|
|
| Øv tvillinger |
|
|
Wixie er i dag scannet drægtig ved Blue Hors Leredo, men med tvillinger.
Dyrelægen kan ikke komme til at klemme det ene æg, fordi de ligger for tæt. Det ene foster er noget mindre end det andet sagde han.
Så nu er mit spørgsmål til jer erfarne avlere, hvor stor er chancen for at naturen klare det selv.
Hun skal scannes igen om 10 dage, men der er jo lang tid til.
Jeg håber det går bedre på Fredag når Lana skal scannes.
Mvh. Prayer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 16 dagen ??? |
|
|
hej
Hvis det er på 16 dagen den er scannet med tvillinger er det store chancer for at den ene er forsvundet når du får scannet om 10 dage.
Held og Lykke
Hilsen Helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har ofte oplevet at der er |
|
|
scannet tvillinger på 16. dagen, ofte er det ene foster væk ved næste scanning. Pøj pøj.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tvillinger |
|
|
Jeg har fra en dyrlæge som var DK's bedste indenfor reproduktion hos heste fået at vide at:
Hvis tvillinger sidder i samme horn er der 85% sandsynlighed for at mindst den ene går til grunde.
Hvis de sidder i hvert sit horn er der 85% sandsynlighed for at drægtigheden fortsætter.
Så hans anbefaling var at hvis de sad i samme horn, så så man bare tiden an.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for |
|
|
Tak for hurtig svar. den blev scannet 17 dage drægtig. Jeg har lige fået at vide af min datter, at de sidder i samme horn, så efter hvad i skriver, slår vi lige kold vand i blodt så.
Mvh Prayer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tvilling |
|
|
For 3 år siden havde min veninde og jeg, sat vores hopper ifol, de blev scannet samtidig og begge havde tvillinger. Jeg var heldig, de sat i hver sit horn, så den ene blev klemt og jeg fik en smuk sort hoppe. Min veninde var uheldig, Æggene sat ved siden af hinanden og det ene blev klemt. Det andet blev måske ødelagt også, for hun var tom ved næste scanning.
Måske havde det været bedre at se tiden an, som med din hoppe.
Jeg er spændt på at høre resultatet.
JEG RIDER OGSÅ TRAVHEST  EN GOD HEST GENKENDES IKKE PÅ AFSTAMNINGEN, MEN PÅ DET DER ER MELLEM ØRENE TIL SALG RDH Hoppe med lækkert Carano hingsteføl
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tvilling |
|
|
Jeg har lige talt med dyrelægen i dag, da han var og scanne vores Lando hoppe. Han tror på, at der kun er en på næste Fredag. fordi den ene var tre gange så stor som den anden.
Lando hoppen blev scannet i fol ved Corratus med kun et føl, så nu er alt næsten på plads, så vi får forhåbenlig to fine føller til næste år.
Mvh Prayer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Opfølgning. |
|
|
Så er vores Vivaldi hoppe blevet scannet igen. I dag var der kun 1 foster, som var fint og stort. Så nu glæder vi os bare til April næste år, hvor vi skal have 2 føl med en dags mellemrum. Det bliver rigtig spændende, glæder mig allerede.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| puha det var dejligt |
|
|
Nu er det så bare at sætte sig ned og vente ligesom mig
Bitches have more fun
Helt nye golden dress bukser sælges. Billeder på præsentation
nyt bucas turn out light str 140, nye blå fuldskind, nyt rideregndækken mm. sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Limelight |
|
|
Ja det er vildt spændende. Jeg glæder mig vildt til at se forskellen på et springføl og et dressurføl. Og jeg glæder mig til at se billeder af dit Happy føl. er vild med den hingst. Vores røde hoppe med A-Dur til farfar har vi dog valgt at vi vil bruge Crown's Blue Pearl til om et par år. For at være sikker på at det bliver en palomino.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pyyhaa |
|
|
Det var godt hun holdt på det ene æg. 
Det bliver spændende med de 2 føl
JEG RIDER OGSÅ TRAVHEST  EN GOD HEST GENKENDES IKKE PÅ AFSTAMNINGEN, MEN PÅ DET DER ER MELLEM ØRENE TIL SALG RDH Hoppe med lækkert Carano hingsteføl
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prayer.. |
|
|
ja jeg må da også indrømme, at farven har noget at skulle have sagt
Jeg er dog så vild med Happy, at jeg tager chancen - så er der spænding lige til det sidste
Jeg havde dog også kigget meget på blue pearl - valgt stod imellem de to, men da jeg så vandt Happy ja så var valget taget.
Bitches have more fun
Helt nye golden dress bukser sælges. Billeder på præsentation
nyt bucas turn out light str 140, nye blå fuldskind, nyt rideregndækken mm. sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vores hoppe |
|
|
har ikke nogle papier, da hendes far ikke er kåret. Vi har overvejet en del om vi skulle få hende i For. i DV eller i Palomino forbundet. Valget er faldet på det sidste, fordi vi tror det måske er nemmere at sælge et palominoføl, der er palominofarvet,og især når den vil blive ca 167 cm. Jeg er måske ikke modig nok til at stå tilbage med en rødt palominoføl på en For.hoppe.
Men rigtig fin er han, og dejlige føl laver han også. Så det kan være jeg bliver modigere senere.
Mvh prayer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|