Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Spiser jord
Forfatter: 
Dato:  28-05-2005 22:22

Mit ni dage gamle føl, kan finde på at stå og spise/slikke på jord. Hvorfor mon? Og er der noget som helst, jeg kan gøre ved det? Moderen skulle være dækket ind med vitaminer (i teorien), men hende har jeg også set gøre det en enkelt gang eller to. Min anden hoppe kan også finde på at tage en ordentlig mundfuld jord, men det er vist kun, hvis hun af en eller anden grund bliver stresset (er alene på folden, bliver lukket sammen med en fremmed hest o.lign)De har en "Total Rock" sliksten, som føllet også slikker på, på folden.
0
0
Svar på denne tråd

spiser alt...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2005 23:44
Det er vidst bare sådan noget føl de gør.
Alle vores føl har også i kortere eller længere perioder "eksperimenteret" med hvad der kan spises og ikke spises.
Vi havde et føl der havde fået smag for jorden, og dyrlægen sagde det var svært at lave om på, men vi skulle prøve at sætte hoppe og føl på en mark med masser af højt græs, så der var noget der var nemmere at få fat på end jorden. Det var dog lidt svært når hoppen i forvejen var enormt fed...
Vores føl fra i år kan også godt finde på at øffe i jorden, og mors pølser smager vidst også spændende.

Venligst Lone
0
0
Svar på denne tråd

mit føl fra 7 maj
Forfatter: 
Dato:  29-05-2005 08:26
spiser også af jorden

Mine andre heste kan også finde på det, men ALLE gør det kun nede i det lave (sump) område, så vi er blevet enige om at der er noget i jorden som enten smager godt eller som de har brug for (de skulle også i teorien være dækket 100% ind med vitamine mm.)
0
0
Svar på denne tråd

Har samme problem
Forfatter: 
Dato:  29-05-2005 20:43
Jeg har også bekymret mig de sidste 14 dage, da vores føl fra 16. maj hver dag går og smager lidt på jorden i folden. Men det er kun èt bestemt sted og det er omkring foderbordet, som egentlig er en blanding af indtørret mudder, halm og hestepærer. Jeg begyndte at give føllet lidt müsli, da den var ca. 7 dage gammel fordi jeg troede den manglede noget at tygge på, men det lyder på jer andre at det er noget føl bare gør af nysgerrighed, så mon ikke han snart holder op?
Han smager iøvrigt også på sin mors friske pærer....
:-D
0
0
Svar på denne tråd

Det føl...
Forfatter: 
Dato:  29-05-2005 21:20
jeg passer, spiser ikke jord, hestepære eller andet mærkeligt læbgere (i hvert fald ikke hvad jeg har set), hun gjorder det lidt i starten, men jeg har ikke set det længe...

Rar og godmodig Islænderhoppe sælges...

Ponyudstyr sælges, f.eks. en kombisadel...
0
0
Svar på denne tråd

Hestepærer
Forfatter: 
Dato:  29-05-2005 21:55

Min spiser også hestepærer idag, men det er sikkert, fordi mor Kira er hestegal, så følle har ondt i mavsen og spiser så pærer for at få balance i maven igen. Sidst, jeg så det, var for en uge siden, hvor hun også havde splatmave. Så hun er lige blevet vasket i måsen og denne gang opførte hun sig pænt. Sidst fik jeg et los, men idag synes hun vist det var helt rart at blive "kløet" lidt. Og Kira er noget fraværende idag. Hun var ikke meget for at komme med mig fra folden, og havde ikke tid til at spise aftensmaden. Hun har ellers været meget sulten, siden hun fik føl. Men hun står nok og drømmer om en lækker fyr.... Så håber jeg, at jeg også opdager næste brunst, hvor hun højst sandsynligt skal insemineres.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider