Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Følskue i Ikast!!
Forfatter: 
Dato:  28-07-2001 11:07
Er her nogle der skal til følskue i Ikast i morgen?

Vi tager der op med vores vidunderlige Kawango føl. Det bliver godt nok spændende at høre hvad de har at sige til ham, da Kawango jo ikke er den mest brugte hingst, så er der ikke så meget at sammenligne med.

Nå, men jeg håber da, at det bliver en alltiders dag der oppe.

Knus og Kram Hanne!
0
0
Svar på denne tråd

Re: Følskue i Ikast!!
Forfatter: 
Dato:  28-07-2001 11:16
Hej Hanne
Fortæl...fortæl lidt mere om dit dejlige Kawango føl............
Jeg har selv en Kawango købt hos Boy Lauritsen...,
det er de mest charmerende heste han laver!

Til hoppekåringen på Vilhelmsborg var der en 4-års hoppe som blev
fløjhoppe...kåret i DH.........så....selv om Kawango ikke er den mest
brugte hingst, så er han fantastisk!

Held og lykke, glæder mig til at høre mere...

Hilsen Mette
0
0
Svar på denne tråd

Kawango - værdsat i avlen
Forfatter: 
Dato:  28-07-2001 11:31
Hej Hanne

Kawango viser sig jo mere og mere værdifuld i avlen. Han har jo lavet nogle dejlige hopper og det er jo godt klaret, når han ikke selv har fået de virkelig gode hopper at avle med. Hans navn ses jo ofte som morfar eller oldefar i mange gode hestes stamtavler og anerkendes herfor. Læs foreksempel hvad Graugaard har skrevet om ham på Heste-info.

Jeg har selv overvejet ham til min egen hoppe. Jeg ville gerne have et hoppeføl efter ham til videre avl, netop på grund af ovenstående. Jeg ville nok ikke bruge ham til et føl, jeg regnede med at sælge som føl. Der er hans navn nok ikke "mode-rigtig og salgbar" nok.

Og har Kawango i øvrigt ikke ca 30 hopper om året? Det er da ikke så ringe endda! Vel er der modehingste med 200 - 300 bedækninger om året, men de fleste hingste må nøjes med meget mindre, helt nede omkring 2 -10 hopper.
0
0
Svar på denne tråd

Re: Kawango - værdsat i avlen
Forfatter: 
Dato:  28-07-2001 13:48

Hej

Og så koster han kun det halve af hvad modehingstene gør, det
vil jo sige de skal lave noget der er dobbelt så godt! mon det kan
lade sig gøre?
Han avler super temperament, det er der efterhånden ikke ret mange
hingste der gør mere.

Held og lykke i Ikast

MVH

Luffe
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  29-07-2001 23:59
Længere oppe har jeg skrevet fra føl-skuet, men jeg kan da lige fortælle, at hans temperament er helt i top. Moderen har også et utrolig dejligt temperament, men den har tidligere haft et føl efter May Sherif der ikke var til at have med at gøre. vi havde kanintråd omkring hele boksen for at den ikke skulle hoppe ud over selv de høje mure med tremmer, når bare vi tog hoppe ud på staldgangen lige foran boksen. Ham her tilgengæld tullede selv rundt på gangen da vi ordnede hoppen og bagefter stod hun inde i boksen, mens vi vaskede og ordnede hove. Han stod bare og nød det. Han er i hvert fald et nusse hoved, og kommer travende og vrinskende når man kalder på ham og det andet føl.

Når jeg lige får et billede af ham ser jeg om ikke jeg kan sætte det ind.

Boy sagde også, at kawango havde de der 20-30 stykker om året tror jeg. Det er jo rigtigt, at det ikke er en hingst man skal bruge hvis man vil sælge den som føl, men hvis man har en hoppe der passer til og selv vil uddanne den lidt, så er det lige sådan en hingst.

Personligt gider jeg ikke have Caranoer, Schufroer, come Backere eller noget. Så skal de godt nok være gode og så er de ikke til at købe for almindelige mennesker. Der imod et ældre hingstenavn er altså billigere. Starter man lidt LA distrikt, så kan kawango være lige så god som Carano, og så bliver alle de modehingste for almindelige. Det tror jeg i hvert fald....

Nå, men i må hygge....

Knus Hanne!!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-08-2001 21:58
Kawango har påvirket avlen positivt på den måde, at han med tiden har vist sig at være en god farfar eller oldefar.
Hvorimod jeg nok vil vælge at sige at som far er han en noget middelmådig avlshingst.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-08-2001 09:41
Jeg er både enig og uenig med Nete!
Jeg tror at de fleste heste med Kawango som far kan komme til at gå
La klasser og måske middelsvær dressur. Og så er det nok det!

Men vi har jo set Torben Frandsen's Kavaler vinde Intermediare og blande
sig helt i toppen af dansk dressur - når bare Torben og hesten kan få styr på
nerverne.....

Men som led længere ude vil jeg give dig ret i at at giver rigtig gode resultater!.

Hilsen Mette71 (som selv har en Kawango-søn - og som ikke har de store ambitioner)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider