Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

hjælp til igangsætning af brunst.
Forfatter: 
Dato:  10-04-2005 21:15
Jeg har en hoppe som så absolut ikke viser nogen som helst tegn på brunst, hvilket jo besværliggøre det med bedækning en del.. Jeg har set hende vende rumpen til en vallak én gang sidste sommer.. hun har lige stået en uge hos hingsten for at se om det vækkede noget i hende.. men ak nej..

Så er det jeg godt kunne tænke mig at høre jeres erfaringer med at sprøjte hoppen i gang??

Fodele/ulemper osv.

På forhånd tak
Tina
Med en ven deles
minderne fra i går,
glæde fra i dag,
og håbet for i morgen.

0
0
Svar på denne tråd

beta karotin
Forfatter: 
Dato:  10-04-2005 21:26
Prøv med Beta Karotin i 1. omgang.
Og noget af det der virker, selvom det koster noget mere end det billigste.
Vi har gode erfaringer med det fra Salvana. Det kan gives på en måde hvor man i starten giver flere x dosis, så det fremmer brunsten.

Venligst Lone
0
0
Svar på denne tråd

Hoppe og brunst
Forfatter: 
Dato:  10-04-2005 21:30
Jeg havde samme problem sidste år - min hoppe ville simpelthen ikke komme i brunst.
Hun stod ved hingsten i 14 dage - ingen resultat. Hun kom hjem fik græs og masser af sol - ingen brunst.
Til sidst valgte jeg at sprøjte hende, hun kom ret hurtigt i brunst - efter 4 dage, men havde en utrolig lang brunst, næsten 14 dage - hvor hun blev bedækket naturligt.
Hun venter føl her den 23 maj - så det lykkedes trods den lange brunst og sprøjten i første forsøg.

Bedækning tilbydes ved kåret miniature hingst

Se præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Gode erfaringer
Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 22:18
Jeg har kun haft gode erfaringer med at hormonsprøjte hopperne i gang de gange det har været nødvendigt. Så det kan du roligt bevæge dig ud i.
Rigtig god fornøjelse......
0
0
Svar på denne tråd

begge dele..
Forfatter: 
Dato:  14-04-2005 16:02
Hej..

Sådan en hoppe (ofelia) har jeg også.. hun har snydt mig i 2 år nu men dårlige brunster og ingen føl.. i år sat jeg hende til naturlig bedækning i håb om det lykkes.. hun havde stået der godt 1 måned og stadig ingen tegn.. så satte jeg mine andre heste ned til hende da de også skulle bedækkes.. og jeg har aldrig set så glad en hoppe altså ofelia før, specielt den ene af mine andre hopper (mitchie).. mitchie gik så i brunst samme aften som hun kom derned, hun viste godt hvad det her gik ud på :-) og ofelia hang hele tiden over hende så jeg trode at nu ville hun gå i brunst da hopper har det jo med at følges.. men nej heller ikke det var nok..
Jeg havde så tidliger brungt beta karotin til hende inden hun kom ned til hingsten.. og hvor hun havde vist brunst en gang herhjemme... så den måtte vi så på igen for nu skulle det altså lukkes.. (ved hendes brunst er dårlig om sommeren)
Så fat i dyrelægen og få hende brunst sprøjtet.. giver hende noget beta karotin og nogle urter.. om jep 2 dage senere så var brunsten der ( det var i søndags) og forelsket hun blev og bliver bedækket hver dag få hele tiden at give hende frisk sæd...

Så ja det kan hjælpe om det er det ene eller det andet kan jeg ikke sige.. men ved at de begge virker.. :-)

Held og lykke med det..

christina
0
0
Svar på denne tråd

Mange muligheder...
Forfatter: 
Dato:  14-04-2005 18:50

...Du kan godt sprøjte hende i brunst uden problemer, men hvis du ikke er så vild med det så kan du også give hende arkupunktur, det skulle virke lige så godt, og nogle gange bedrer, og så er det jo "naturligt"...

Et araberstutteri jeg kender, bruger arkupunktur for at reducerer antallet af bedækninger for hingsten....dvs. at hoppen (selv gold hopper) kun bliver bedækket eén gang og altid med resultat, da arkupunkturen giver ægløsning.

Og det er jo mægtigt smart, jeg tror dog ikke der er lavet nogle analyser af dette, og mine udtaelser er baseret på dette stutteris erfaringer....;o)

Men held og lykke med det...!

Mvh.

-------------------------------------------------------

OX Fuldblodsaraberheste med international Multi Champion afstamning sælges !

Vi har bred kontakt til mange andre stutterier i DK.
Og vi hjælper gerne (Gratis naturligvis) med at finde den helt rigtige hest !!!

Mvh. The Arabian Stud Dk.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider