Jeg har en lille oldenborghoppe med LU papirer efter en Hjortlund hingst, som jeg ikke lige kan huske navnet på.
Jeg går og tænker på at sætte hende i fol på et tidspunkt.
Jeg har ingen erfaring med avl, men suger al tilgængelig viden til mig i øjeblikket.
Jeg har kigget lidt på hingstene på forbundets hjemmeside, men det er svært at vurdere hvilken hingst, der ville være det optimale match, så det ville være skønt, hvis der var nogen med erfaring, der ville give deres bud!
Jeg har desværre ikke et ordentligt billede af Laia, og der er stadig en del begræber indenfor exteriørbedømmelse, som jeg ikke er helt dus med. Men for lige at beskrive hende kort, så er hun som sagt en lille hoppe på 160 med middel gangarter. Galoppen er bedst. Hendes hals er lidt lavt ansat og hendes sadelleje kunne godt være lidt bedre. Hun har et super fint temperament og evner for spring.
Først og fremmest ønsker jeg en hingst, som præger afkommene meget, især mht. gangarter og størrelse.
Desuden ville det være rart at ende op med et føl med et fornuftigt temperament som Laias, men mere højtstillet end hende.
Er der nogen, der kan foreslå en hingst eller flere?
Jeg er blevet lidt betaget af ham Zardin, men er det helt skudt ved siden af i forhold til mine ønsker?
Håbet at i vil hjælpe mig på rette vej.
Enhver hjælp mht. hvilke faktorer, der bør spille ind, når man skal agere matchmaker modtages med kyshånd.
Dog frabeder jeg mig kritik vedrørende det, at jeg kaster mig ud i projektet. Føllet er til mig selv