Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Valg af dv-hingst
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 15:59
Ja, det efterhånden klassiske spørgsmål.

Vi skal have sat vores RDH-hoppe ifol. Hun er efter Royal ZII, hvilket jo er springafstamning. Og hun springer formidabelt.

Føllet som gerne skulle se dagens lys til næste år, skal jo have en far.
Det må nødig blive mere end 165 (hoppen er 162).
Skal have gangarter, da jeg skal ride den i de første år og helt klart er dressurrytter. Springegenskaber er helt overflødige. Ved godt at det er sørgeligt at sætte en dressurhingst på sådan en hoppe, men sådan bliver det.
Temperamentet er ekstremt vigtigt, den skal være MEGET rolig. Hoppen er tændt nok.
Den skal på længere sigt være min mors skovturshest, når hoppe-mor ikke kan mere.
Den må heller ikke have dårlige hove, da vi har haft lidt problemer med hoppen.

Vi har overvejet De Noir, men jeg er nu blevet nervøs for at få en lille lavstammet pølse! Da hoppen heller ikke selv er for højstillet.

Alle forslag modtages.

Mvh. Anne
0
0
Svar på denne tråd

De Noir
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 17:15
Nu har vi jo alle set mange føl efter De Noir sidste år, og jeg vil sige at hvis du får en lille lavstammet pølse, så skyldes det at der er Royal Z II i hoppen og IKKE hingstevalget.

Så det ville også være mit bud.

Alternativet ville være Zardin, Gribaldi eller Solos Landtinus, så vil du med garanti ikke få et lavstammet føl, men heller ikke i den ønskede størrelse.

0
0
Svar på denne tråd

Store krav
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 17:40
Ja, du har jo ret. Har bare hørt (ja dårligt grundlag) at nogle af De Noir plagene kan være lidt lavstammede, hvis ikke hoppen er højtstillet nok.

Har også selv overvejet Landtinus, men så kommer størrelsen jo i vejen...

Crelido ville jo være ideelt, set med "kåringsøjne". Og han giver noget gang. Vi har selv to Crelidoer, hvor den ene er meget varm og den anden meget flegmatisk, og de er helsøskende.

Ja, store krav man stiller til en hingst. For det er i hvert fald ikke ens egen hoppe, som kan nedarve noget dårligt ;-)

Så vi holder nok fast i De Noir.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider