Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Endelig min tur!
Forfatter: 
Dato:  13-06-2005 14:38
Ja, så blev det endelig min tur til at få føl! Chili fødte - 8 dage for tidligt - det dejligste brunplettede hingsteføl tidligt i morges.

- Ved ikk helt om billedet er sat rigtig ind.. måske en vil gøre det for mig, hvis det ikke er? - ligger på min præs..

Er han ikke skøn ;-D

Vh. Lea
0
0
Svar på denne tråd

Billeder
Forfatter: 
Dato:  13-06-2005 14:43
Her er dine billeder...

Og et til...

Sikken en fin lille følbasse du har fået der!

Tillykke...........

Bedækning tilbydes ved kåret miniature hingst

Se præsentation
0
0
Svar på denne tråd

tillyke med den lille nye.
Forfatter: 
Dato:  13-06-2005 16:13

hvor er det dog et flot føl. sikke dog en smuk farve.

glæder mig til at se endnu flere billeder.

ps. send den hjem til mig hvis du bliver træt af den.

imc
livet er herligt
nyd det mens du kan

dressur underviser søges

pony søger rytter
0
0
Svar på denne tråd

Dejlig lille
Forfatter: 
Dato:  13-06-2005 18:03
smuk hingste-basse, de er bare dejlige når de har pletter, har selv fået plettet hoppeføl
0
0
Svar på denne tråd

Tak...
Forfatter: 
Dato:  13-06-2005 21:19
Tak MasterJ! - Dejligt at du ville sætte billederne ind, når nu jeg ikke selv kunne finde ud af det ;-)

Jamen Inger, ham bliver jeg da ikke træt af :-D - Men i tilfælde af at jeg gør, skal jeg nok huske det ;-D

Ihh Ann Pia altså, hvor er Pendora også bare kær! :-)

Vh. Lea
0
0
Svar på denne tråd

Heldige asen.
Forfatter: 
Dato:  13-06-2005 21:27
Hvor er han fin.
Jeg var ikke så heldig med farven. Fik en ensfarvet på en broget hoppe!

Rigtige ryttere rider pinto.

Pintostutteri Vesterlund

Sportsponyhoppe sælges.
Pintoponyvallak sælges.

Don Juan hingsteføl sælges.
0
0
Svar på denne tråd

Charlotte K
Forfatter: 
Dato:  14-06-2005 09:35
Ja, Jeg fik ham lige som jeg ønskede :-) Jeg ville gerne have en hingst, og jeg ville gerne have en helplettet.. Og begge forældre er endda ensfarvede.. faderen er hvidfødt.. Så jeg er meget glad ;-D

Surt du fik en ensfarvet, men det vigtigste er jo, at de er godt bygget og er gode i hovedet.. og at alt gik godt!!

Vh. Lea
0
0
Svar på denne tråd

Hingsten...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2005 15:34
Tillykke med føllet!

Jamen med en hvidfødt hingst, så er du jo GARANTERET pletterne ;-) Hvem er den stolte fader?

Husk der er Knabstrupperskue på Baunehøj den 20. august med tilmelding senest den 1/7 - Så det er snart! Propositioner og anmeldelsesblanket ligger på hjemmesiden...

Hilsen
Tina
;-)
0
0
Svar på denne tråd

Nej Titi
Forfatter: 
Dato:  15-06-2005 13:29
Jeg var kun garanteret pletter, hvis Chili havde været en knabstrupper.. men hun er fuldblod/trakhener kåret i DV.

Bolero er den stolte far.. kender du ham?

Titi, hvad går det knabstrupper skue ud på?

Venlig hilsen Lea
0
0
Svar på denne tråd

Knabstrupper...
Forfatter: 
Dato:  15-06-2005 18:41
Hver gang du bruger en hvidfødt knabstrupper - hvadenten det er en hoppe eller hingst, skulle du være garanteret pletter.
Derfor er det blandt flere et stort ønske at få en hvidfødt hest, idet du faktisk kan bruge denne til avl med stort set alt, og du vil altid få pletter af større eller mindre omfang.

Tag f.eks. et kig på Sanders Bounty og Sanders Califf (ejer Jenda Sanderson, har præs. her) - de er begge efter en hvidfødt hoppe og med DV-hingste (den ene fuldblod) som far.
Blance bliver som oftest bedækket med en ensfarvet hingst, da der findes nogle svagheder ved de hvidfødte afkom, som Jenda gerne vil undgå at "videreudvikle" ved at avle efter hvidt på hvidt. Blance er efterhånden en ældre dame, og hun er næsten blind pga. hun er hvidfødt.
Hvis man bruger en helplettet hingst på en hvid, vil der være en risiko for at udtynde farven en hel del...

Nej, jeg kender ikke Bolero andet end ud fra billeder. Nu sidder jeg i KNN-bestyrelsen og derfor også sammen med Kristian som ejer Bolero. Så har også set nogle lidt sjove billeder af ham ;-)

Knabstrupperskuet på Baunehøj er hoppekåring, føl- og plagskue samt hingsteforbesigtigelse. Men nu er jeg godt nok lige kommet meget i tvivl om, hvordan det er mht. EU-hingste. Hvis Bolero havde været kåret i DK (kun kåret i Tyskland) havde du helt sikkert kunne fremstille dit føl til følskuet, hvor den ville få en eksteriørbedømmelse - lige som DV's følskuer.
Men jeg er i tvivl om hvordan det er med Bolero, når det heller ikke er en knabstrupperhoppe, som er moder.

Men jeg skal gerne lige prøve og undersøge det nærmere med en nærlæsning af reglerne.

For at kunne fremstille til skuet, skal man i øvrigt også være medlem af foreningen.

Hilsen
Tina
;-)
0
0
Svar på denne tråd

Er det rigtigt...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2005 08:25
Gud, er det rigtigt? - Jamen så tør jeg måske godt prøve at lave et plet føl igen.. jeg havde ellers fået at vide, at der var 50% chance for pletter og 50% for helfarvet.. Fordi Chili ikke har knabstrupper plet genet..

Jeg håbede jo på et plet føl, for efter at jeg havde snakket med hhv. DV avlsforbundet og KNN avlsforbundet, fik jeg at vide, at føllet kun kunne kåres i F1 hvis det blev en helfarvet hoppe, MEN at det sagtens kunne kåres i KNN avlsforbundet..

Vil du prøve at undersøge for mig, hvordan jeg får min lille Fion kåret?

Hvordan bliver jeg medlem af foreningen?

Tak for hjælpen, Lea.
0
0
Svar på denne tråd

Medlemsskabet...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2005 14:25
Hvis du kigger på Knabstrupperforeningens hjemmeside kan du under bestyrelsen finde en mail adresse til Johannes Due, som står for medlemsskaberne. Så skal han nok sørge for at sende girokort med mere.

Mht. kåring, ja så vil DV kun kåre i F1 idet faderen ikke er godkendt i DV. Men i KNN kan afkommet kåres i hovedstambogen, HVIS hoppen er kåret (i hvert fald ved en KNN-kåret hingst) men igen er jeg i tvivl om med EU-Hingste... Kan ikke lige finde noget klart i reglerne, og derfor synes jeg du skal skrive til kåringskoordinatoren, Luise Gottfredsen, som du også kan finde adresse mm. på på hjemmesiden.

Hilsen
Tina
;-)
0
0
Svar på denne tråd

Mange tak!
Forfatter: 
Dato:  21-06-2005 11:03
Mange Tak!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider