|
|
| Hvornår kan jeg begynde at ride igen efter i |
| Forfatter:  |
Sofia |
| Dato:  |
11-04-2005 14:28 |
|
Hejsa. Ville lige spørge herinde hvor hurtigt jeg kan begynde at ride igen efter min hoppe er blevet ifolet.
Hilsen Sofia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kan du |
|
|
efter 3 uger.
Vi siger det, vi mener... og mener det, vi siger!!! Louise * "Dansk oldenborg kan og vil:o) Medlem af DOA" * |
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| med det |
|
|
samme, med mindre hun stresser let, så vent 3 mdr så sidde fostret fast
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| <Kommer an på |
| Forfatter:  |
KarinaKnudsen |
| Dato:  |
11-04-2005 17:15 |
|
hvor meget du plejer at ride hende. Hvis hun er vant til at ride, kan du ride med det samme, men med nedsat tempo. DU kan sagens skridte nogen ture, bare du er forsigtig. Hvis hun ikke er vant til at blive redet ville jeg vente indtil fosteret har sat sig fast.
Karina
Stærk fortaler for organiserede avl.
Citat Kons. J. Finderup fra LR: "Husk, at der er store chancer for at få et godt afkom på gode moderdyr, og at gode moderdyr er en afgørende forskel på succes og fiasko."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så har jeg også lige et spørgsmål |
|
|
hvis hoppen normalt går dressur 3-4 x ugentligt, en skovtur eller to og en x spring, hvor meget bør man så ride den? Bør man helt lade være med at springe når den er kommet i fol? Er det ligesom med mennesker, at de første 3 mdr. skal man passe på?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| både og |
|
|
ja, det er de første 3 mdr. der er de kritiske, men er hoppen vandt til at springe og bliver hun ikke stresset eller overbelastet ved at springe skulle der ikke være problemer med at fortsætte som hidtil ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fostret |
|
|
sætter sig fast efter ca 28 dage så der efter kan du ride normalt men med rolig opstart
en gang pinto altid pinto
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ridning/Ifoling |
|
|
Hej!
Jeg spurgte min dyrlæge hvornår han mente jeg kunne begynde at ride efter ifoling, og han siger at det kan man med det samme.
Venlig hilsen Rikke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet