Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

er hun i fol???
Forfatter: 
Dato:  28-05-2005 18:06
hejsa allesammen

jeg er temmelig meget i tvivl for tiden ang om vores hoppe(15 år) er i fol, hun burde nemlig ikke være det.

Men hun har på nuværende tidspunkt gået fra en slank sporty hoppe til en der er temmelig stor, og det er først sket indenfor de sidste 14 dage og de har gået på døgngræs i snart 2 måneder.
Yderlig er hun begyndt at hæve foran stålerne/yveret og dette gjorde hun for første gang sidste år da hun var ifol, med sit 6 føl.

Hun gik sidste år på fold med en hingsteplag fra medio maj 2003, der dog først i dette forår har udviklet et udpræget hingstetemperament(altså han reagere på alle heste og puster sig op, samt vi har diverse magtkampe), men det skal måske siges at hans helbror fra maj 2004 blev kastreret i starten af maj i år hvor stenene var faldet ned

jeg har desværre ikke mulighed for at lægge et billede ind af hende da vores kamera er til reperation for tiden

men mit spørgsmål går på: er det normalt at en hoppe hæver foran stålerne/yveret også selvom hun ikke er i fol?? der ser ikke ud til at være nogen irritation så jeg tror ikke det er for at hun er blevet stukket af et insekt

på forhånd tak
mvh
Mie

medlem af hyggegumpernes klub og singlernes madklub ;-D

2 stk. 1 års plage, røde m. aftegn, sælges, de er efter ox hopper og pinto hingst
se billeder på min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Måske.......
Forfatter: 
Dato:  28-05-2005 18:53
hvis hun har gået sammen med ham hingsten fra ´03 frem til min juli så kan de jo sagtens have hygget sig :-P
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-05-2005 22:25
hej
ja jeg må så indrømme at de har gået sammen indtil december måned, men han viste ingen interesse for vores 2 hopper og der var i det hele taget intet hingstet ved ham før nu her til marts/april, så vi var så "naive" at tro han ikke ville lave noget. samtidig havde vi ikke det store valg for ellers skulle han gå alene og så gik han gennem hegnet, vi forsøgte et par gange.

nå men vi må jo vente og se hvad der sker, vil helst undgå at have en dyrlæge ud og håndprøve hende da det er næsten umuligt, eftersom hun panikker, hvilket da også er grunden til at jeg spørger om hvad I herinde tror!

forresten er det normalt at hopperne hæver foran stålerne/yveret???

mvh
Mie

medlem af hyggegumpernes klub og singlernes madklub ;-D

2 stk. 1 års plage, røde m. aftegn, sælges, de er efter ox hopper og pinto hingst
se billeder på min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider