Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Føl midt på dagen!
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 01:00
Så kom det længe ventede føl endeligt! 10 dage over tid...

Der havde været mælkeløb natten til onsdag, så jeg sov i stalden natten til torsdag. Der var Fiona helt rolig og stod bare og spiste, og der var ingen mælkeløb. Jeg tog hjem kl 6 torsdag morgen efter morgenfodringen. Hestene blev lukket ud kl 9, og kom ind ca. 12.45. Der havde ikke været noget med Fiona, hun havde dog været MEGET ivrig efter at komme ind! Jeg kommer ca. kl 12.50, og efter at have striglet Fiona, hvor hun bare havde stået og guffet halm i sig, der tog jeg hjem kl 13.30. Kl 14.15 bliver jeg ringet op fra stalden, at nu var hun ved at fole! Mig derover i en vis fart, var lige stået ud af badet, da telefonen ringede, jeg nåede kun at få en t-shirt, bukser, strømper og en jakke på, og en elastik i mit sjask våde hår, og så var jeg nede i bilen...

Da jeg kom over i stalden ca. 3 min. efter, der var forhovene ude. Fiona lagde sig, og begyndte at presse, der skete bare ikk så meget. Mig ind til hende, for mulen var kommet til syne, og der hang en helt blå tunge ud af den... Så ved den næste ve, prøvede jeg at trække i forbenene, men føllet sad bare fast! Den havde nemlig fået bøjet det ene forben... Så ved næste ve, der var vi 2 til at trække, og fik forbenet fri og ud kom den! Og efter at han lige fik et tryk på brystkassen og slim pillet ud af munden, så kom der liv i ham! Det var en lille hingst! Her er han:

Han er efter Crowns Blue Pearl og han skal hedde Skov's Pangaya.

Han fik ikk lov til at patte til at starte med, Fiona hvinede og sparkede efter ham, så snart han kom i nærheden af yveret, hun er en lidt stor hystade... 8-)Pangaya prøvede ellers ivrigt at sutte på alt der kom i nærheden af hans mule... :-D Og så gav han ikke så let op, så da de fik noget ro, så fik han endelig lov til at patte efter 3 timer...

Her er et par billeder, ca. 7 timer gammel:

Dejligt, at det er vel overstået, også selv om det blev midt på dagen! :-)

Mvh. Maja og Højbo's Fiona

HUSK; Et bid er aldrig stærkere end den hånd, der holder tøjlen! 8-)
0
0
Svar på denne tråd

tillykke med
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 06:38
barnet... de gule heste er nu flotte.. og han ser da rigtig fin ud...
B-)

0
0
Svar på denne tråd

ja, også
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 08:34
et stort tillykke herfra. Det var heldigt at du nåede at være med til det hele, så I kunne hjælpe ham på vej. Held og lykke med ham.
Mange hilsner
Marianne Frandsen

;-)machr@tele2adsl.dk

>
Vores præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Hej Maja
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 09:30
et stort tillykke med ham :-)
han er dejlig..
held og lykke med ham
m.v.h
Mitzi
0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 09:42
Med det fine føl :-)

Vores *gamle* avlshoppe har netop smidt sit føl i dag :-(

Men jeg håber de tre andre får lige så fine føl som det du har fået :-)

Venlig hilsen Pia...

Hoppe mangler føl!
Har du et moderløst føl der mangler amme?
Kontakt mig snarest.

0
0
Svar på denne tråd

flot føl.
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 13:04
stort tillykke , hvor er han altså flot.
Og nogen rigtig gode billeder du har fået taget.
hilsen
Marianne Olesen
0
0
Svar på denne tråd

flot...
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 13:09
Hold op hvor er han flot.. så fin og så dejlig.. ikke spor misundelig :-)..

STORT TILLYKKE med ham

Jeg skal selv bruge Crown Blue Pearl næste år (måske i år hvis min nye hoppe ikke vil tage imod den hingst hun er sendt til) og glæder mig meget til resultatet..

christina..
0
0
Svar på denne tråd

Tak alle sammen...
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 13:30
....for rosen!!!

Jeg har lige haft dyrlæge her til formiddag til den lille fyr, han kan ikke komme af med afføring... :-(

Men nu har han fået klyx, beroligende og olie, og så krydser vi fingre for, at det kommer om ikk så længe... Ellers er han frisk, snaksaglig og patter på livet løs...

Mvh. Maja, Højbo's Fiona og Skov's Pangaya

HUSK; Et bid er aldrig stærkere end den hånd, der holder tøjlen! 8-)
0
0
Svar på denne tråd

Tillykke med guldklumpern
Forfatter: 
Dato:  30-04-2005 13:36
Hej Maja
Hvor er han bare dejlig, håber, at du tager ham med til følskue, så vi rigtig kan se ham når han er blevet ældre!
mange hilsner;-)
til dig og din guldklump
angel
>o<
0
0
Svar på denne tråd

tillykke
Forfatter: 
Dato:  01-05-2005 11:53
med den lille palomino :-D

Han er godt nok søøøddddd
:-D Én gang Ismulle....altid Ismulle!! :-D

Kig ind på min hjemmeside www.mimiz.webbyen.dk løbende opdatering på hestene og masse om arvegang af FARVER!!
0
0
Svar på denne tråd

tillykke
Forfatter: 
Dato:  01-05-2005 13:19
Hvor ser han fin ud :-)det er en rigtig go oplevelse at se og hjælpe sin hest med det. Tillykke..
0
0
Svar på denne tråd

Stort tillykke herfra!
Forfatter: 
Dato:  04-05-2005 17:40
Ih.. hvor er han bare dejlig! Det er helt sikkert ;-)
Jeg sidder helt og får kriller i maven, da jeg skal have føl efter Blue Pearl til næste år - Jeg kan slet ikke vente!
Endnu en gang stort tillykke med føllet :-) :-) :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider