|
|
| Hjælp til hingstevalg |
|
|
Hejsa!
Jeg leder efter en hingst, som gerne så vidt muligt skulle opfylde følgende kriterier, men har godt nok svært ved at finde nogen!
-Afkommet skal kunne kåres i DV (hoppen er DH-hoppe).
Hingsten skal helst være af hannoveranerafstamning, men evt. holstener. Ren fuldblod skal den ikke være, men det er ikke en hindring, hvis der er noget "blod" i ham.
-Det skal være en dressurhingst
-Eksteriørmæssigt skal han være kåret med så gode karakterer som muligt for både for- og baglemmer, han skal helst være højtstillet og ikke have for kraftig en hals.
Kender nogen denne flotte fyr???
Mvh Mia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De Noir |
|
|
er den første jeg tænker på.. en smart ædel hingst der med første føl årgang har gjort det rigtig godt...
ellers kan jeg nu også godt lide Kermos White Talisman... med forholdsvise små følårgange har han lavet to fløjføl.. så det kan da ikke være helt skidt...
der er også Weltjunge... han har da gode afkom ved sadelkåringerne..
B-)
3 års hoppe med stor personlighed sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De Noir |
|
|
er "kun" kåret med 7 for forlemmer -det er sådan set noget af det vigtigste:-)
Har også overvejeet Weltjunge. Har nogen en kåringsbeskrivelse af ham?
Mvh Mia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvad så med |
|
|
Rosentanz... en rigtig lækker hingst med karakter på min 8 eller over i alle tal... så ham i Herning i år.. virkelig dejlig hingst
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forlemmer |
|
|
Jeg tænker også Rosentanz - men jeg vil nu nok mene 7 er en pæn karakter for forlemmer. Prøv at gå ind og se kåringer på div hingste - det er mere end svært at finde de "høje" karakterer på lemmer - 6 er meget normalt for de kårede hingste. Så hvis det er afgørende har Rosentanz jo 8-8.
Ellers er Dacaprio jo også af en flot afstamning, ligesom His Highness.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Londonderry |
| Forfatter:  |
acbreeding |
| Dato:  |
25-04-2005 17:34 |
|
Jeg kan foreslå Londonderry som jo er efter Lauries Cruisador xx-Warkant-Eiger I. En fantastisk dejlig Hannoveraner hingst som opfylder alle dine kriterier.
Jeg har frostsæd på lager efter ham og mange andre Hannoveraner hingste hvis du har mod på frostsæd. Min Brentano II hoppe er skannet i fol med Londonderry (vi brugte kun en halv portion frostsæd!).
Mvh
Charlotte
www.acbreeding.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frostsæd? |
|
|
Tja... Det er første gang, jeg skal have føl, så der er meget, jeg slet ikke er sikker på. Jeg mener at have hørt, at chancen for succes er mindre med frostsæd. Men hvor meget har jeg ingen anelse om. Hvordan gør du det så, der skal vel stadig en dyrlæge til at lægge det op, medmindre selvfølgelig du selv har været på inseminør-kursus?
Jeg havde også set et par af de tyske hingste, som tiltalte mig meget, men er blevet afskrækket af dels problemet med frostsæd og dels det faktum, at størsteparten kræver betaling i kun én rate. Så vidt jeg ved, er Rosentanz også under uddannelse i Tyskland pt??
Ja, ham Londonderry ville måske heller ikke være helt tosset? Han har da vist også fået nogle kanon føl årgange???
Mvh Mia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Mi@ |
acbreeding |
27-04-2005 10:28 |
|
Din hoppe skal stå hos dyrlægen som så skanner hende flere gange i døgnet. Frostsæden lægges i umiddelbart efter ægløsningen og meromkostningen for inseminering med frostsæd er kun at par hundrede kroner.
MHT priser så er det rigtigt at mange tyske hingste skal betales i en rate MEN f.eks hingste fra Jens Meyer (His Highness osv.) er to rater 50% ved bestilling og 50% ved 70 dages drægtighed. Frost sæden som vi sælger er 1 portion ad gangen. Man kan selvfølgelig købe så mange portioner man har lyst til og så få det opbevaret hos sin dyrlæge! Londonderry som jeg selv har brugt koster €500 for 1 portion (8 strå) man har fuld råderet over sæden DVS at man må lave så mange føl som man nu kan på de 8 strå. Vi valgte som sagt at bruge 4 strå til en inseminering så den drægtighed har kostet os €250 for sæd!!
Du er velkommen til at skrive eller ringe til mig hvis du har flere spørgsmål.
Charlotte
www.acbreeding.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frostsæd |
|
|
Jeg har også overvejet frostsæd til min hoppe, men kan det ikke gå hen at blive frygteligt dyrt når hoppen skal stå hos dyrlægen? Måske i flere dage ?
(Sidst jeg havde en hest på dyrehospital kostede det mig ca 7000 for 2½ dag.)

Håber nogen kan give en ca pris.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frostsæd |
acbreeding |
27-04-2005 17:18 |
|
Hos de fleste dyrlæger/insemineringsstationer betaler man per brunst dvs; når hoppen starter brunst kører man hende til stedet hvor hun skal stå. Så bliver hun stående der i den periode hun er i brunst så dyrlægen kan følge hende hver dag og se hvor meget ægene vokser osv. Hos vores dyrlæge betaler vi 1150kr + moms for én brunst (frisksæd), 1300kr + moms (frostsæd) og så koster det 60 kr per dag i opstaldning for en goldhoppe og 70 kr per dag for en følhoppe!
Charlotte
www.acbreeding.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvilken dyrlæge? |
|
|
Hvilken dyrlæge bruger du?
-og kan du evt. hjælpe med nogle kåringsbeskrivelser (og følbeskrivelser, hvis det findes) af hhv. Londonderry og Weltmeyer? Har forgæves ledt på nettet...
Mvh Mia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg bruger |
acbreeding |
28-04-2005 20:07 |
|
Johny Sørensen fra Fakse dyre klinik!
Jeg har ikke nogen følbeskrivelser eller kårings beskrivelser men jeg har da indeks tal osv. men dem har du jo nok selv fundet på nettet!
Charlotte
www.acbreeding.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| BH Del Quito? |
|
|
hvad med Blue Hors Del Quito?
 EMILIE{>
ER DER NOGEN DER VIL REDIGERE MINE BILLEDER??? SÅ BARE TAG DEM PÅ MIN PRÆSENTATION! OG SEND DEM TIL MIG PÅ MIN E-MAIL!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|