Så kom det længe ventede føl endeligt! 10 dage over tid...
Der havde været mælkeløb natten til onsdag, så jeg sov i stalden natten til torsdag. Der var Fiona helt rolig og stod bare og spiste, og der var ingen mælkeløb. Jeg tog hjem kl 6 torsdag morgen efter morgenfodringen. Hestene blev lukket ud kl 9, og kom ind ca. 12.45. Der havde ikke været noget med Fiona, hun havde dog været MEGET ivrig efter at komme ind! Jeg kommer ca. kl 12.50, og efter at have striglet Fiona, hvor hun bare havde stået og guffet halm i sig, der tog jeg hjem kl 13.30. Kl 14.15 bliver jeg ringet op fra stalden, at nu var hun ved at fole! Mig derover i en vis fart, var lige stået ud af badet, da telefonen ringede, jeg nåede kun at få en t-shirt, bukser, strømper og en jakke på, og en elastik i mit sjask våde hår, og så var jeg nede i bilen...
Da jeg kom over i stalden ca. 3 min. efter, der var forhovene ude. Fiona lagde sig, og begyndte at presse, der skete bare ikk så meget. Mig ind til hende, for mulen var kommet til syne, og der hang en helt blå tunge ud af den... Så ved den næste ve, prøvede jeg at trække i forbenene, men føllet sad bare fast! Den havde nemlig fået bøjet det ene forben... Så ved næste ve, der var vi 2 til at trække, og fik forbenet fri og ud kom den! Og efter at han lige fik et tryk på brystkassen og slim pillet ud af munden, så kom der liv i ham! Det var en lille hingst! Her er han:
Han er efter Crowns Blue Pearl og han skal hedde Skov's Pangaya.
Han fik ikk lov til at patte til at starte med, Fiona hvinede og sparkede efter ham, så snart han kom i nærheden af yveret, hun er en lidt stor hystade...

Pangaya prøvede ellers ivrigt at sutte på alt der kom i nærheden af hans mule...

Og så gav han ikke så let op, så da de fik noget ro, så fik han endelig lov til at patte efter 3 timer...
Her er et par billeder, ca. 7 timer gammel:
Dejligt, at det er vel overstået, også selv om det blev midt på dagen!