Hej!
Håber nogen kan hjælpe mig....
Jeg vil gerne vide noget om hingsten Stuntman DVH 578, født 1992 i Holland.
Han blev jo kåret i DV for nogle år siden, men da jeg ikke længere har "Ridehesten..." for de årgange, har jeg ikke kunne slå ham op.
Ved ikke om han er i DK mere, da han ikke er på hingstelisten - ?
Hvis nogen ved hvor man kan se et billede af ham, vil jeg også være taknemmelig!
mvh Merete
Jeg har kigget i Dansk Hingstestambog hvor der står at han er kåret frem til 2. delkåring 1999. Om han så er blevet "videre kåret" ved jeg ikke.
Men hans materialeprøve resultat er Total: 729,83 - Springning: 7,11 - Dressur: 7,49.
Træningsbeskrivelsen:
En flink og arbejdsvillig hingst, der har udviklet sig meget i den positive retning i træningsperioden og viser gode spring og dressur anlæg. Hingsten er flink i stalden, men napper og er noget hingstet. Under rytter er hingsten frisk og bærer rytteren godt, er let bøjelig, men kan momentsvis være ukoncentreret. Hingste kræver god tillid til rytteren for at arbejde optimalt. Gangarterne har udviklet sig positivt i træningsperioden og er nu gode med passende sving og bæring. Hingsten springer villigt og forsigtigt med god kapicitet og god springteknik. Hingsten er dog til tider noget usikker.
Materialeprøven er aflagt på Vilhelmsborg i 1995
Kåring:
Passende stor vellinieret hingst af særdeles god type. Kønt hoved. Velansat hals. God skulder. Velmarkeret manke. God overlinie. Velformet kryds. Lemmerne jævnt føre. Bevægelsen særdeles god. Snæver bag.
Type: 9 Skuld/mank: 8 ol./bagpart: 8 forl:6 bagl:6 bev. korrekthed:6 bev. sving/bæring:8 helhed:8
Så har du lidt om hans kåring. På daværende tidspunkt var han ejet af : Birkelund Års, Kelddalvej 42, 9600 Års
med venlig hilsen Louise