Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

hingste der ikke bedækker eller gør??
Forfatter: 
Dato:  17-04-2005 11:01
......Jeg har et spørgsmål, vedr. hingste.

min ox-araber går sammen med en vallak og det går rigtig fint de er gode venner.
mit spørgsmål er om hvis jeg skulle beslutte at bruge ham til at bedække, hvordan vil det så påvirke ham når han går sammen med vallakken og vil han være indnu mere tændt når han møder hopper?
Nogengange kommer der en mand forbi med to hopper for vogn og vi snakker i ca 30 min - uha da da, hvor han danser og viser sig frem..... smukt ser det ud, han gir den hele armen.
Men hvordan ændre de sig i deres adfræd ved at være en bedækkende hingst kontra en ikke bedækkende hingst?

Jeg har bare hørt at hvis de for lov at bedække så bliver de mere obs på hopperne, jo selv klart, mere end de er i forevejen, og kan virke mere krigerriske, men jeg ved det ikke. Han er rar og flink og han er ikke så gammel, kun 2 år så, det er jo ikke noget som han skal ud i før han er gammel nok... (er det vel sagtens nu) men gammel nok, mener jeg som 3 års, om efter en mulig kåring, for at se om han har noget at det der skal til.
jeg vil gerne bruge ham til ridning og er mest interesseret i at have ham som hingst, da han er mere lærenem og mere arb villig.
håber at der er nogen der kan give mig lidt at tænke over... vh Karina.
>o<
0
0
Svar på denne tråd

rigtig lækker
Forfatter: 
Dato:  18-04-2005 16:59
Hvor er han smuk, som han står der ;)

Kan ikke så godt hjælpe med dit spørgsmål, tror da han vil blive "anderledes" men om det bliver så meget at han ikke kan gå med vallakken ... det ved jeg ikke.

Ville bare sige at det glæder mig at høre at du vil "kåre" -(grunden til citations-tegnene er at man jo ikke kårer under OX - men du mener måske araberrace?) - ham, synes der er alt for mange OX hingste som bedækker i DK, BARE fordi de kan.

Held og lykke med ham ;)

Stine

:-D Smile - it's the second best thing you can do with your lips! :-D

Se min hjemmeside, der er dagbog, gæstebog etc. - hjemmeside

Undulatunger sælges:
Håndtamme lige fra redekassen,
mange farver, 10 stk. Pris pr. stk, kr. 80

+ Engelske undulater, 1 årige ynglepar, DUK-ringe, stamtavler, div.farver, 10 par, pris pr. par kr. 250

Kontakt Finn på 22769924
eller Steen 20272357
0
0
Svar på denne tråd

mange tak...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2005 19:02
han er lidt et charme trold... det bølle og mange tak det skal jeg viske til ham hvis kan kan tåle det... hi hi

Jeg ved godt at man ikke kåre men man viser dem trods alt frem, for en dommer, + der er en dyrlæge der tjekker ham, jeg har bare læst det på dsah`s hjemmeside, har ikke prøvet det før.
Tilfældet ville at jeg ved et held har denne skønne hingste plag i min stald, og synes ikke at han bare skal klippes, men heller bare bruges til alle og en hver tilfældig hoppe, hvis han viser sig at være god vil jeg gerne tilbyde ham, ellers vil jeg have ham som hingst og bruge han til at ride på.
Har lige i denne stund haft en ny smed der roste hans hove, sagde han stod helt godt på sine ben af en araber, sagde at de ofte er franske.
... ok måske det løser sig om et år når jeg viser ham frem.. karina
>o<
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa......
Forfatter: 
Dato:  19-04-2005 12:10
Jeg ville passe på med og lade dem gå sammen når din hingst har prøvet og bedække, nogen kan andre kan ikke
og kan de ikke kan din hingst sagtens slå din vallak halt ihjeld, tro mig jeg har set det.

Hvem er han efter ?

Hilsen
Jani

Guldmedalje Hingsten DA Korrado e. Kubinec står til avlstjeneste i 2005.

CW Rih SORT TYPEFULD SKØNHED. Første bedæknings sæson i 2006.
Yderligere info om begge hingste, se min hjemmside.

Kvalitets Hestefotografering Tilbydes

JP Arabians DK
0
0
Svar på denne tråd

han er efter Dymanit...ox 1201
Forfatter: 
Dato:  19-04-2005 12:51
ja det lyder eksplosivt, den hingst blev aflivet inden jeg fik mit føl da ejeren døde og han sidste ønske var at alle hans heste skulle aflives så 10 heste inklusiv 3 hingste, gik samme vej.Dynamit er efter Yalek.

på hoppe siden er det Zita ox 943 det var min hoppe, gennem 7 år hun er efter El Mokari og She`s a Lady.
Zita har jeg desværre måtte aflive hende, da hun efter fødslen ikke rigtig ville igang igen.
Jeg havde dog kørt hele skytses frem med dyrlæger og kiropraktore, men besluttede at aflive hende, dec 03

okay tror du så at det gør noget at han ikke bedækker ? og man bare beholder ham som hingst?

hvorfor tror du at han vil banke vallakken, han er jo ikke nogen trussel ?
men ok han er pt en håndfuld men min vallak er ret god til at lede og fordele arbs-gangen. Ingen bidemærker eller sparke skader og de går jo i løsdrift, så opdragelsen er jo heletiden i gang.

Han står godt på sine ben, det er jeg jo vældig glad for, og han er ret godt sat sammen, han har meget med fra sin mor, hvilket jeg er glad for, indimellem ser jeg hende, i ham, hvilket glæder mig da jeg gik helt i opløsning da hun måtte aflives, dejlig hoppe.... med et kæmpe hjerte, en super føl hoppe.

hmmmm ......bliver helt melankolsk...
vh karina.
>o<
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider