vores hingst gik på fold med en hoppe her i sidste måned, ingen så ham direkte bedække hende men hun havde striber i pelsen + snask div steder så vi mente ikke der var tvivl om at han havde været på hende....nå ejeren rejser på ferie og jeg kommer jo så til at love at vi køre en tur forbi med hingsten og cheker om hun nu også er ifol........vi kommer med hingsten...og SUk hoppen er hingstegal!!
nå vi har fået lov at ombedække hvis hun var hingstegal, først prøver vi at håndbedække, men det gider hoppen ikke!!!! så vi slipper dem løs sammen, vores hingst laver det helt store kurmageri men han springer aldrig selvom hun er meget klar, nå hoppen har et føl og vi kommer frem til at vi nok hellere må få det lidt væk, så det lukker vi ind på ridebanen, mens hoppen så står på den anden side af hegnet, det går næsten hinsgten kommer op men hoppen stepper rundt så han kan ikke ramme:-)
nå vi bliver enige om at vente og prøve igen dagen efter, da hun nok ikke var helt hingstegal nok endnu...vi kommer retur med hingsten....lukker dem først ud sammen så de lige kan se hinanden an igen...så lukker vi føllet ind og forsøger at bedække, men denne gang sparker hoppen seriøst fra sig og vores hingst får en kæmpe hudafskrabning på halsen........så var det slut, jeg er for glad for min hingst til at lade det fortsætte, så vil ejeren have ombedækket bliver det næste år, hvor hun så også skal sprøjtes ind i en kraftigere brunst , som hun blev sidste gang !!!!
ja man skal åbenbart lære på den hårde måde som nybagt hingsteejer.....heldigvis var hingste sød og rolig selvom han 2 dage i træk var blevet snydt

og han var intet problem at trække væk!