Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Dressur hingst til RDS hoppe
Forfatter: 
Dato:  24-05-2005 11:17
Hej jeg kunne godt tænke mig at høre nogle forslag til hvilke hingste som kunne passe til min hoppe, hun kan ses på min præsentation under Gastia, og stamtavlen kan ses her.

Jeg vil gerne have en udpræget dressur hingst selvom hendes far er af springafstamning.

Hun er ridekåret til RDS med rene 7 taller, så hun har ikke nogle mangler som der skal rettes op på. Jeg vil gerne have et afkom som ikke bliver over 170, som har gode gangarter og det allervigtigste har et godt og stabilt temperament, ønsker ikke tænding.

Håber på nogle gode forslag.
0
0
Svar på denne tråd

Hvad med De Noir?
Forfatter: 
Dato:  24-05-2005 11:32
Hvad med en af disse?

De Noir? (Har tidligere lavet åretsføl i dv)

Loudini?(har lavet årets føl i dv)

Helsegårds Platin?

Carano?(springproducent, men laver generelt gode gangarter og godt temperament)

Så er der lidt at vælge imellem!
Vrinsk fra Johanne og heste-pjokket

En rigtig hest behøver ikke logo på røven
8-) ;-D 8-)

Vi savner dig stadig
Daisy

0
0
Svar på denne tråd

mange muligheder
Forfatter: 
Dato:  24-05-2005 12:00
da din hest er lidt af en "rundkørsel" afstamningsmæssigt, synes jeg der er mange muligheder.

Hingste som Akinos, Crelido og Kermos White Tallisman er alle hingste som kan anvendes på et bredt udsnit af hopper - de nedarver alle efter min mening utrolig fornuftige temeramenter, god udstråling, rigtig gode og rummelige bevægelser og en middel størrelse.

ellers er der jo også solos landtinus - han avler også godt, men "desværre" også temmelig stort.....mange afkom pænt over 170 cm i stang.
0
0
Svar på denne tråd

Akinos
Forfatter: 
Dato:  24-05-2005 15:01
Af de foreslåede ville jeg vælge Akinos. Han vil yderligere forbedre alt eksteriør og især nakke, hals og skulder på din hoppe (tror jeg). Godt temperament og ridelighed.

Hingstene på farsiden til hoppen er vist ret store, så måske ligger der noget størrelse i generne...

Men er du ligeglad med beliggenhed, hvorfor så ikke prøve en hingst som Zardin...(Lolland Falster). Eller Midt-West Ibi-Light, bare for at vælge et par af mine absolutte favoritter blandt dressur-hingstene. Zardin selv er jo noget stor, men jeg ved faktisk ikke, om han også avler stort?! Han forædler i hvert fald.

Kermos White Talisman kender jeg godt, for han står også hos Margit Ørum på Stutteri KLosterheden (som gamle Ib) for øjeblikket. Han giver for det meste godt eksteriør, men jeg har ikke set vildt mange afkom.

Jeg har selv et føl i år efter gamle IB og der er masser af føl efter ham på Stutteriet. Tag ud og kig. Jeg synes, de er fine.

Mvh. Lene
0
0
Svar på denne tråd

ja, jeg kan
Forfatter: 
Dato:  24-05-2005 16:32
jeg kan kun sige: Gode gangarter- Godt temperament- Stor ridelighed = Feinbrand ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Tak for alle svarene ...
Forfatter: 
Dato:  24-05-2005 17:30
Det er altid dejligt med nye øjne på ens hoppe materiale...

min hoppe har faktisk en halvbror efter Akions og han har et rigtig godt temperament... så ham vil jeg da helt klart tage med i overvejelserne... glemte at skrive at hun skal insimineres da hun har en skade i ryggen (ikke arveligt)... flere forslag modtages gerne.

0
0
Svar på denne tråd

Brug da De Noir!!
Forfatter: 
Dato:  25-05-2005 11:39
Jeg kan varmt anbefale De Noir, vi har en tændt hoppe e. Schwadroneur og hun har avlet en række temperamentsfulde afkom. Sidste år og i år har hun folet v. De Noir og de har begge det roligste sind, ser brandgodt ud eksteriørmæssigt og er yderst velgående. De bliver ca. 166-169 i stg. Er smarte og udtryksfulde.

Desuden har De Noir jo en spændende international afstamning og har indtil videre gjort det særdeles godt i avlen.

Din hoppe er jo dressurpræget på morsiden, så det skal nok gå. Du kan se mine De Noir afkom, hvis du kigger under Stald Petit.

Held og lykke med ifolingen.

Mvh Tinna
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider