Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Ansøgning om elite-status DV
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 20:26
Vi har trukket føl på en hoppe, hvis mor opfylder kravene for at blive optaget som elitehoppe (hvis jeg da ellers har tydet reglerne korrekt). Jeg kan desværre ikke finde ejeren af denne hoppe.
Så mit spørgsmål er nu, om vi kan indsende ansøgning til DV og derved sørge for at hoppen får sit velfortjente E, eller det skal være ejeren af hoppen der ansøger ???

Med Venlig Hilsen...........
0
0
Svar på denne tråd

Du kan godt...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 22:12
ansøge på hoppen, såfremt du har en interesse i den. Men DV ser gerne at man har forsøgt at kontakte ejeren for at spørge om lov inden.
Jeg ansøgte sidste år for to hopper. Jeg fandt frem til begge hoppers ejere. Den ene ejer blev vældigt overrasket, mens den anden ikke længere beskæftigede sig med heste og derfor var ligeglad.
Hoppeejeren får tilsendt diplom og plakette. Måske de vil finde det lidt mærkeligt, hvis det bare kom dumpende ind ad brevsprækken...
Hvilken hoppe drejer det sig om?? Måske nogen herind kan hjælpe med en adresse?

Pernille
0
0
Svar på denne tråd

Har forsøgt
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 22:44
Jeg har skam forsøgt at finde frem til ejeren. vi købte i sin tid hoppen fra avleren og holdt også kontakt et par år. Men de er sidenhen flyttet og jeg har forsøgt at finde deres tlf.nr. flere gange, desværre uden resultat.
Men jeg vil da kontakte DV i morgen og forhøre mig.
Jeg har hidtil læst reglerne sådan at hoppen minimum skulle have et afkom kåret i hovedstambogen. Men fik her til aften nærlæst dem. Og der står jo at dette krav kan fraviges såfremt den minimum har optjent 20 point i afsnit C fordelt på mindst 3 afkom.
Og da hun er mor til 2 A-heste og en B-hest samt en der er rideafprøvet har hun jo 26 point på den konto.
Derudover har hun et point for at have fået føl som 4-års, samt et point for en datter der har fået føl som 4-års. Så hvis jeg har fortolket det rigtigt har hun ialt 28 point.
Vores interesse i hoppen er at vi jo avler på et af hendes afkom, så det håber jeg er nok......
0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  01-06-2005 14:48
Jeg er ikke sikker, men jeg tror faktisk du skal have ejers underskrift, og ikke kun interessen i det. Jeg forsøgte nemlig sidste år med min hoppes mor, men der fik jeg ejers underskrift så den kunne blive elitehoppe. Hoppens oldemor kunne også være blevet elitehoppe, men det kunne vi som ejere af oldebarnet ikke få lov at søge om - vi skulle have ejers underskrift.

Har heller ikke set det før med at fravige det de selv beskriver som det "grundlæggende" krav om at få lov til at søge, nemlig 1 DH hoppe el. 1 hingst udtaget til Herning.
Men det bedste er jo at spørge DV. De har vel styr på det ;-D

Mvh Katharina

-It is a truth universally acknowledged that a young man in possession of a good fortune must be in want of a wife - Jane Austen
0
0
Svar på denne tråd

Det kan lade sig gøre..
Forfatter: 
Dato:  01-06-2005 15:20
Ring bare til Karina Christansen og snak med hende, så skulle det være iorden, selvom du ikke har ejers underskrift. Jeg havde ihverfald ingen problemer med det, da jeg søgt på vores hoppes mor, oldemor og tipoldemor.
Reglen med de 20 points istedet for 15+ DH-hoppe/hingst er nu ikke helt ny. Den står beskrevet i Ridehesten nr. 06/04 på side 105.

Pernille
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider