Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Frederiksborger avl
Forfatter: 
Dato:  06-05-2005 14:45
Hejsa Frederiksborger-folk :)

For en veninde prøver jeg at finde ud af, hvad en frederiksborger hingst skal til kåringen for ældre hingste, men synes ikke at jeg kan finde noget om det her på nettet.
Så hvis en eller anden kan diske op med en "brugs-forvirring" om hvad sådan en fyr skal vise på dagen.. her tænker jeg på fremvisning under rytter, løs, for vogn osv, så ville jeg blive mægtig glad på min venindes vejne :)

Hilsen Trine :)
0
0
Svar på denne tråd

Eksteriør..
Forfatter: 
Dato:  06-05-2005 15:23
De første to delkåringer skal alle hingste uanset deres alder kun bedømmes på deres eksteriør, hvis de så er gode nok skal de gå materialprøve (hvis nu jeg tager fejl Jytte så ret mig lige ;-)).

Ane

0
0
Svar på denne tråd

en ældre
Forfatter: 
Dato:  06-05-2005 15:28
hingst, skal bedømmes på hård bund, løs i ridehuset, og løsspringe.

Derud over bliver den selvfølgelig dyrlægeundersøgt.

Den skal ikke fremvises under rytter eller for vogn, men skal bestå 30 dages materialprøven på Vilhelmsborg, hvis den får tildelt avlsgodkendelse.

En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret, og kåret avl, i mindst 4 led.
Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet
Sunde heste bruger en reg. beslagsmed med en RIGTIG uddannelse.

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  07-05-2005 08:26
Tusind Tak for svarene. Min veninde har en virkelig lækker frede-hingst som hun har leger lidt med tanken om at slæbe med til kåring. Nu er det jo slet ikke sikkert at den kommer afsted, men inden hun går i gang med at træne til noget som helst vil hun gerne vide hvad hun sender sin hingst afsted til.

Hvor og hvornår bliver kåringerne som regel holdt? Og hvad skal hingstene til den 30-dages materialprøve?

MVH Trine
0
0
Svar på denne tråd

du kan
Forfatter: 
Dato:  07-05-2005 10:35
se datoerne på www.fhf.dk under aktiviteter.

hingstene bliver indsynet på Vilhelmsborg og skal den dag rides af egen rytter, de 30 dage på vilhelmsborg bliver den redet at eleverne der og bliver testet i dressur, spring, temperament m.v.
de skal aflægge en udholdenhedsprøve hvor de skal trave, skridte og galopere på tid.
Og den sidste dag skal de løsspringes, rides i dressur og spiringes af fremmedrytter, de skal mønstres på hård bund og mønstres i ridehuset og under hele dagen er kåringsdommerne til stæde.
Hvis de består materialprøven kan de bagefter kåres.

Det koster omkring 1500,- at stille en hingst til kåring/avlsgodkendelse og der oveni kommer DNA test, som skal foretages på mode hingsten og den s mor hvis den ikke er lavet.
Selve materialprøven koster p.t. 10.000,- + diverse udgifter til dyrlæge og smed.

Hvad afstamning er hingste og hvor gammel er den.

En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret, og kåret avl, i mindst 4 led.
Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet
Sunde heste bruger en reg. beslagsmed med en RIGTIG uddannelse.

0
0
Svar på denne tråd

Hingsten
Forfatter: 
Dato:  08-05-2005 10:22
Hingsten hedder Janus Krogslund, han er 16 år, og er efter Thoke Torp og Hulda Skovgård.

Jeg fndt et par billeder af ham, som ikke er de allerbedste, men de er der:

Janus har ingen hale da han har en kromosonfejl, som IKKE er arvelig i følge dyrlægen.

MVH Trine
0
0
Svar på denne tråd

lige en rettelse
Forfatter: 
Dato:  08-05-2005 13:17
Janus har ikke en kromosonfejl, men en enzymfejl som ikke er arvelig.

Jeg fik lige huk fra min veninde for at huske forkert, så beklager fejlen.

MVH Trine
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider