringer med hvor effektiv en "kunstig" brunst er?
Det skal lige siges at alternativet er at blive ved med at scanne hende, for den første brunst viste hun næsten ikke, så der skal scanning til for at være sikker på at hun ikke "snyder".... og det bliver jo lidt dyrt i længden....
Det lyder jo som nogle positive erfaringer
Jeg håber også, at det virker på min (hun skal sprøjtes imorgen) for ellers begynder det at blive lidt sent på sæsonen. Sidste gang gik hun nemlig 350 dage...