Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

det hårde liv som hingste ejer!
Forfatter: 
Dato:  31-07-2001 09:06
vores hingst gik på fold med en hoppe her i sidste måned, ingen så ham direkte bedække hende men hun havde striber i pelsen + snask div steder så vi mente ikke der var tvivl om at han havde været på hende....nå ejeren rejser på ferie og jeg kommer jo så til at love at vi køre en tur forbi med hingsten og cheker om hun nu også er ifol........vi kommer med hingsten...og SUk hoppen er hingstegal!!

nå vi har fået lov at ombedække hvis hun var hingstegal, først prøver vi at håndbedække, men det gider hoppen ikke!!!! så vi slipper dem løs sammen, vores hingst laver det helt store kurmageri men han springer aldrig selvom hun er meget klar, nå hoppen har et føl og vi kommer frem til at vi nok hellere må få det lidt væk, så det lukker vi ind på ridebanen, mens hoppen så står på den anden side af hegnet, det går næsten hinsgten kommer op men hoppen stepper rundt så han kan ikke ramme:-)

nå vi bliver enige om at vente og prøve igen dagen efter, da hun nok ikke var helt hingstegal nok endnu...vi kommer retur med hingsten....lukker dem først ud sammen så de lige kan se hinanden an igen...så lukker vi føllet ind og forsøger at bedække, men denne gang sparker hoppen seriøst fra sig og vores hingst får en kæmpe hudafskrabning på halsen........så var det slut, jeg er for glad for min hingst til at lade det fortsætte, så vil ejeren have ombedækket bliver det næste år, hvor hun så også skal sprøjtes ind i en kraftigere brunst , som hun blev sidste gang !!!!

ja man skal åbenbart lære på den hårde måde som nybagt hingsteejer.....heldigvis var hingste sød og rolig selvom han 2 dage i træk var blevet snydt :-) og han var intet problem at trække væk!
0
0
Svar på denne tråd

Re: det hårde liv som hingste ejer!
Forfatter: 
Dato:  31-07-2001 09:29
He-he, ja det er slet ikke så nemt - det skal læres.
Og nogle mennesker bliver gode til det, mens andre aldrig lærer det. Det bedste er at tage ved lære af en erfaren hingsteholder - især når man står med en uerfaren hingst.

Hilsen Sif
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  31-07-2001 09:37
he den krampe der tror jeg der skal mere end en erfaren hingsteejer til at klare, hun har alle dage været strid og skulle sidste år sprøjtes i brunst før hun ville lade hinsgten komme......vi regnede jo bare med at hun ville have lidt flere homoner i kroppen iår når hun gik med føl...men nej......og når ejeren så bare tager på ferie ja så gider jeg egenligt ikke gøre det store nummer ud af det:-))
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  31-07-2001 09:43
Næh, det kan jeg da godt forstå.
Jeg ville nu heller aldrig tage på ferie og bare overlade ansvaret til andre - men sådan er vi jo så forskellige...

Sif
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  31-07-2001 10:40
Vi havde en erfaren hingste mand ude for at hjæle os de første gange vores hingst skulle bedække. Det var vi meget glade for.

Vores hingst havde haft det lidt som du fortæller med jeres.....han kunne simpelthen ikke finde ud af det *G*
Men med sådan en erfaren hingstemand der ved lige hvad han skal gøre - ja så lærte han (hingsten) det hurtigt - og det på trods af at det var en meget strid lille dame han havde med at gøre *G*
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  31-07-2001 10:51
vores hingst kan sørme godt finde ud af det, han har bedækket 2 hopper uden problemer, men jeg tror skam enhver hingst ville have svært ved at ramme hvis hoppen stepper sådan rundt :-)

men det kunne da godt være jeg skulle høre med vores erfarne hingstedame om hun har en løsning... men det bliver alligvel først til foråret, da jeg ikke vil rode mere med den hoppe før ejeren komme rhjem igen!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-08-2001 12:54
Det kan evt. være en stress-faktor at hun kan se sit føl...... Hun kan ikke koncentrere sig om at der står en lækker hingst og "nu er det altså nu, kone" når babyen kalder.

Lena
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-10-2001 18:42
Hej Noomi!
Hvad er det for en hingst du har, og hvor bor du??
Hvis han står til avlsbenyttelse, vil du så maile mig?!!

Venlig hilsen
Gabriella.

gabriellaokholm@hotmail.com
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider