|
|
| avlshopper-fold |
|
|
Hej..
Lige et lille spørgsmål...
Jeg har 4 drægtige hopper på døgnfold med godt græs, de for lidt ekstra tilskud hver anden dag, så jeg er sikker på de er dækket ind.. men det var ligesom de manglede salt.. de var begyndt at bide i noget fast hegn der stå i den ene enden pt uden strøm hvilke jeg jo synes var mærkelig så jeg smed en salt/mineralsten ud til dem og den overfaldt de næsten.. jeg måtte faktist ind og hente nogle sliksten så de alle havde en..!!
Udmiddelbart manglede de salt ikk?? kan dog bare ikke helt forstå det måske det er åbentlyst men jeg kan ikke se det.. de burde jo få det igennem tilskudet..
Kan nogen forklare mig det??
Mange hilser christina
...godt wrap 50-60 kg ny høst sælges billigt indtil mandag, kun 80 tilbage...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Salt...... |
|
|
Nej det er ikke nogen garanti, at de får salt nok, selvom de får "tilskud". Nu ved jeg så ikke lige, hvad du helt præcist mener med tilskud? Jeg fik udregnet foderplan på mine to hopper i vinters og fik at vide, at jeg enten skulle tilsætte fodersalt eller lade dem have fri adgang til sliksten, da de ellers ville mangle salt. Nu er problemet så bare, at mit fjorten dage gamle føl er lige lovlig begejstret for slikstenen og ikke helt kan tåle det i maven.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet