Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Farveavls spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 21:04
Ja, nu bliver jeg nødt til at spørge igen. Længere nede i denne tråd tror jeg nok jeg blev så klog at mit føl er blevet sort p.g.a at faderen er brun med sort grundfarve og moderen er palomino.

En siger så at der er chance for at han er smokey black. Hvordan ser man det????

Hvad så hvis man bedækker en rød hoppe med cremegenet og en smokey black hingst. Kan man så få en palomino/buckskin????

Hilsen Linda og hendes heste

0
0
Svar på denne tråd

hvis din
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 21:19
hest er smoky black kan du ikke altid se det. Men den lidt nussede farve han har, kunne godt tyde på det :-)

Hvis du bedækker en palomino hoppe med en smoky black så kan du få et palomino eller et smoky black føl - eller et cremello eller smoky cream. Du kan muligvis også få en buckskin eller perlino hvis hoppen også gemmer på agouti-genet som giver brun.

- og du kan naturligvis ende med et der "bare" er rød eller sort (og måske brun)

0
0
Svar på denne tråd

Takker....
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 22:12
Hvad er smokey cream??? Hvad er perlino???

Hvis hoppen nu er efter 2 palominoforældre men rød med fortyndergenet??? Er det så samme kombination???

Er der chance for palomino på alm. rød hest med en smokey black??

0
0
Svar på denne tråd

BEC...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 23:14
Du ved hvad en cremello er :-) (rød med dobbelt creme)

En smoky cream og en perlino er det samme. Henholdsvis sort og brun med dobbelt fortynding.

Under et kaldes de BEC.

Hvis du parrer to palominoér vil det give mulighed for palomino, cremello og rød.

Og ja der er chance for palomino hvis du sætter en smoky black på en rød.

0
0
Svar på denne tråd

Takker igen
Forfatter: 
Dato:  16-05-2005 09:07
Så har jeg endelig fattet det :)

Tusind tak :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider