Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Min pony skal i fol :-)
Forfatter: 
Dato:  04-05-2005 13:27
Min dejlige pony skal i fol :-)

Hun er en frieser/new forest blanding og skal sættes i fol med en rigtig lækker dansk varmblod.

Jeg glæder mig bare super meget, det er min første føl, så det bliver bare så spændende.

Nu går jeg bare og venter på at hun skal komme i brunst, der er gået lang tid nu, men det skal nok komme :-)

Hun er 15 år og har været forfangen et par gange, men dyrlægen var helt sikker på at hun kunne klare det, han ville faktisk blive overrasket hvis det ikke lykkeds :-)
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  04-05-2005 13:32
Ja undskyld, men hold da op en blandning, hvad skal du bruge den til...

Rar og godmodig Islænderhoppe sælges...

Ponyudstyr sælges, f.eks. en kombisadel...
0
0
Svar på denne tråd

Jeg skal da
Forfatter: 
Dato:  04-05-2005 13:36
ride på den, måske bruge den til lidt stævner, fordi at hun er så tung skal der jo en let hest på hvis den skal bruges til spring osv. selvfølgelig
0
0
Svar på denne tråd

hvem skal
Forfatter: 
Dato:  04-05-2005 15:59
være faderen til din kommende ridehest ???
0
0
Svar på denne tråd

en......
Forfatter: 
Dato:  05-05-2005 10:50
... Dansk varmblod som har gået høj dressur. han hedder Globe
0
0
Svar på denne tråd

Globe..
Forfatter: 
Dato:  05-05-2005 11:08
... Hedder den mere?

Den er ikke avlsgodkendt i hvert fald, og jeg kan heller ikke finde den på heste-data.

Er du sikker på at den er DV (med stamtavle og hele dynen)?

Hvorfor bruge en dressurhingst hvis du vil have en springhest ud af det?

Hvorfor i det hele taget blande med DV?

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  05-05-2005 12:28
Det er nok det man kalder piratavl...

Jeg tror osse det bliver en lidt sjov blandning, men vi kan jo være lidt ligeglade...

Rar og godmodig Islænderhoppe sælges...

Ponyudstyr sælges, f.eks. en kombisadel...
0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  05-05-2005 15:40
i kan jo et eller andet sted være ligeglade med hvad jeg sætter på min pony hvis i har et problem med det.

Og jo han er avlsgodkendt.

Jeg vil bruge ham da han er en let hest og min pony er meget tung. Og fordi at jeg vil have noget højde på den.

Jeg skal både bruge ham til spring og dressur
0
0
Svar på denne tråd

Jamen så
Forfatter: 
Dato:  05-05-2005 17:11
... må den da hedder noget mere eller noget andet end Globe. For der er ikke en hest af det navn på DVs
hingsteliste.

Det tætteste jeg kom på en hingst der hedder noget med Globe er Golden Globe som er traver og Fredens Golden Globe som er palomino og ikke avlshingst.

Og ja vi kan da være ligeglade. Men når du vælger at placere din glædelige nyhed i et debatforum, så er det det du får ud af det: debat.

At mixe noget der formodentlig er new forest og frieser med DV (som også kan være en rundkørsel af lidt af hvert), det giver altså bare en blanding som kan være svær at forudse resultatet af.

... og det er jo det man gør når man avler. Man prøver at forudse resultatet. Det andet er bare reproduktion.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider