Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

hjælp hvilken farve?
Forfatter: 
Dato:  05-05-2005 22:58
JEg har intet forstand på farver og gener m.v.!
Kan nogen hjælpe mig?
JEg har fundet en smuk rød araber hingst til min palominohoppe. hun er en blanding mellem knapstrupper new forest og palomino(ved ikke om det betyder noget med de racer), har farve som sidstnævnte. Hun kan ses på min præs.
Er der nogen herinde der har forstand på farver og gener og sådan noget?
Hvis alt en dag går i fisk, så tænk på de stakler, der ikke kan lide fisk:)
0
0
Svar på denne tråd

lidt har jeg da
Forfatter: 
Dato:  06-05-2005 00:42
din hoppe vil i 50% af tilfældene give sit cremegen videre, det er det gen der fortynder rød farve til palomino. da begge forældre er røde vil de give rødt videre. derfor vil der være 50% chance for rødt føl og 50% chance for palomino.

Med venstre hånd
Line og Calano

Allé rideudstyr
0
0
Svar på denne tråd

ej palomino
Forfatter: 
Dato:  06-05-2005 12:29
Såvidt jeg kan se på din præs, er hesten ikke palomino, men derimod dunfarvet. Den er for gråmeleret i man/hale/pandelok til at være palomino efter min mening. Hvad farve føllet så vil få, lader jeg gen-eksperterne om....
0
0
Svar på denne tråd

Jo palomino
Forfatter: 
Dato:  06-05-2005 14:45
Jo, din hest er palomino. De kan sagtens have grå striber i man og pandelok. Hvis den var buckskin ville den have kulsort man og hale, samt sorte ben. Var den dun ville den have ål.

Med venlig hilsen LISELOTTE
Frostsæd efter palomino-araber Cafe au Lait sælges
0
0
Svar på denne tråd

1000 tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  06-05-2005 14:45
mange tak.
stinedecor: Jeg ved godt at hun ikke opfylder alle kravene for at være palomino, pt er hendes hale hvis men manen er meget gråmeleret ja.
Line_calano: Mange tak. Der kan man se, jeg mente nok det var sådan noget, men kunne ikk huske om der var chance for brun..:P Mange tak nu kom jeg tvivlen til ende, og som sagt jeg ved jo ikke noget om farverne:) og gener - okay lidt nu...:P
Hvis alt en dag går i fisk, så tænk på de stakler, der ikke kan lide fisk:)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider