Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

God kondi? nemmere ifol?
Forfatter: 
Dato:  05-05-2005 10:56
Hej.. :-P

Jeg synes jeg har hørt noget om at hvis hoppen har en god kondi har hun nemmere ved at blive ifol? Passer det? 8-)

Kram Ditte

Kender DU en eller kan DU gøre Velour 100% trafiksikker 8-), og hun/han/du måske bor i nærheden af mig, så skriv venligst en mail! Vi har virkelig brug for hjælp! <

Tjek Anne og min webside, vi sælger brugt rideudstyr!

www.velour-fallon.webbyen.dk
0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  05-05-2005 10:58
ja det gør det nok. I hvert fald har hun nemmere ved at fole

0
0
Svar på denne tråd

Ikke nødvendigvis
Forfatter: 
Dato:  05-05-2005 11:15
Ja det er rigtig, at en hoppe, der er i form, har nemmere ved at fole, men det kan være sværere at få en ridehest ifol end en avlshoppe, der er vant til at få føl hvert år. Sidste år, da min hoppe var til hingst, hørte jeg hingsteholder sige, at kom hoppen med fire sko på (dvs er den i ridning), var det ofte et problem at få den ifol. Den dyrlæge, de bruger deroppe, havde sidste år en afdeling om reproduktion på sin hjemmeside, og der mener jeg også, at der stod, at hopper, der havde været i sporten, tit havde brug for et års ro, før de var til at få i fol.
0
0
Svar på denne tråd

Nemlig ja
Forfatter: 
Dato:  05-05-2005 11:44

Hej

Ja det er rigtig at hopper der er gået i sport er svære at få ifol, har selv prøvet det og er ikke lykkedes endnu, fik også at vide at hun ikke dannede hormon nok for at producere æg fordi hun er så vant til at koncentrere sig om sport.
God form er godt men for meget er skidt når det gælder ifoling.
Brug beta carotin i et par måneder før ifoling, det er godt.
0
0
Svar på denne tråd

ifoling
Forfatter: 
Dato:  05-05-2005 13:26
hej

Jeg havde en ride hest jeg ifolede sidste år og den kom i fol med det samme og venter føl her omkring den 19 maj...så det kan sagten lykkedes.
Hilsen Helle
0
0
Svar på denne tråd

Jeg satte
Forfatter: 
Dato:  05-05-2005 16:39
Sanne ud af træning i år, 2 mdr. før hun skulle til hingst.

Sidste år var hun i ridning, og svær at ifol.

Hingsteholder sagde at de må ikke rides for hårdt inden de kommer til hingst, og især ikke fra den forrige brunst til de skal bedækkes da det kan påvirke det gule legeme. Dette har jeg fra flere hingsteholdere..

Til gengæld er det godt at holde hesten i gang når den er kommet i fol, da dette vil hjælpe den igennem folingen.

Mvh. Gitte

Danske oldenborgheste - kan og vil

Tjek denne hjemmeside ud....
0
0
Svar på denne tråd

det kommer også
Forfatter: 
Dato:  06-05-2005 11:42
an på hvilket niveau

jeg startede stævner på LA niveau, og havede ikke problemer med at få min i fol (hun er typen der IKKE stresser), men har du en der har let til stres ved stævner/ ridning eller rider du på et højt niveau ja så er hoppen næsten med garanti svær at få i fol.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider