Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

kan det virkelig passe?
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 18:26
Hej

Senta er jo ved at blive insemineret med Kaiser Wilhelm og hun er blevet insemineret 6 gange imorgen. Hendes brunst har varet i 14 dage idag :( og intet tyder på at hun er på vej ud af den....

Hun viser ingen tegn på brunst mere andet end når hun bliver insemineret (bagefter står hun og strinter og blinker som en syg) hun sparker som en gal når den anden hoppe kommer for tæt bag til :(

Så idag fik jeg lavet den 2. folikel kontrol det viste 2 STORE æg på hver 6,5 cm de sad på hver sin æggestok...

Dyrlægen siger så at vi er nødtil at give hende en sprøjte for at fremme ægløsningen, så det gør vi så, og så skal hun så insemineres sidste gang imorgen.

Ingen ved hvorfor hun denne gang går så lang tid i brunst og bare ikke vil slippe de store æg :(

Håber godt nok der er gevinst.

Men er denne situation underlig eller opleves det tit?

VH Rikke
0
0
Svar på denne tråd

dejligt at
Forfatter: 
Dato:  18-05-2005 06:11
folk gider at svare, folk der har ventet føl må da have nogen erfaringer...men åbentbart ikke!!! Tror sgu ikke jeg gider spilde min tid på at lave flere indlæg når folk ikke gider svare dem

Vh Rikke
0
0
Svar på denne tråd

Rolig nu
Forfatter: 
Dato:  18-05-2005 08:51

Jamen så svarer jeg da, selvom jeg ikke ved noget om det. Jeg har modsatte problem, min slipper ægget lovlig tidligt allerede på 2.eller 3.dag i brunsten. Da hun var til hingst sidste år var der dog en hoppe, der havde været i brunst i 11 dage, tror jeg, det var. Og stadig var det, men da dyrlægen undersøgte den, var ægget gået. Og det var så det lidt, jeg vidste.
0
0
Svar på denne tråd

Rolig nu...
Forfatter: 
Dato:  18-05-2005 08:51
Det er da ikke noget at blive sur over! Folk herinde har jo ikke pligt til at svare.
Og nu er jeg da slet ikke sikker på at folk vil "spilde" deres tid efter denne svada!

Jeg har fået nogle føl, men har aldrig oplevet det du skriver om. Måske andre heller ikke har oplevet det, og derfor ikke bare gider skriev indlæg som: Det ved jeg ikke.

Held og lykke med hende.

Venlig hilsen

Fie ;-)

To brogede 5 års hopper på ca. 1 meter sælges billigt samlet. Incl. sadel og hovedtøj. Passet med alt, børnevenlige!
0
0
Svar på denne tråd

Rolig nu...
Forfatter: 
Dato:  18-05-2005 09:05
Det er da ikke noget at blive sur over! Folk herinde har jo ikke pligt til at svare.
Og nu er jeg da slet ikke sikker på at folk vil "spilde" deres tid efter denne svada!

Jeg har fået nogle føl, men har aldrig oplevet det du skriver om. Måske andre heller ikke har oplevet det, og derfor ikke bare gider skriev indlæg som: Det ved jeg ikke.

Held og lykke med hende.

Venlig hilsen

Fie ;-)

To brogede 5 års hopper på ca. 1 meter sælges billigt samlet. Incl. sadel og hovedtøj. Passet med alt, børnevenlige!
0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  18-05-2005 10:24
Jeg har lige haft samme problem.
Min hoppe var i brunst i 11 dage, da min dyrlæge sprøjtede hende..
Han kunne så desværre ikke nå at inseminer, før ægget var væk igen øv øv..
Så i må hellere holde godt øje, så ik du skal til at vente på en brunst mere..For det synes jeg er rigtig træls, at jeg skal. Når nu endelig min hoppe havde så størt et æg 55 mm..
PØJ PØJ MED DET!!
0
0
Svar på denne tråd

Nogen hopper
Forfatter: 
Dato:  18-05-2005 14:47
har længere brunst end andre.

Jeg har haft en fjordhoppe som blev ifolet 2 gange. Begge gange naturlig bedækning og hun blev bedækket hhv. 7 og 9 gange, (hun kunne vist lide det). Begge gange med dejlige føl født ca. efter sidste bedækning.

I dag skal jeg hente min DV hoppe hos Imagic. Hun blev bedækket 1 gang, så ville hun ikke mere. Jeg håber på gevinst, men ved selvfølgelig ikke noget endnu.
0
0
Svar på denne tråd

min var
Forfatter: 
Dato:  18-05-2005 19:23
Min hoppe var brunst i 11 dage og har lige fået hende scannet i dag hun var prositiv. De sagde der hvor hun var til hingst at når det var varmt om dagen og kold om natten kunnen brunsten godt trække ud. Min dyrelæge sagde dog at det ikke altid var gode tegn når de havde en lang brunst.Krydser finger for dig og din hoppe.
Bodil
0
0
Svar på denne tråd

Man er nok morgensur !
Forfatter: 
Dato:  18-05-2005 19:48
Hvilken herlig opførsel........... :-( (n)

OLDENBORG KAN OG VIL(tror jeg)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider