Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hinsgte ved siden eller BAGVED?
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 10:58
Hej alle mand!

Ja nu var jeg simpelthen lige nødt til at høre jeres mening! Jeg har jo lige købt en dejlig hingst, som dog ikke er særlig hingstet, men som selvfølgelig stadig godt kan have lidt fægtende forben osv..

Igår skulle jeg trække ham på fold, og min søster krævede, at jeg tog longe i ham, da et træktov ville være for kort, hvis han stejlede el. Jeg tog så longen i ham og gik pænt med ham på min side... og der kom da lidt forben hist og her, men jeg kunne skælde ham ud i sikkerhed :-)

Ejeren af stedet samt en anden dame, jeg ikke kender flyver så i flint over, at jeg ikke har ham BAG mig!?
De sagde "Du er føreren i flokken og skal gå forrest".

Ja det er meget fint, tænker jeg.. og min søster havde en diskussion med dem.

Men jeg her det sådan lidt, at en hingst har man IKKE bag sig! Det er lidt noget andet inde i en ridehal, hvis man tuller lidt rundt og leger med HMS, men når man trækker den diverse steder hen, synes jeg sgu det er for farligt.

Så nu vil jeg da gerne lige høre jeres mening... hvor har I jeres hingste?

8-) Kærlig hilsen Vibe - Pipfuglen over dem alle! 8-)

Nu ejer af dette vidunder!
0
0
Svar på denne tråd

Har ikke hingst
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 11:11
men kunne heller aldrig drømme om at have en bag min når jeg skulle trække den, ikke engang mine hopper går bag mig hvis jeg kan mærke at de ikke er helt rolige.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg går
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 11:16
Jeg går på venstre side, hingst/hoppe/vallak en anelse bag mig men ved siden, men ikke direkte bag mig....jeg skal heller ikke nyde noget af fægtende forhove bagfra.. :)

Hilsner fra Monica

Tænk dig om to gange, inden du taler. Så vil du opdage, at de andre taler om noget helt andet.

0
0
Svar på denne tråd

ved siden
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 12:30
Hej en hingst skal klar gå på siden af dig lige somm alle andre heste. og selvfølgelig også af sikkerheds messige grunde..
Hilsen >Helle
0
0
Svar på denne tråd

Heste ved SIDEN
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 12:47
Jeg har altid hesten ved siden af mig når jeg trækker den, helst så jeg går ud for dens skulder.

Har prøvet at blive løbet ned bagfra af en hest som fik lov at gå bag mig; ejeren havde vænnet den til at gå sådan, og hesten syntes bestemt ikke at man skulle lave om på dens vaner.

Efter dette fik kun min gamle hyp-hest fik lov at gå bagved mig når jeg trak ham, han gjorde aldrig noget, og jeg stolede 100 % på ham.
Men jeg vil alligevel fraråde at folk trækker hesten bag sig, hvis nu der skulle ske noget så hesten for frem og væltede trækkeren.

Har hørt om en person som har brækket ryggen da en hest blev forskrækket og løb personen ned bagfra og uheldigvis trådte personen i ryggen...
0
0
Svar på denne tråd

hej der
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 15:33
jeg vil give dig helt ret, for pokker da man kan jo ikke se om man får en hest i nakken på den måde, så jo under HMS ja men ellers nej, heller ikke selv om vores er lille.

mvh camilla
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider