Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Kåring, hvordan?
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 14:18
Hej - har lige brug for lidt hjælp af jer kloge hoveder.

Jeg er tæt på at købe en 4-års DV hoppe. Den er endnu ikke kåret (har vel været fremvist som føl??). Jeg ved minus om kåring osv., men har fået at vide, at med den afstemning bør jeg gøre det. Men hvordan, hvornår osv.?

Jeg har læst reglerne herom på Dansk Varmblods hjemmeside. Men hvor og hvornår kan/bør det ske?

Jeg tror umiddelbart ikke at hoppen skal saddelkåres, den er kun lige tilreddet og har endnu ikke set et spring. Er det dumt?

Lotte
0
0
Svar på denne tråd

Du skal da...
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 18:51
bare stille hoppen til eksteriørkåring. Så skal den nemlig ikke rides...
Hvis hesten er klar til, synes jeg du skal få den kåret i år, MEN, du skal være medlem af DV og der er sidste tilmelding d. 9. maj.
Det kunne måske også være en idé, at få en anden til at fremstille hesten, når du ik har så meget forstand på det med kåringen endnu.
Hoppen kan altid stlles til sadelkåring senere (næste år)...
0
0
Svar på denne tråd

Kåring
Forfatter: 
Dato:  30-04-2005 10:18
Tak Maria - jo jeg får Hans Jørgen Hoock til at fremvise den. Hoppens bedømmelse skal jo ikke lide uden min manglende erfaring :-)

Men fint du skriver det med DV. Jeg vidste godt, at jeg skulle være medlem, men ikke at der var en frist på. Jeg må hellere få mig meldt ind.

Lotte
0
0
Svar på denne tråd

Hvilken hoppe?
Forfatter: 
Dato:  02-05-2005 22:57
Hej Lotte

Hvilken hoppe er du ved at købe? Er sk... nysgerrig - kan jo følge lidt med her på HN ;-)

Jeg har også tilmeldt Magalu til kåring i år. Jeg fremstiller hende dog selv efter bedste evne, så må det gå så godt det nu kan! Hun er jo så 6 år og fremstilles kun til eksteriørkåring. Et R er ikke så meget værd for hende, da hendes morlinie ikke er kåret tre led tilbage, selvom der er reg. afstamning, så hun kan kun blive en F3-hoppe. Jeg satser da på at hun kommer lidt i den gode ende som "DS-hoppe", men nu må vi se.

Hvad er afstamningen på hoppen - og hvor er hun fra? Du bliver nødt til at komme med nogle flere oplysninger...

(Donita er så vidt vides i fol med en Frederiksborgerhingst, så jeg håber hun holder ord!!)

Venligst

Trine

Paarupgaard
0
0
Svar på denne tråd

Hej Trine
Forfatter: 
Dato:  03-05-2005 17:56
Skal du nu til at have (halv) frederikker i stalden? Spændende.

Hvis forsikringen godkender (prøv evt. at søge på "sarcoide" og mit navn på røgt og pleje, så kan du se problemet), så bliver jeg snart ejer af denne hoppe:
Hoppe

Hvor og hvornår skal Magalu kåres?

Lotte
0
0
Svar på denne tråd

Hingsteholder får føllet
Forfatter: 
Dato:  03-05-2005 22:43
Hej Lotte,

Ejeren af hingsten beholder føllet (en nabo), så forhåbentlig bliver det et hoppeføl, for så beholder de det for at avle videre med noget nyt blod.

Hun kan i hvert fald give frederikkerne noget mere løft og svæv i gangen. Desuden er hun hel vild med hendes farve ;-)

Magalu skal til kåring i Anderup den 6. juli.

Jeg venter med Navani til næste år - måske efterkåring på Vilhelmsborg til august, hvis hun er klar til det.

Det er helt klart en lille smart hoppe du har kig på. Jeg kan huske jeg også har set den til salg et andet sted end hesteinfo med flere billeder.

Pøj-pøj med hestekøbet!!

Trine

Paarupgaard
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider